Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2168
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

do aug 04, 2005 22:29

taxeren kan je dan beter laten doen bij ABAS uit Arnhem

die komen bij je thuis, rapport kost rond de 95 euro en is ook volgens artikel 275, dus door de verzekeraars geaccepteerd en 3 jaar geldig.
behalve als je de auto dagelijks gebruikt en dus meer km's maakt, dan gelden er andere voorwaarden, bijvoorbeeld maar een geldigheidsduur van 18 maanden.


@Nico, mooi projekt
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

alejandro

RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

do aug 04, 2005 22:31

Mooi, alleen de velgen lijken mij niet meer zo hard :wink:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

do aug 04, 2005 23:03

KAS Je let goed op het kentekenbewijs.... nou ik houdt gewoon me orginele kenteken. Er zijn namelijk enkele wegen daarvoor die iedereen ongetwijfeld weet. En in princiepe "Kat"ik niets om want beide auto staan op mijn naam en ik doe in principe niets ernstig beide auto's zijn vanmij en de imola gaat op papier naar de sloop.

Grt Nico.
Als de Imola op papier naar de sloop gaat zit je wel met het chassisnummer in de auto. Let daar wel op. Dat correspondeert niet meer met je 16v. :roll:

33Nico16V

RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

do aug 04, 2005 23:12

Verder nu naar de dagelijkse orde. We zijn weer wat verder ik zal me foto's nu posten.
Ook heb ik de foto's van me vorige project dus erbij staan. Dat was inderdaad de zwart met witte wielen. Ik ben benieuwd wie deze auto kent en weet waar hij rijdt.

Afbeelding

Afbeelding

En nu weer het project...we zijn al een eind gevorder met stippen verwacht morgen klaar te zijn daarmee. En tot nu toe nergens LASWERK!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer voor even....

Grz Nico.
Laatst gewijzigd door 33Nico16V op do aug 04, 2005 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Rees Cees

Re: RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

do aug 04, 2005 23:27

KAS Je let goed op het kentekenbewijs.... nou ik houdt gewoon me orginele kenteken. Er zijn namelijk enkele wegen daarvoor die iedereen ongetwijfeld weet. En in princiepe "Kat"ik niets om want beide auto staan op mijn naam en ik doe in principe niets ernstig beide auto's zijn vanmij en de imola gaat op papier naar de sloop.
Huh? waarom zou je het kenteken van de oude 16v voor de imola gaan gebruiken? je mag in een imola gewoon een 16v leggen want het blijft een 4 cylinder. Als ik dat lees wat je schrijft blijft het omkatten.

Tips:
gooi de motorbalk van de 16v niet weg want die heb je nodig om de 16v in de imola te leggen (doet anders niet passen)
gelijk de stuurbekrachtiging er af gooien, heb je niks aan in een 33.
heel de kabelboom meenemen naar de imola.

33Nico16V

RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

do aug 04, 2005 23:37

Forza 33 : Je mag in een Imola een 1.4 dus volgens de RDW regels niet zomaar een 16v leggen. Wel een 8v. De 16v heeft namelijk meer dan 40% vermogenstoename tenopzichte van de Imola. om precies te zijn 46%. Dus dan moet de auto RDW opnieuw gekeurd worden in Lelystad. En dat kost geld plus hun gaan even in jou auto rijden en testen. Nou mooi niet dus.

Dus ik zorg gewoon dat alles hoort te zijn zoals het hoort op de nieuwe body. En verder ik houdt liever me orginele papieren en me kenteken erbij. scheelt weer 3 jaar voor eventuele toekomst met de wegenbelasting.

Grz Nico

Rees Cees

Re: RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

do aug 04, 2005 23:39

Forza 33 : Je mag in een Imola een 1.4 dus volgens de RDW regels niet zomaar een 16v leggen. Wel een 8v. De 16v heeft namelijk meer dan 40% vermogenstoename tenopzichte van de Imola. om precies te zijn 46%. Dus dan moet de auto RDW opnieuw gekeurd worden in Lelystad. En dat kost geld plus hun gaan even in jou auto rijden en testen. Nou mooi niet dus.

Dus ik zorg gewoon dat alles hoort te zijn zoals het hoort op de nieuwe body. En verder ik houdt liever me orginele papieren en me kenteken erbij. scheelt weer 3 jaar voor eventuele toekomst met de wegenbelasting.

Grz Nico
De auto moet ook opnieuw gekeurd worden als je het chassisnummer er uit zaagt en in een andere body zet. trouwens dom om dat op het forum te zetten je weet nooit of er iemand jouw verhaal leest en kentekens gaat na trekken.

33Nico16V

RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

do aug 04, 2005 23:45

Wat is dom? een auto vol lassen me plaatjes en nieuwe delen of gewoon zorgen voor een veilige auto.

Je mag zowieso nooit iets aan het chassinr doen bij geen een auto. Dus keuren wordt dan zo al een probleem bij de RDW. Ik heb toevallig vorige week contact gehad Met ze.

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

do aug 04, 2005 23:49

Mwa ik kan me wel voorstellen dat hij hem om wil katten, blijf je toch nog een beetje het gevoel hebben dat je in je "eigen" 33 16v rijdt en niet in een opgewaardeerde imola ( niets tegen Imola's overigens, heb er zelf ook 1 )

Ik vind het ook slim van je dat je een andere body gebruikt ipv je huidige opnieuw aan elkaar te bakken. Scheelt een hoop laswerk :D
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Rees Cees

Re: RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

do aug 04, 2005 23:54

Wat is dom? een auto vol lassen me plaatjes en nieuwe delen of gewoon zorgen voor een veilige auto.

Je mag zowieso nooit iets aan het chassinr doen bij geen een auto. Dus keuren wordt dan zo al een probleem bij de RDW. Ik heb toevallig vorige week contact gehad Met ze.
je mag een chassisnummer WEL in een auto opnieuw inslaan. dat gebeurt namelijk onder toezicht van de douane. ik heb zelf zo´n auto, een Lomax met een nieuw chassis.

toch snap ik het niet wat je gaat doen want een auto herkeuren kan gewoon wel. Ik heb jaren lage ervaring met de RDW en nooit problemen gehad met wat voor ombouw en herstel project dan ook.

Erg raar als je auto straks klaar is, getaxeerd is en eventueel verkocht wordt aan iemand die dus GEEN 16v koopt maar een IMOLA.

33Nico16V

RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

do aug 04, 2005 23:54

Dankje Luc,

Hoop dat de discussie chassienr eindelijk is afgelopen. Ik weet nog helemaal niet wat ik ermee doe zie ik wel. Ik wil in elk geval me EIGEN 16vtje hebben in een veilig chassi en niet hoe hij nu is want het wordt echt gevaarlijk zo. En ik wil wel een veilige auto zeker als je met zon wagen behoorlijke topsnelheden rijdt.

En forza ...er werd tegen mij vertelt van niet ik heb gesproken met een ""Ivinner"" < hoop dat ik dit goed schrijf. En beide chassi's zijn hetzelfde dus een opgewaardere Imola zoals jij het noemt wordt het zeker niet.Alles wordt gewoon het oude ik heb alleen een nieuwe body. Hoe je daar touw aan vastknoopt mag je zelf bedenken. Ik gaat hier ver niet meer op in ik wil hier een project laten zien en niet constant over een chassienr hebben.

Dus morgen weer verder en dan zien jullie van het weekend weer wat foto's.

Grz Nico

Rees Cees

Re: RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

vr aug 05, 2005 00:00

Dankje Luc,

Hoop dat de discussie chassienr eindelijk is afgelopen. Ik weet nog helemaal niet wat ik ermee doe zie ik wel. Ik wil in elk geval me EIGEN 16vtje hebben in een veilig chassi en niet hoe hij nu is want het wordt echt gevaarlijk zo. En ik wil wel een veilige auto zeker als je met zon wagen behoorlijke topsnelheden rijdt.

Dus morgen weer verder en dan zien jullie van het weekend weer wat foto's.

Grz Nico
een 16v motor in een imola moet geen probleem geven voor de snelheid waar je mee wilt gaan rijden. ik rij met 166 pk in een 1500 33 sw.

33Nico16V

RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

vr aug 05, 2005 00:04

Zoals ik nu je antwoord lees ken je snap je het verhaal niet.

Volgens de normen moet de auto omgekeurd worden met vermogenstoename van 40%.
Van Imola naar 16v is dit 46%. reken maar uit. Ik zeg niet dat de Imola de snelheden niet aankan. Ik zeg dat me 16v dat niet meer aankan omdat hij zo rot is. Bij oa de veerpoten. Daarvoor deze ombouw. Ik kan wel gaan lassen tot ik een ons weeg en nieuwe delen had ik al gekocht maar heb besloten het zo te gaan doen. Gewoon opbouwen van de grond afaan en een nieuwe auto neer te zetten in zeer grote lijnen. Het enigste wat ik niet zal vervangen zijn de draaiende delen in de motor. Want de motor is gewoon helemaal top ook de versnellingsbak is top. Vandaar de ombouw en niet deze wegdoen en een nieuwe kopen.

Grz Nico

Rees Cees

Re: RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

vr aug 05, 2005 00:10

Zoals ik nu je antwoord lees ken je snap je het verhaal niet.

Volgens de normen moet de auto omgekeurd worden met vermogenstoename van 40%.
Van Imola naar 16v is dit 46%. reken maar uit. Ik zeg niet dat de Imola de snelheden niet aankan. Ik zeg dat me 16v dat niet meer aankan omdat hij zo rot is. Bij oa de veerpoten. Daarvoor deze ombouw. Ik kan wel gaan lassen tot ik een ons weeg en nieuwe delen had ik al gekocht maar heb besloten het zo te gaan doen. Gewoon opbouwen van de grond afaan en een nieuwe auto neer te zetten in zeer grote lijnen. Het enigste wat ik niet zal vervangen zijn de draaiende delen in de motor. Want de motor is gewoon helemaal top ook de versnellingsbak is top. Vandaar de ombouw en niet deze wegdoen en een nieuwe kopen.

Grz Nico
ik snap het wel. maar wat is dan het probleem om met een mooi gerestaureerde 33 naar de RDW te gaan en om deze legaal te laten herkeuren? de body van een imola verschilt namelijk helemaal niets tov een 33 16v body. dus de vermogenstoename (optimistisch van 46%) zal geen probleem opleveren toch? Daarbij is de RDW verzekerd voor schade die toegebracht wordt aan voertuigen die ze testen.

33Nico16V

RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

vr aug 05, 2005 00:14

Dat zou ook kunnen zoals ik dus al eerder zei ik zie nog wel wat ik doen heb ik voorlopig nog tijd genoeg voor omdaar overnategaan denken. We gaan eerst eens bij het begin beginnen en dat stapjes vooruit want het is heel veel werk.

Terug naar “Projecten”