het is toch een halve cm beide kanten en ik heb 2 riemen.Foutdaar is een spanner voor.....Denk er ook even aan dat als je het blok een paar mm vlakt dat je distributieriemen te lang worden en de nokkenastandwielen ook verdaaien en dus de timing niet meer klopt.![]()
Gewoon de 1700 as is gebruiken is een stuk makkelijker in ieder geval. Tenzij je natuurlijk bv een 1700 blok hebt met een kapotte krukas..... de spanner duwt maar aan 1 kant op de riem. Als jouw kop nu 5mm lager komt is je riem dus een cm te lang. De spanner kan zoveel extra riemlengte niet aan. Bovendien verdraait de nokkenaspoelie dus ook een halve centimeter en dat gooit de kleptiming aardig in de war. Je zult in ieder geval aan de verstelbare poelies moeten.
Dat is dus de standaard setup van een 1.7 16V...dan zou ik gaan voor een 1.7 IE blok met 1.7 16v koppen op throttle bodies...
Nee dat is een volle cm per kant als je je blok 5,4 mm inkort. Zowel de trekkende kant van de riem als de andere kant van diezelfde riem moeten een halve cm korter worden. Een van de twee kanten heeft een vaste poelie dus die kun je niet stellen, in de andere poelie zit geen cm speling meer.het is toch een halve cm beide kanten en ik heb 2 riemen.Foutdaar is een spanner voor......... de spanner duwt maar aan 1 kant op de riem. Als jouw kop nu 5mm lager komt is je riem dus een cm te lang. De spanner kan zoveel extra riemlengte niet aan. Bovendien verdraait de nokkenaspoelie dus ook een halve centimeter en dat gooit de kleptiming aardig in de war. Je zult in ieder geval aan de verstelbare poelies moeten.
maar verstelbare poelie's maken kan altijd nog.
ik probeer het eerst, denk ik dat ik het niet red probeer ik het anders....
16V onderblok is net wat anders toch... okee, maatgeving is hetzelfdeDat is dus de standaard setup van een 1.7 16V...dan zou ik gaan voor een 1.7 IE blok met 1.7 16v koppen op throttle bodies...
Dat is volgens mij gewoon hetzelfde blok als een 1.7 IE en een 16V heeft standaard al 4 throttle bodies alleen zijn die per 2 verpakt in 1 huis maar dat maakt verder niet uit...
deze uitspraak klopt natuurlijk niet, omdat je niet weet wat deze wagen nieuw aan pk's op deze vermogensbank hadoei, 10 pk verloren door de jaren heen.....