misschien gewoon even 1 inhangen tijdens het tunen die je er weer uitschroeft. Dit is een echte belangrijke bij een charger.zeker zonder intercooler.
En heb je eigenlijk wel een bypas valve gemonteerd, of is dit er een met een geintregreede en is ie dan wel correct aangesloten? Die mag iig niet ontbreken. Daarom heb je nu waarschijnlijik al druk opbouw en is je moter al warmer omdat de inlaatlucht door de druk opbouw al rond de 50 graden is.. Ook kan ie daarom goed afslaan omdat ie dan ineens bij het openen van de gasklep veel te veel lucht krijgt. En misschien loopt ie dan veel te arm. Dit zou je dan weer mooi kunnen zien aan de lambda sonde
Maar misschien zit ie er dus wel op en loop ik een beetje vooruit op de zaken..
nee, er zit geen blowoff valve of iets dergelijks op.
theoretisch is dat ook nergens voor nodig omdat de gasklap voor de compressor zit.
zodra je de gas los laat heeft die direct onderdruk in de inlaat.
er blijft geen druk op staan.
het enige probleem is zodra ik meer dan 50% gas geef(op de oprit, verder ben ik nog niet) dan valt de motor dood.
maar geef ik niet meer dan 50% gas kan ik gewoon pompen met het gas en reageert de motor daar ook goed op.
de bougies zijn wel wat richting het zwarte, maar kleinere sproeier erin helpt niet.
dan staat die weer te arm.
misschien moet ik er voorzichtig mee naar het werk, dan kan het co apparaat eraan en kan ik dingen meten.....
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....
mijn auto's:
Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore
Gehad:
Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)