Twee daagjes carnaval gevierd, de derde gebruikt om nog wat klusjes te doen die op de planning stonden. Zodoende kon ik mijn nieuwe stalling eens goed uitproberen met betrekking tot de "klusvriendelijkheid' van de locatie.
Ten eerste de Giulia voorzien van een nieuwe accu, die was door het lange stilstaat (a.g.v. de uitlaatperikelen) helaas overleden. Ook de auto weer eens gewassen, dat ding was sinds juni niet meer gepoetst en door het vele geklus waren de voorschermen ook nog eens enorm vettig geworden. Was dus behoorlijk nodig!
Vervolgens de GTA voorzien wat witte knipperlichten.
Als laatste wilde ik de droplinks tussen schokbreker en stabilisatorstang vervangen aan de voorwielophanging van de GTA. Die rammelde iets, voelde wat speling hij richels en bij de 156 en derivaten zijn de droplinks meestal de oorzaak hier van. In de UK had ik een setje van TRW gescoord voor een paar tientjes, dus geen chinese imitatiemeuk maar materiaal dat de dealert ook monteert.
Moet wel zeggen dat die Britten humor hebben, kreeg bij de droplinks ook nog een zakje snoep opgestuurd.
Demonteren ging overigens niet van een leien dakje, de linkse droplink zat bij de de onderste bevestiging (aan de stabi) muur- en muurvast. Dit was duidelijk nog de originele van 10 jaar oud en de schroefdraad was hélemaal verroest. Op een gegeven moment had ik de moer (zelfborgend) er bijna af, maar de laatste 2 windingen liep de moer helemaal vast. Kreeg hem met geen velden of wegen los....maar ook niet meer vast! De bout kon je vast zetten met een imbus, maar die was helemaal dolgedraaid. Alles geprobeerd, maar gewoon NIET los te krijgen, ook niet mer een griptang o.i.d. ijzerzaagje werkte ook niet, kwam niet door de bout heen. Enige optie was doorflexen, maar ik had geen flex bij de hand. Dus een kameraad gebeld met de hoop dat hij niet half bezopen in 't café zou hangen. EN gelukkig stond hij op 't punt om naar maasticht te komen en zou wel even de flex achterin gooien en de bout in tweeën hakken.
zo gezegd, zo gedaan. Was dus redelijk gauw gepiept, en monteren was een makkie.
De andere kant ging zonder problemen, al zaten daar ook de moeren muurvast door alle modder en zand dat er de afgelopen 10 jaar overheen was gevlogen.
Maar al me al ben ik blij dat ik hulp heb gekregen, anders had ik nu met een kapotte droplink (en dus een half werkende stabi) kunnen rijden. Het klapperen in de ophanging is nu ook z.g.a. verdwenen, auto stuurt ook een stukje directer lijkt het, dus de ingreep heeft goed resultaat opgeleverd!
De planning voor de komende weken:
- morgen GTA wegbrengen om schade te herstellen, vrijdagmiddag weer ophalen
- zaterdag zomerbanden monteren op de 18" spaakwielen