200 meter van mij vandaan woont een hele goede vriend wiens vader compleet autogek is, en dan bedoel ik 48 kentekens op naam autogek (meer dan de helft motoren, dat wel) dus daar mooi een brug en zijn kennis kunnen lenen.
Motorkap, grill en radiator weg en we hebben ruimte om te werken!
En als dit schroefje nou richting grill zat dan had de thermostaat er uit gekund zonder het spruitstuk te verwijderen...
Waterpomp viel nog mee eigenlijk. Met een hamer en een beitel ging ie redelijk in een deel eraf. Spruitstuk was nog het moeilijkst want daar hebben ze een keer vloeibare pakking op gesmeerd dus die zat muurvast. De oude pakkingen icm vloeibare pakking en t sluit weer mooi af.
Die veertjes in die spanrollen was ook vervelend, dat was uiteindelijk een kwestie van veel proberen voordat we doorhadden hoe dat gemakkelijk ging.
Gelijk maar even gebruik gemaakt van de brug om eens goed onder de auto te kijken, en t viel me goed mee. Een van die dopjes op de hoeken was een beetje knapperig maar dat was t dan ook. Brandstoftank was ook wat roestig, maar niet heel erg.
Had een oude doppenset boven water getoverd, en ra ra: alle mogelijke verlengstukjes, maten enzo. Behalve dop 13.
T rijd zoveel prettiger nu, met een warme motor en geen zorgen betreft de distributieriem. T ging allemaal nog redelijk makkelijk, blij dat ik dat niet door een garage heb laten doen.