Om allerlei redenen heb ik nu 3 twin spark blokken gedemonteerd. Wat me is opgevallen is dat het latere type motor enkele verschillen heeft met de vroege twin sparks. Zo is er bijvoorbeeld:
-Het verschil door een andere mal:
Vroege versie:
![Afbeelding](http://i148.photobucket.com/albums/s16/caph10/Project%20Twin%20Spark/3de%20blok/DSC04935_zpsb9195eaa.jpg)
Nieuwere versie:
![Afbeelding](http://i148.photobucket.com/albums/s16/caph10/Project%20Twin%20Spark/3de%20blok/DSC04934_zps8aaad09e.jpg)
-Andere oliedruksensor
-Geen contermoeren als borging voor de hoodlagerkappen
-Een geleidingsplaat voor de ketting aan de distributiekap.
-En least but not last: een gat in de prise-as
Vreemd genoeg is er geen enkel blok met een krukas die 100% perfect is. Op sommige plaatsen laat de geharde laag los:
2de krukas
![Afbeelding](http://i148.photobucket.com/albums/s16/caph10/Project%20Twin%20Spark/3de%20blok/DSC04924_zpsd356fb24.jpg)
3de krukas
![Afbeelding](http://i148.photobucket.com/albums/s16/caph10/Project%20Twin%20Spark/3de%20blok/DSC04923_zps9af7f65f.jpg)
Qua maten zijn de laatste 2 volledig binnen toleranties. Ik denk dus de laatste te gebruiken, een perfecte ga ik toch niet vinden.
Het 3de blok is afkomstig van een 75 die overkop gegaan is. Bussen zagen er nog redelijk goed uit, helaas zijn de afdichtingen naar het carter niet dicht, en heb ik ze er maar uitgehaald. Omdat de motor volgens mij vrij lang op zijn kop heeft gedraaid, leek het me een goed idee de zuigerveren eens te inspecteren. Onderste was vrij vuil, en de bovenste heeft teveel speling naar mijn zin. De zuigers van de andere blokken gebruiken in deze chemisen lijkt me geen goed idee, daarom zal ik een nieuwe set moeten kopen vrees ik.
![Afbeelding](http://i148.photobucket.com/albums/s16/caph10/Project%20Twin%20Spark/3de%20blok/DSC04927_zpsfdd6efee.jpg)