Inmiddels, zijn we toch weer iets verder gekomen. Vandaag heb ik alle kappen weg gebracht, de Brandstofrails weer een frisse spuitbeurt gegeven en ook direct de injectoren schoongemaakt en afgeplakt waarna ik deze ook direct heb mee gespoten.
Zo ziet het blok er nu uit, erg boeiend om naar te kijken vind ik!
Daarna gelijk de cilinders afgedekt met doeken en over de kleppen en bougies/bovenste bobines ook afgedekt met een oude doek.
Vanmiddag de brandstofrails gespoten, nog niet helemaal tevreden. Misschien nog één laagje.
Uiteraard ook de eyecatchers van het motorblok opgepoetst, van binnen schoongemaakt en daarna de roestige voeten afgeschuurd en ook mee gespoten.
En de oude bouten wil ik toch gaan hergebruiken, ik dacht eerst over RVS, maar als je ze via internet besteld heb je er gelijk 100 en die heb ik niet nodig. Dus we gaan de koppen mooi spuiten in de kleur van de brandstofrails, gewoon prachtig combineren met de rest.
En deze zijn vanmiddag naar de straler in Geffen gebracht, die kan ik morgen tussen half 12 en half 1 al weer ophalen. Daarna direct primeren en spuiten!
Dat was de kleine update van vandaag, hopelijk dit weekend nog meer!