goed bezig Kim, heb je nog deuren of beglazing nodig ik heb er nog wat liggen
Dank je Jaap! Inmiddels ben ik op de achterklep na voorzien van alle plaatwerk dat ik wil vervangen.
Dan nu door naar de volgende uitdaging: het dakraam. Het gaat hier om een Webasto H300 Spoilerraam. Ik heb het glas gedemonteerd, schoongemaakt en teruggeplaatst. Ik dacht in eerste instantie dat de plastic rand aan de voorkant er zat om het rubber omhoog te houden in gesloten toestand, dit blijkt een windgeleider te zijn
. Na het terugplaatsen van de glasplaat merkte ik dat de plaat aan de achterkant perfect in het rubber zit, echter aan de voorkant sluit de plaat niet mooi af. Er zit zeker 2 mm ruimte tussen, genoeg om met een flinke regenbui de raambak in een paar minuten te laten overstromen met alle gevolgen van dien. Het lijkt net of je met het dichtdraaien van het raam nog een halve slag mist om 'm helemaal dicht te draaien aan de voorkant. De glasplaat is ook niet te stellen op een of andere manier want de vier schroefjes waarmee het vastzit kunnen maar op één manier in de geleiders worden gedraaid. Navraag bij Webasto in Kampen: waarschijnlijk een onderdeel kapot, kost ongeveer €200,- ex btw. Plaatsen van het onderdeel: nog eens €180,-.
Nu kan ik het hele dakraam eruit proberen te krijgen en kijken of ik het zelf kan fiksen maar ik vrees dat mijn talenten daarbij niet het beste tot zijn recht komen. Het is erg jammer omdat ik eigenlijk net voor mezelf had besloten dat de auto eigenlijk een complete respray verdient...