Pfff gisteren paar uur bezig geweest (met hulp, en een brug dat wel) om de schijven en blokken achter te vervangen.
Zat opzich nog genoeg vlees op de blokken maar de schijven waren wel een beetje krom en waren heel gek afgesleten.
Ik zag dat er al veel over de beruchte transaxle achterremmen was geschreven, en ik snap waarom. Man man man.
Inbus asbouten gingen goed los, waren niet vastgerot ofzo. Maar dat terugstellen.... Binnenzuigers ging eigenlijk ook goed maar die buitenste.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
De zuigers leken compleet niet naar binnen te bewegen, een beetje geholpen en toen ging het wel. Terugdraaien tot de wielen blokkeerde lukte wel.
Op de rechter zuiger begon er op een gegeven moment ook remvloeistof naar buiten te stromen toen de borgmoer helemaal los was. Maar na het dichtdraaien van de borgmoer lijkt dat wel voorbij te zijn.
Maarja, nu zit het pedaal dus echt heel erg diep. Op zich vertraagt het wel als je het pedaal maar ver genoeg in trapt. Heb al rustig de remmen ingereden, en hoewel het niet heel fijn of veilig voelt remt het wel af. Maar bij harder remmen trekt de auto heel hard naar links.
Vanmiddag dus even de kont omhoog gezet en de remmen iets strakker afgesteld, met een voelermaatje dit keer. 0,15mm geloof ik dat ik hier en daar voorbij zag komen. Binnenste zuigers dus goed gangbaar en zo afgesteld (maar of het goed is??) maar die buitenste zuigers is wel een gehannes. De rechterklauw krijg ik wel teruggedraaid, voelermaatje ertussen en weer naar binnen toe, maar de linker klauw beweegt de inbus met de borgmoer mee en die lijken niet gescheiden te willen worden.... Nu wel een ietsjes hoger pedaal maar nog lang niet zo hoog als dat ie was.
Eigenlijk had ik er gewoon van af moeten blijven
Maargoed. Nu is eigenlijk een beetje de vraag wat wijsheid is. Ik weet niet in hoeverre er iets in de klauw beschadigd is, of dat ik de afstelling nog steeds niet goed heb. Of is er lucht bijgekomen? lijkt mij haast van niet maar het kan.
iemand tips/tricks/transaxle wijsheden?