Hey daar ben ik weer
Het is inmiddels al weer even geleden na de laatste update maar ik heb zeker niet stilgezeten!
De nieuwe versteller is al gemonteerd en ik kon eindelijk een beetje genieten van de auto. Nadruk op een beetje
Tussendoor mooi plaatje geschoten
maar er bleef een knellend punt: het olie verbruik.
Na wat kilometers gereden te hebben werden de eerste vermoedens alleen maar bevestigd. Een abnormaal hoog olie verbruik, richting 1 liter op 250 kilometer met geluk.
Er zit dus iets goed fout in het motorblokje. Verkoolde olieschraapveren was onze eerste verdachte. Tooralin anti carbon zou een wondermiddel moeten zijn hiertegen. Busje aangeschaft helaas geen verschil. misschien helpt het bij auto's die 1:600 verbruiken maar helaas niet bij de mijne.
Nu bleef er maar 1 optie over. De cilinderkop eraf.
(ook weer de carterpan eraf we konden wel meteen mooi checken of de drijfstanglagers nog mooi waren. Deze zagen er prachtig uit dus die reparatie is geslaagd!)
Hier vonden we eindelijk antwoord op de olie kwestie. Alle kleppen hebben voelbare speling in de klepgeleiders en sommige voel je zelfs bonken als je ze beweegt. Hierdoor gaat de motorolie langs de kleppen gewoon de verbrandingskamer in, Dit is ook te zien op een van de foto's. je ziet een bruine streep van boven naar beneden.
Ook de schraapveren zaten voor de helft vol met kool. Dit zal dus ook niet geholpen hebben.
Een nieuwe set zuigerveren van Goetze is al onderweg! Ook gaan we de zuiger modificatie toepassen zodat ze niet nogmaals dichtkolen.
Enja De cilinderkop
Hier twijfel ik nog een beetje over. Laten reviseren? Andere kopen?. Ik hoor graag van jullie als iemand een goed adres heeft voor revisie of zelf misschien nog wel wat nets heeft liggen? Graag Pb!
Dit was hem voor nu weer even. Hoor graag wat jullie denken! De positieve reacties geven mij weer frisse moed om door te gaan