Je bedoelt vast een JTD? Als je geen garantie krijgt bij die dealer gelijk naar de Bovag gaan, je koopt een auto met verborgen gebreken, die moet hij fiksen of je geld terug geven, dit slaat nergens op.Hallo iedereen,
Na deze topic zorgvuldig te hebben gelezen ben ik ervan overtuigd dat ik met een beetje hulp van jullie knappe koppen
mijn alfa 156 2.4 gtd terug in "top"conditie kan krijgen. Na aankoop van de wagen bij een Alfa dealer heeft hij nooit echt goed gelopen.
De wagen wou nooit boven de 3000rpm klimmen en ik kreeg een foutmelding via het " rode injector" lampje.
Even terug naar de garage waar bleek dat de garantie toch niet diende voor "die" problemen. Ach ja, na het betalen van 1500€ kreeg ik
de wagen opnieuw mee naar huis. Na amper enkele dagen was er van de "herstelling" niets meer te merken en wou de wagen opnieuw niet meer
boven de 3000 rpm klimmen. Nu, onder ons gezegd, een Alfa 156 gtd is beneden de 3000 toeren meer dan snel genoeg voor mijn wederhelft
en we hebben er dan in die omstandigheden enkele maanden mee gereden. Nu denk ik echter 'via de software van Sander' er achter te kunnen komen
wat er eigenlijk aan de hand is.
Ik heb me al aangemeld bij de Yahoo gebruikersgroep om de software te kunnen downloaden. Verder heb ik begrepen dat het "hardware" gedeelte beperkt
blijft tot de aanschaf van een kabeltje dat al dan niet dient gemodifieert te worden om al dan niet de airbags e.a. uit te lezen en eventueel te resetten.
Wat die aanschaf betreft zie ik door het bos de bomen niet meer.
Kan me iemand exact vertellen waar en wat ik moet aanschaffen om mijn alfa 156 gtd 2.4 (1998) aan mijn PC te verbinden?
Groetjes Johan
Je probleem klinkt als een niet goed werkende EGR klep, maar kan nog een heleboel andere oorzaken hebben. De diagnose software is een hulpmiddel maar geen vervanging van kennis en ervaring, dus verwacht niet dat de software je gaat vertellen wat er exact stuk is en welke schroeven/moeren etc. je moet los en vastschroeven om je wagen weer rijdend te krijgen.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 1&tc=photo
Deze heb ik gekocht, maar nog niet getest, als je het 100% zeker wilt weten dat het werkt moet je Sander een PB sturen om bij hem een kabeltje en een kopie van de software te kopen.