De zwarte afstand stukken zijn om de warmte te isoleren .
Dus mooi weer monteren Huib

Ps erg mooie monte carlo aan het worden.!!!!!!!!!!
grt rogeralfa

Yep, Rees-Cees tuning, better you can't getnog een 33 met 16v carbs blok erbij! ben dadelijk niet uniek meer .
Wat Huib bedoeld is denk ik dat er tussen kop en injectiespruitstuk ook al een isolator zit, ik heb er nu dus 2 want ook eentje onder de carburateur (niet dezelfde natuurlijk). Extra isolatie zogezegd, ik had er ook aan gedacht er eentje weg te laten zal wel geen merkbaar verschil geven.De zwarte afstand stukken zijn om de warmte te isoleren .
Dus mooi weer monteren Huib![]()
Ps erg mooie monte carlo aan het worden.!!!!!!!!!!
Gewoon proberen Huib, zou moeten kunnen als je het vergelijkt met de LPG oplossing. By passen via een "deurbel"schakelaar kan natuurlijk ook om zo benzine te geven voor het starten. De kans van natslaan is bij een 16v op carb's erg kritisch namelijk.
Nog ff een brainwave: zou het mogelijk zijn om met het signaal van de BDP sensor het relais aan te sturen voor de brandstofpomp? Lijkt me wel een sjieke oplossing, dan gaat hij ook tijdens het starten al meelopen.
Mies verdiep u in de materie: via een draadje om de bobine kabel kun je een relais aansturen zoals bij een LPG instalatie: werkt perfect!Ik weet niet precies wat voor een signaal de bdp sensor afgeeft, maar ik neem aan pulserend ? (enkel bij de ontbrekende "tand" bijvoorbeeld ?)
Daar ga je moeilijk een relais mee aansturen, denk ik dan, je hebt een constante spanning nodig op je spoeltje.
Heb er ook eens over lopen denken in het verleden...gewoon overlopen waar men electrisch kan vaststellen dat de motor wordt rondgegooid ? Kom je al snel uit bij:
De BDP sensor, maar ook:
De ontsteking
De oliedruksensor (nou ja, beetje dubieus)
De alternator
enz...
bobine geeft ook geen constante spanning af
JaEn je "ontkrachtigt" hem, doordat je de spanning bij de hoofdkring, en dus in dit geval ook bij de spoel wegvalt, door uitschakelen contact ?
daarom juist om de bobinekabel (das bij straatauto's met LPG ook zo)Enige bezwaar, voor een straatauto, lijkt dat, bij een klapper, de pomp gewoon blijft geven, ook al slaat de motor af.
Idem als de motor afslaat door een andere reden dan bedienen contactslot.
ja dat kan in het geval van BDP sensor en LPG oplossing (ik zal zo'n LPG relais eens bekijken als ik tijd heb en de schakeling tekenen)Wacht ff.....even mijn hersencel pijnigen...als ik de uitleg goed begrijp, houdt het relais zichzelf bekrachtigd, doordat je 1 draad over de hoofdkring laat gaan...(een soort "loop" dus)
dan blijft ie toch aangetrokken tot de spanning van 't contact gaat, want je gebruikt alleen die eerste puls van de ontsteking maar, daarna kan je die draad gewoon afkoppelen, als het moet ?
Leuk brainstormen, trouwens