Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: een 16V op carburateurs in de Sud

di mar 20, 2007 20:51

Klopt inderdaad Bert

De zwarte afstand stukken zijn om de warmte te isoleren .
Dus mooi weer monteren Huib :wink:

Ps erg mooie monte carlo aan het worden.!!!!!!!!!!

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
33carbs
Full Member
Full Member
Berichten: 373
Lid geworden op: di apr 12, 2005 22:59
Locatie: Uden

RE: een 16V op carburateurs in de Sud

di mar 20, 2007 21:33

nog een 33 met 16v carbs blok erbij! ben dadelijk niet uniek meer . :wink:
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

Rees-Cees

Re: RE: een 16V op carburateurs in de Sud

di mar 20, 2007 23:05

nog een 33 met 16v carbs blok erbij! ben dadelijk niet uniek meer . :wink:
Yep, Rees-Cees tuning, better you can't get :wink:

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: een 16V op carburateurs in de Sud

di mar 20, 2007 23:07

De zwarte afstand stukken zijn om de warmte te isoleren .
Dus mooi weer monteren Huib :wink:

Ps erg mooie monte carlo aan het worden.!!!!!!!!!!
Wat Huib bedoeld is denk ik dat er tussen kop en injectiespruitstuk ook al een isolator zit, ik heb er nu dus 2 want ook eentje onder de carburateur (niet dezelfde natuurlijk). Extra isolatie zogezegd, ik had er ook aan gedacht er eentje weg te laten zal wel geen merkbaar verschil geven.
Vandaag de laatste hand gelegd aan de Montecarlo, morgen poetsen, donderdag aanmelden en stiekem ermee naar het werk, vrijdagmorgen APK keuren. Site update met mooiere foto's volgende week. Ik had er al veel bekijks mee toen ik de 6 jaar oude benzine in de tank ging aanvullen met wat verser sap. Een koppendraaier! Vooral valt ie op omdat ie maar 112 cm hoog is (een standaard sprint is 129 cm). Een vent sprak mij aan op het tankstation, had vroeger een Alfasud Ginetta gehad (zijn woorden) en dat was een ramp en vroeg of deze beter waren, waar gebeurd!
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Rees-Cees

RE: een 16V op carburateurs in de Sud

di mar 20, 2007 23:12

@ Huib: Je weet wat we afgelopen week besproken hebben en laat alletwee de pakkingen er tussen zitten (zie mijn motor)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: een 16V op carburateurs in de Sud

wo mar 21, 2007 09:25

heren bedankt voor de tips!

Ik doelde inderdaad op het feit dat er dan twee keer een isolator tussenzit, zowel onder het inlaatspruitstuk als onder de carb. Voor de temperatuur van het inlaatspruitstuk zal het niet veel uitmaken, want deze is toch al op koelvloeistoftemperatuur. Ik neem aan dat de temperatuur van de kop niet veel hoger is.

Het argument van een langer inlaattraject dus betere vulling bij lage toeren staat me wel aan. Maar je kunt je afvragen in hoeverre dat niet teniet gedaan wordt door de ruwere overgang van inlaatspruitstuk naar kop vanwege de extra pakking en het kunststof deel.

moraal van het verhaal, ik ga niet eigenwijs zijn en ze er gewoon tussen zetten.

@Cees
die motor van jou is pure porno :thumbs:

Nog ff een brainwave: zou het mogelijk zijn om met het signaal van de BDP sensor het relais aan te sturen voor de brandstofpomp? Lijkt me wel een sjieke oplossing, dan gaat hij ook tijdens het starten al meelopen.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Rees-Cees

Re: RE: een 16V op carburateurs in de Sud

wo mar 21, 2007 09:51


Nog ff een brainwave: zou het mogelijk zijn om met het signaal van de BDP sensor het relais aan te sturen voor de brandstofpomp? Lijkt me wel een sjieke oplossing, dan gaat hij ook tijdens het starten al meelopen.
Gewoon proberen Huib, zou moeten kunnen als je het vergelijkt met de LPG oplossing. By passen via een "deurbel"schakelaar kan natuurlijk ook om zo benzine te geven voor het starten. De kans van natslaan is bij een 16v op carb's erg kritisch namelijk.

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: een 16V op carburateurs in de Sud

wo mar 21, 2007 10:03

Ik weet niet precies wat voor een signaal de bdp sensor afgeeft, maar ik neem aan pulserend ? (enkel bij de ontbrekende "tand" bijvoorbeeld ?)
Daar ga je moeilijk een relais mee aansturen, denk ik dan, je hebt een constante spanning nodig op je spoeltje.

Heb er ook eens over lopen denken in het verleden...gewoon overlopen waar men electrisch kan vaststellen dat de motor wordt rondgegooid ? Kom je al snel uit bij:

De BDP sensor, maar ook:

De ontsteking
De oliedruksensor (nou ja, beetje dubieus)
De alternator
enz...

bobine geeft ook geen constante spanning af :?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Rees-Cees

Re: RE: een 16V op carburateurs in de Sud

wo mar 21, 2007 10:09

Ik weet niet precies wat voor een signaal de bdp sensor afgeeft, maar ik neem aan pulserend ? (enkel bij de ontbrekende "tand" bijvoorbeeld ?)
Daar ga je moeilijk een relais mee aansturen, denk ik dan, je hebt een constante spanning nodig op je spoeltje.

Heb er ook eens over lopen denken in het verleden...gewoon overlopen waar men electrisch kan vaststellen dat de motor wordt rondgegooid ? Kom je al snel uit bij:

De BDP sensor, maar ook:

De ontsteking
De oliedruksensor (nou ja, beetje dubieus)
De alternator
enz...

bobine geeft ook geen constante spanning af :?
Mies verdiep u in de materie: via een draadje om de bobine kabel kun je een relais aansturen zoals bij een LPG instalatie: werkt perfect!

via een pulsgever zoals een BDP sensor kun je ook een relais aansturen (zodra het relais op gaat door de eerste puls kun je het relais bekrachtigd houden door één van de schakeldraden over het relais te laten lopen)

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: een 16V op carburateurs in de Sud

wo mar 21, 2007 10:14

En je "ontkrachtigt" hem, doordat je de spanning bij de hoofdkring, en dus in dit geval ook bij de spoel wegvalt, door uitschakelen contact ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Rees-Cees

Re: RE: een 16V op carburateurs in de Sud

wo mar 21, 2007 10:17

En je "ontkrachtigt" hem, doordat je de spanning bij de hoofdkring, en dus in dit geval ook bij de spoel wegvalt, door uitschakelen contact ?
Ja

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: een 16V op carburateurs in de Sud

wo mar 21, 2007 10:20

Enige bezwaar, voor een straatauto, lijkt dat, bij een klapper, de pomp gewoon blijft geven, ook al slaat de motor af.
Idem als de motor afslaat door een andere reden dan bedienen contactslot.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Rees-Cees

Re: RE: een 16V op carburateurs in de Sud

wo mar 21, 2007 10:22

Enige bezwaar, voor een straatauto, lijkt dat, bij een klapper, de pomp gewoon blijft geven, ook al slaat de motor af.
Idem als de motor afslaat door een andere reden dan bedienen contactslot.
daarom juist om de bobinekabel (das bij straatauto's met LPG ook zo)

geen vonk geen pomp geen pomp geen brandstof

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: een 16V op carburateurs in de Sud

wo mar 21, 2007 10:29

Wacht ff.....even mijn hersencel pijnigen...als ik de uitleg goed begrijp, houdt het relais zichzelf bekrachtigd, doordat je 1 draad over de hoofdkring laat gaan...(een soort "loop" dus)
dan blijft ie toch aangetrokken tot de spanning van 't contact gaat, want je gebruikt alleen die eerste puls van de ontsteking maar, daarna al zou je die draad gewoon afkoppelen, als het moet, blijft ie toch gewoon lopen ?
Leuk brainstormen, trouwens :wink:
Laatst gewijzigd door Michel op wo mar 21, 2007 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Rees-Cees

Re: RE: een 16V op carburateurs in de Sud

wo mar 21, 2007 10:37

Wacht ff.....even mijn hersencel pijnigen...als ik de uitleg goed begrijp, houdt het relais zichzelf bekrachtigd, doordat je 1 draad over de hoofdkring laat gaan...(een soort "loop" dus)
dan blijft ie toch aangetrokken tot de spanning van 't contact gaat, want je gebruikt alleen die eerste puls van de ontsteking maar, daarna kan je die draad gewoon afkoppelen, als het moet ?
Leuk brainstormen, trouwens :wink:
ja dat kan in het geval van BDP sensor en LPG oplossing (ik zal zo'n LPG relais eens bekijken als ik tijd heb en de schakeling tekenen)

brainstormen idd en dat komt bij mij door mijn andere hobby daar ben ik ook met dit soort schakelingen bezig.

Terug naar “Projecten”