Niet echt...
Dit zijn de relevante passages:
Technical data
Operating voltage: 4,0 to 15,0 Volts, negative earth only.
range: 500 to 7000 rpm
temperature: -30 to 85 degrees Celsius
coil: stock coil, or "High Energy"-coil, primary resistance not below 1 ohm.
engines: standard engines, advance-curves selectable by a switch through the bottom of the housing.
vacuum-advance: 100mbar- 0 degrees / 400mbar 10 degrees
dwell: microprocessor controlled, depending on coil current
current-timeout: after +/- 1 second. If the engine is not running, the current is switched off to prevent overheating of the coil
spark balance: software controlled, better then half a degree crankshaft
wiring: red = +6 resp. +12 Volt / black = '-' of the coil
Mistrust old coils : they all look alike, but you can't see if they have been overheated many times!
Buy a new one, now you know that this will not be overheated anymore...
Sparks are much stronger with a 123ignition : use good quality sparkplug leads, and a good coil. The primary resistance should not be lower then 1 ohm.
Heb overigens de versie ZONDER vacuum advance.
Ze beweren dat ie niet meer kan oververhitten dus zal er wel een beperking in zitten neem ik aan...
Edit:
Dit staat in de folder:
The 123ignition measures the amount of current flowing into the coil, in such a way that the strongest possible spark is guaranteed at all engine-speeds, whilst keeping the coil cool.
Also to prevent coil overheating, the power to the coil is cut-off as soon as the engine stops.
Van de website:
if you use anything else then the original coil make sure its primairy resistance is not lower than the original coil's.
zag ook op hun forum nog iets voorbij komen over een Petronix coil van 0,3 OHM maar daar zeggen ze zelf al van dat die niet gaat werken... moet beslist boven de 1 Ohm zitten (bij 12 Volt).
Ik neem aan dat je dit toch gewoon van + naar - meet op de bobine? Dat is tenminste wat ik tot nu toe steeds gedaan heb....
Ik had al eerder geschreven over de "kortademigheid" die ik dacht te bespeuren en die inzette vanaf iets boven de 4000 RPM en waarvan ik zelf de 1300 nokkenassen als oorzaak aanwees... tijdens het ritje gisteren ben ik wel degelijk boven de 5000 RPM geweest, ergens tussen de 5500 en 6000 in z'n 4 op benzine en als je hem dan intrapt is er een enorme respons... Ik blijf de transformatie opmerkelijk vinden...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...