Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi

zo aug 14, 2011 15:43

de banden die eronder zitten zijn 195/55/15, moet kunnen....
Oplossing. 195/50 15 monteren. Die zijn lager en dan klopt je km.teller ook weer.

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi 22m

zo aug 14, 2011 16:19

Een teflon of pom staaf kun je toch vrij gemakkelijk kopen
Kijk in de buurt bij een zaak die de industrie beleverd bij ons bv schipper handelsbureau .

En waarom ben je een linker draad nodig ?
Als je de maat goed opneemt is het eenmalig instellen en anders iets meer werk als je nog na wilt stellen.
Dus een draadeind lassen op de ene kant en een hoge moer goed vast maken aan de andere kant contra moer of zelfs een dubbele op de draadeind en klaar.

Grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi 22m

zo aug 14, 2011 16:59

Als eerste een mooi project.

-Dan als je zo een dikke voor stabi hebt zou ik voor de demping erg soepel laten en achter juist erg stug.
-Verstelbare panhart stangen heb ik in veelvoud gemaakt en als je een goed verstelbaar stuk zoekt moet je maar ff een PB sturen ik heb hier de juiste spullen voor.
-Ook een verbinding tussen de achterste bouten van je voorste draagarmen zodat je tunnel stijf word geeft een grote verbetering.
-Zag dat je veel gespoten had maar die ring van je startmotor is niet geheel briljant in verband met de massa van je startmotor of je moet een losse massa draad leggen.
-De lagerschaal die je liet zien was denk ik van de 2e of 3e cilinder. Dit komt omdat de middelste krukas tap 2 drijfstanglagers moet voorzien van olie. Dan zag ik ook dat je je olie pomp eigenlijk niet open hebt gehad. ik zou deze toch ff goed nakijken omdat dit het grote probleem van de 33 boxer is. ook zou ik mijn olie keus even herzien en gaan voor een 10w 60 race olie dit om zijn betere eigenschap.
-Aan je bestel lijst zou ik ook nog gelijk een termostaat toevoegen en de korte slang goed bekijken.

Ben zelf toen bezig geweest een 1600 te maken met turbo maar liep vast op de smering. Dus ook van cilinder 2 en 3...

Mocht je je poelie nog willen afdraaien houd dan wel rekening met de de balans...

Mocht je nog vragen hebben kun je me altijd een PB sturen.
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi

zo aug 14, 2011 17:20

de banden die eronder zitten zijn 195/55/15, moet kunnen....
Oplossing. 195/50 15 monteren. Die zijn lager en dan klopt je km.teller ook weer.
achter heeft niks te maken met kilometer teller

voor had ik al 50 serie....

met mijn panhard stang is het straks opgelost, en als er niemand achterin zit kan het prima, ook heb ik nu koni's achter
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi

zo aug 14, 2011 17:22

Een teflon of pom staaf kun je toch vrij gemakkelijk kopen
Kijk in de buurt bij een zaak die de industrie beleverd bij ons bv schipper handelsbureau .

En waarom ben je een linker draad nodig ?
Als je de maat goed opneemt is het eenmalig instellen en anders iets meer werk als je nog na wilt stellen.
Dus een draadeind lassen op de ene kant en een hoge moer goed vast maken aan de andere kant contra moer of zelfs een dubbele op de draadeind en klaar.

Grt rogeralfa :driving:
ik wil hem instebaar hebben omdat er misschien in de toekomst een schroefset onder komt.
en ik wil mijn achteras precies in de midden hebben.
nu kan ik hem verstellen zonder de boel te demonteren.....

alleen nog 2 moeren vinden.
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi

zo aug 14, 2011 17:26

Als eerste een mooi project.

-Dan als je zo een dikke voor stabi hebt zou ik voor de demping erg soepel laten en achter juist erg stug.
-Verstelbare panhart stangen heb ik in veelvoud gemaakt en als je een goed verstelbaar stuk zoekt moet je maar ff een PB sturen ik heb hier de juiste spullen voor.
-Ook een verbinding tussen de achterste bouten van je voorste draagarmen zodat je tunnel stijf word geeft een grote verbetering.
-Zag dat je veel gespoten had maar die ring van je startmotor is niet geheel briljant in verband met de massa van je startmotor of je moet een losse massa draad leggen.
-De lagerschaal die je liet zien was denk ik van de 2e of 3e cilinder. Dit komt omdat de middelste krukas tap 2 drijfstanglagers moet voorzien van olie. Dan zag ik ook dat je je olie pomp eigenlijk niet open hebt gehad. ik zou deze toch ff goed nakijken omdat dit het grote probleem van de 33 boxer is. ook zou ik mijn olie keus even herzien en gaan voor een 10w 60 race olie dit om zijn betere eigenschap.
-Aan je bestel lijst zou ik ook nog gelijk een termostaat toevoegen en de korte slang goed bekijken.

Ben zelf toen bezig geweest een 1600 te maken met turbo maar liep vast op de smering. Dus ook van cilinder 2 en 3...

Mocht je je poelie nog willen afdraaien houd dan wel rekening met de de balans...

Mocht je nog vragen hebben kun je me altijd een PB sturen.
poeli heb ik nog niet afgedraait,massa is zo gemaakt.
zolang er geen speling op de pomp zit is er in principe niks aan de hand.
10W60 is een goede keus, dat was ik misschien ook van plan.

achter heb ik koni's voor nog standaar maar daar komt ook koni onder.
ook wil ik stuggere veren achter, of zelf een schroefset maken, heeft hetzelfde effect.....


een onderste veerpoot brug maken zeg maar......

antwoorden staan niet in de juiste volgorde maar het moet wel duidelijk zijn dacht ik
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi 22m

zo aug 14, 2011 20:09

-Als je je pomp op speling wilt controleren moet je hem openen om de ruimte tussen de tanden te meten....

-10w60 zou ik gewoon sowieso doen

-Losse massa is idd zo gemaakt was alleen een tip 8)

-onder de auto idd een soort veerpootbrug alleen dan tussen je draagarmen ipv je veerpoten.... :wink:

-Als je hem van achter stug maakt zou ik ook een 2 duims koud getrokken naadloze pijp tussen je veerpoten achter lassen...

-en ff foto van mijn panhartstang. let wel op de dikte van je constructie :wink: Mijn onder aanpassing kan ik niet meer terug vinden.

Afbeelding
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi 22m

zo aug 14, 2011 20:52

ik moet zeggen, dat is een mooi panhardstangetje....

mijn idee is hetzelfde, maar de uitvoering is anders.

u bedoelt, van de starre achteras een soort 4 kant maken?
dus de beide achterwiel aan elkaar met een buis ertussen?
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi

ma aug 15, 2011 06:01

ik moet zeggen, dat is een mooi panhardstangetje....

mijn idee is hetzelfde, maar de uitvoering is anders.

u bedoelt, van de starre achteras een soort 4 kant maken?
dus de beide achterwiel aan elkaar met een buis ertussen?
Juist .Alleen dan niet de wielen maar de schokdemperhuizen aan elkaar he... En de panhartstang er dus dwars tussen ofwel een zogeheet 'vakwerk 'van maken. Let wel op he met het maken van die panhartstang als die ooit breekt als je in een snelle bocht hangt zijn de gevolgen niet te overzien... Kijk maar eens goed naar jou materiaal keuze en naar de mijne.... Is een veiligheidstip :wink:

Voor de rest super bezig :thumbs:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi 22m

ma aug 15, 2011 11:38

gewoon een veerpoot brug achter maken, moet wel lukken.

ja, ik weet het. als hij breek, gaat mijn achteras rare bewegingen maken en zwabber ik zo de berm in......

ik kan nergens m16 moeren vinden met linkse draad, dus moet maar voor de draadbussen gaan.
hetzelfde als wat u gebruikt heeft.....
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8875
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi 22m

ma aug 15, 2011 11:48

M16 links draad? Zou geen probleem moeten zijn, even winkelen bij Jeveka levert bijvoorbeeld al productcode 934L 8Z 16.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi 22m

ma aug 15, 2011 12:01

ja, ik zie het, had ik nog niet gevonden....

maar ze verkopen alleen per 50, en ik heb er maar 2 nodig :?
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi 22m

ma aug 15, 2011 15:39

Pb me maar ff dan regelen we wel wat.
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi 22m

ma aug 15, 2011 15:51

u heeft pb...
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

RE: Het grote Alfa 33 project van meneer Kooistra (stabi 22m

ma aug 15, 2011 17:53

vandaag naar het revisie bedrijf gegaan om te kijken wat voor kleppen er in de gevlakte en geflowde koppen moeten.
want er zit geen standaard klep in, in en uitlaat zijn beide groter.
5 kromme kleppen zitten er in en ze lijken niet allemaal gelijk, er zitten wel 4 verschillende kleppen in lijkt het....

kleppen op gemeten:

INLAAT is 41 mm diameter, 8 mm klepsteel en 92 mm lang

UITLAAT is 35 mm diameter, 8 mm klepsteel en 92 mm lang

maar helaas, geen enkele klep komt overeen.
ik heb 2 uren in de boeken gezeten, maar niks kunnen vinden.

er komen nu kleppen in van een renault, die kwam het dichtst in de buurt.
het enige nadeel is dat de klepsteel 30 mm te lang is.
dus ik moet hem inkorten naar 92 en dan 1 klepspietje infrezen omdat ik klepspieën heb met 1 spietje.

maar daar moet ik er ook weer 1 van hebben, want dat is nog niet compleet........

nog veel te doen dus :lol:
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Terug naar “Projecten”