juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Bouw GTA replica

di apr 24, 2007 13:28

tja, das mijn doel ook, maar ergens houdt het budgettair op natuurlijk. Mijn laatste echt grote uitgave hiervoor worden de schokdempers. Ik wil de top van de top, en aangezien ik een Normex schetsplatenset in zijn geheel heb gemonteerd, wil ik dempers met de mogelijkheid van coil-overs. Dat wordt JRZ of Motom, en das wat aan de prijzige kant!
Verder wil ik echt Willans gordels, en zo nog wat spullen in de klasse zeer prijzig....
Pffff.
Wat voor Cerchi in Lega heb jij?
7J x 14
Afbeelding

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di apr 24, 2007 17:29

jawel, maar dat weten Barend en ik wel.
Juist de autostyle is een zeg maar onverwachte mogelijkheid, omdat er verder zo veel plastic rommel in staat. Zodoende!
De enige die ik een beetje acceptabel vind, is geloof ik nog de goedkoopste ook €99.- voor de zwarte kunstlederen op blz 375, verder vindt ik er geen enkele in het rijtje semi klassiek.
Afbeelding

PS Barend mooi project. :wink:
Informeer voor klassieke sportkuipjes ook eens bij imparts in arnhem. Daar heb ik ze jaren gelden vandaan gehaald. Zie er netjes klassiek uit. Diverse bekledingsopties, geschikt voor 4 punts gordels en nog niet te zwaar ook. Passen ook qua maat mooi in een 105. Veel modern spul is te groot. Past niet of als het wel past ziet het er niet uit.

Groeten,
DJ

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Bouw GTA replica

di apr 24, 2007 22:53

Barend,

Van Alfaholics?
of echte?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Rietveld
Newbie
Newbie

di mei 08, 2007 00:18

Barend,

Ziet er erg goed uit! Mijn auto staat inmiddels bij de spuiter en krijgt zijn orginele witte kleur weer terug. Ook ik zet er gewoon een mooi setje 1750 1e serie stoelen in. Vind ik gewoon het mooist en meest lijken op de standaard GTA stoelen. Het wordt uiteindelijk ook een "stradale" replica. Ik weet niet hoe ik foto's moet plaatsen, maar er is vast wel iemand die me hier mee kan helpen!!

Ciao, Dennis

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

di mei 08, 2007 21:32

Barend,

Ziet er erg goed uit! Mijn auto staat inmiddels bij de spuiter en krijgt zijn orginele witte kleur weer terug. Ook ik zet er gewoon een mooi setje 1750 1e serie stoelen in. Vind ik gewoon het mooist en meest lijken op de standaard GTA stoelen. Het wordt uiteindelijk ook een "stradale" replica. Ik weet niet hoe ik foto's moet plaatsen, maar er is vast wel iemand die me hier mee kan helpen!!

Ciao, Dennis
http://www.flickr.com ...werkt echt goed, je hoeft niets te downloaden/installeren. Gewoon username + password aanmaken en gaan met die banaan.

/Hans

Rietveld
Newbie
Newbie

di mei 08, 2007 23:58

Met wat hulp van buitenaf toch gelukt! Hierbij een aantal foto's van het project. Volgende week ga ik even kijken bij de spuiter en zal bij schokkende veranderingen even wat actuele foto's maken. Ik had vorige week foto's gemaakt, maar door een "lompe"actie gewist vanaf de geheugenkaart, zonder ze te hebben opgeslagen.

Body is helemaal kaal geweest en daar waar nodig voorzien van nieuw plaatwerk.

De auto was wit en blijft wit! Komen 1750 1e serie stoelen in. 7Jx14 GTA velgen en uiteraard de nodige details en dingen om hem "spannend"te maken en hem de juiste GTA "stradale" look te geven. Techniek ben ik nog niet over uit. Een moderne Twin Spark of een mooi oud Nord blok. Twin Spark is leuk, maar het oog wil ook wat! Tegen de tijd dat de techniek in een gespoten en opgebouwde carroserie geplaatst moet worden, hoop ik er toch uit te zijn. Maar oud type blok heeft toch de voorkeur, alleen geen hangend filter, maar daar hoor je mij niet over zeuren. Het is immer geen orgineel en blijft een auto die qua looks op een GTA moet gaan lijken.
Onderstel reeds gestraald gepoedercoated, nieuwe rubbers bussen etc. alleen nog "even" monteren. Brembo's, sper, schroefkooi, etc. etc.

Afbeelding[/img]

Afbeelding[/img]
Laatst gewijzigd door Rietveld op wo mei 09, 2007 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 09, 2007 11:02

leuk project!!!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 09, 2007 18:01

Even een tip; bepaal welke motor je wilt en bouw m eerst eens in omt e kijken of er nog evt aanpassingen aan de motorruimte noodzakelijk zijn..Beugeltje hier of een steuntje daar. Jammer van een vers gespoten auto om daar weer aan te moeten lassen of slijpen... :wink:
Verder:cool ding!!
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Rietveld
Newbie
Newbie

wo mei 09, 2007 20:22

Ik kan van een andere liefhebber een hele mooie 2 ltr. Nord kopen. Het is inmiddels voor 99% zeker dat deze er na volledige revisie in komt, dus de twijfel is eigenlijk al weg.

Ciao, Dennis

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 09, 2007 20:23

Ik kan van een andere liefhebber een hele mooie 2 ltr. Nord kopen. Het is inmiddels voor 99% zeker dat deze er na volledige revisie in komt, dus de twijfel is eigenlijk al weg.

Ciao, Dennis
8) :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Rietveld
Newbie
Newbie

vr mei 11, 2007 16:17

Home made! Met een draaibank en een polijstmachine is dit het resultaat. Andere beugeltjes heb ik wel gewoon gekocht. Het enige nadeel is dat er geen cilinderslot in zit. Heeft er iemand suggesties welke cilinderslot je kunt gebruiken om de rechterdeur met een dergelijke drukknop afsluitbaar kunt maken? Mocht het niet lukken dan kan er altijd nog zo'n modern universeel "bliep-bliep" slot in met zo'n afstandbediening om de auto toch afsluitbaar te maken, maar dit is niet mijn uitgangspunt.

Who knows?

Afbeelding[/img]

bralfa
Guru
Guru

vr mei 11, 2007 16:23

Origineel 105 serie cilinders kun je er voor gebruiken.....
Shut up and ride!

Andretti Molletti

vr mei 11, 2007 16:36

Oude renaultjes 5 en de 75 sloten zijn allemaal losse cilindertjes onder de handgreep.
Ziet er erg proffesioneel uit dat GTA drukkertje!!! :thumbs:

juultje
Guru
Guru

ma mei 21, 2007 18:57

YESS, hij is gespoten.

vanmiddag even gaan kijken en van de week ophalen. Hij ziet er erg strak uit zoals ik ook gewend ben van de spuiter :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lichtbakje zodat je de popnagels nog ziet zoals het hoort.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 21, 2007 19:15

Met recht een "GTA" Barend... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio