frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: EVO - uitlaatspruitstuk terug monteren

do mar 27, 2008 16:52

Het zat even tegen gisteren. Ik heb het hemeltje losgemaakt tot op de plafond console aan de voorzijde waar nog ergens een verborgen bevestiging zit die ik niet kon vinden. Bij het vervangen van de benzinedrukregelaar kwam ik niet verder dan het nog maar een keer in de WD40 spuiten van de koppeling en bevestigingsmoer. Hopelijk wil ie nu wel los. Anders moet ik verder ruimte gaan maken om er tangen op te kunnen zetten.......

Natuurlijk pasten de ruitewissers die ik had gekocht voor een andere auto ook niet, ik had de verkeerde mee gekregen.

wordt vervolgd na meer succes!
Achter t spotje zit ook nog een moertje he..? :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: EVO - uitlaatspruitstuk terug monteren

do mar 27, 2008 16:54

Het Ik heb het hemeltje losgemaakt tot op de plafond console aan de voorzijde waar nog ergens een verborgen bevestiging zit die ik niet kon vinden.
Ik neem aan dat je de moer onder het spotje gevonden hebt? Verder moeten natuurlijk de zonnekleppen en hun klemmetjes los. Als bonus is er nog de bevestiging onder de spiegelvoet. Verwijder hiervoor met enige kracht de spiegelvoet uit de hemel (deze zit geklemd met een veer. Gebruik wel enig beleid want je kunt de speigelvoet ook kapot trekken...). Onder de spiegelvoet zitten 4 kruiskoppen die los moeten en dan moet het zaakje toch echt los wezen vooraan.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: EVO - uitlaatspruitstuk terug monteren

do mar 27, 2008 17:05

Frank, Yuri, dank voor je hulp. "die achter het spotje" had ik nog niet gevonden. De rest is eruit. Hoe haal ik 't spotje d'ruit? :oops:

groet, klaas

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 27, 2008 17:20

Eruit wippen met een schroevendraaiertje, staat zelfs in je instructieboekje :wink: Maar in het midden heb je toch eenzelfde spotje los moeten halen? Of heb je een origineel schuifdak?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

klaas
Advanced Member
Advanced Member

za mar 29, 2008 16:51

Yuri, dank. Toen ik de voorkant niet loskreeg ben ik gestopt, ervan uitgaande dat ie nog op de voorkant hing en de vier lijmdotten in de hoeken. Daar zit dus de middenconsole nog bij. Nope, de EVO heeft geen schuifdak...Maandag gaat ie er echt uit. Ik laat je weten hoe die ging. De zwarte stof ligt er voor 80 procent naast op dit moment, het is hoog tijd want ik wil in augustus wel naar Assen d'r mee.

groet, Klaas

klaas
Advanced Member
Advanced Member

di apr 01, 2008 00:26

Yuri, 't is gelukt. De hemel is mee met Stanley de bekleder die er een mooi nieuw zwart stofje op gaat maken. De benzinedrukregelaar is los gekomen. Ik vraag me nog af of ik niet iets moet monteren wat meer benzine gaat leveren gezien de plannen richting meer vermogen. Hierover meer later. Het uitlaatspruitstuk zit er terug op. Nog wat losse spullen halen en dan vrijdag weer verder. Misschien draait ie dan wel.......

klaas
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 11, 2008 08:00

Hij reed inderdaad, weliswaar eerst zittend op een kratje en daarna op een tijdelijke stoel. Het effect van de "nieuwe" luchtmassameter was meteen te merken. De auto pingelt niet meer en neemt beter op. En dat was bij ritjes rond het industrieterrein van Poeldijk. Gisteravond weer bezig geweest. Daarvan de fotoos hier onderaan. Ook wil ik jullie graag laten zien wat Stanley met de deurpanelen heeft gedaan. Voor de de duidelijkheid, er zaten grotge speakergaten in en hij heeft stof gebruikt van een originele '75 recarostoel....

Afbeelding
Zo op het ook een mooi nieuw deurpaneel
Afbeelding
hier kun je de stiknaad zien, die zit verstopt achter de handgreep
Afbeelding
Het interieur ziet er nog enorm troosteloos uit. Ik moet echter wachten op het hemeltje voor ik het bankstel kan installeren
Afbeelding
De pretknop is binnen. Nu nog netjes installeren
Afbeelding
De nieuwe dumpvalve. De aanslutiing naar de sleeve voor de turbo moet nog worden verzonnen/gekocht/gefabriceerd. Heeft iemand een idee wat ik met de luch ga doen die de pretknop (binnen) af laat blazen? Gewoon laten lopen?

Andretti Molletti

vr apr 11, 2008 13:11

Mooi geworden Klaas!!
De lucht van die dumpvalve moet terug naar "voor" de turbo. Jij hebt een zogeheten recycle valve.
Door de aansluiting voor de turbo te maken, maar NA de lmmeter heb je geen kans op te arm lopen als de klep per ongeluk een keertje blijft hangen of lichtjes opengetroken wordt in deellast.
Immers als er zonder turbodruk constante snelheid gereden wordt dan zal door de klep "valse" lucht aangezogen kunnen worden als i een beetje hangt. Indien correct aangesloten dan niet.
Dus... ik wist niet dat je lmm stuk was gegaan?? Ben je er weer bij op het SSAR met je mooie evo?

jan 75
Full Member
Full Member

vr apr 11, 2008 13:51

ik heb de bekleding live gezien en kan niet anders zeggen dat het er echt heel mooi uit ziet. :thumbs:
die hele auto is een natte droom :roll: :-s :oops: :shock: 8) :lol:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

klaas
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 11, 2008 14:28

Dré, dat stukje ben ik mee bekend. Vanmiddag haal ik weer wat knutselspullen op om een t-stuk te fabriceren inclusief overgang van 60 naar 72 mm waarbij de dampvalve op 25 mm binnen komt. Dan voeren we de "gemeten lucht" weer terug naar waar die vandaan komt. Ik heb ook een verensetje gekocht om de dumpvalve af te kunnen stellen.

Ik heb een andere vraag; of de slang met overschot na de klep die ik binnen monteer om de actuator in de maling tenemen ook terug zal voeren of "gewoon "los zal laten". Dat korte blauwe slangetje wat loos hangt en terug komt van onderaan de boostdraaiknop. Wat mij betreft gaat ie nergens heen. Misschien zijn hier wel betere antwoorden op dan het mijne!

De LMM is al die tijd stuk geweest, de auto bleef pingelen. Het originele EVO exemplaar is nu vervangen voor een exemplaar van de 75 Turbo. En inderdaad is het mijn plan om eind augustus weer in Assen te zijn.

Jan75, dank je wel voor de complimenten. Je komt nog maar eens terug als ie rijdt. Ik volg je V6 project en vind jouw achterspatborden fantastisch!

Andretti Molletti

RE: EVO - Hij rijdt weer. Nieuwe knutselfotoos....

vr apr 11, 2008 15:31

De slang vanaf de boostcontroller (dat draaiknopje ;) ) die kan gewoon afblazen...
Nu zijn er lieden die gaan zeggen "niet in het interieur afblazen" dus verleng het uitgaande slangetje en laat het onder de kap afblzen, zelf heb ik t altijd IN de auto laten afblazen...
Het geluid zegt wat en je kan dan ook voelen aan t tuutje wanneer je druk af aant blazen bent 8)

klaas
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 11, 2008 15:39

Mooi Dré. Dank, Hij loopt nu terug naar de motorruimte en daar laat ik 'm dan lekker afblazen. Ik heb het veel te druk met autorijden om aan 't tuutje te voelen... :oops:

groet, Klaas

Andretti Molletti

Re: RE: EVO - Hij rijdt weer. Nieuwe knutselfotoos....

vr apr 11, 2008 15:49

Ik heb het veel te druk met autorijden om aan 't tuutje te voelen... :oops:

groet, Klaas
:jumping:

Ik zie je nog gaan voorgaande keer tijdens het SSAR .. maar goed Klaas je moet genieten van die auto en er mee rijden, en dat doe je gelukkig :thumbs:

Jan M
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 11, 2008 19:42

Kan iedereen uit ervaring mededelen dat de auto niet alleen rood is, maar ook gaat als "de brandweer"

Vanmiddag heeft Martin een recaro in zijn auto geplaatst, maar de breedte van de rails in de auto
en de stoelen is niet gelijk. Meet bij jou auto de breedte eens op.
Bij Martin zit er ruim een centimeter verschil in.

Afbeelding

klaas
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 11, 2008 20:33

Dré, inderdaad, ik zie je me nog inhalen!!

Jan M, Ik zal dit weekend eens meten.

Terug naar “Projecten”