try this:
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=32404
Zou dat uitlezen lambda zijn dan?Voor die foutcodes heb ik de volgende beschrijving:
1172 Mixture 1 strength (multiplicative)
1173 Mixture 1 strength (additive)
Groeten, Sander.
Sander , wat bedoel je precies met realtime uitlezen ?Tja, volgens de ECU zijn de gemeten lambda waarden niet in orde en zit deze aan het eind van z'n regelbereik. Dit kan dan komen omdat de lambda waarden inderdaad fout zijn door een of andere oorzaak (eventueel luchtmeter) of omdat de lambda-sensor zelf niet meer goed is.
Ik zou inderdaad proberen om realtime de lambda waarden uit te lezen, waarschijnlijk kun je daaraan meer zien.
Groeten, Sander.
We hadden met draaiende motor kunnen kijken welke waarden er op dat moment door de lambda aan de ECU doorgegeven werden, die functie zit in de software.Sander , wat bedoel je precies met realtime uitlezen ?Tja, volgens de ECU zijn de gemeten lambda waarden niet in orde en zit deze aan het eind van z'n regelbereik. Dit kan dan komen omdat de lambda waarden inderdaad fout zijn door een of andere oorzaak (eventueel luchtmeter) of omdat de lambda-sensor zelf niet meer goed is.
Ik zou inderdaad proberen om realtime de lambda waarden uit te lezen, waarschijnlijk kun je daaraan meer zien.
Groeten, Sander.
groet ,
jomar
Geef je foutmeldingen nog eens? Ik heb er vanavond net voor het eerst mee gewerkt.Hallo Sander,
Ik heb uw programma Unidiag geïnstalleerd en een interface aangeschaft.
Nu ben ik er voorlopig nog niet veel mee bij gebrek aan een gebruiksaanwijzing.
Bestaat zoiets en waar kan ik het eventueel vinden?
Lemans
Inderdaad, zoals al gemeld, kun je terwijl de motor draait de op dat moment door de ECU gemeten waarden (bijv. toerental, temperatuur, injectie, ontsteking) uitlezen en eventueel weergeven in een grafiek.Sander , wat bedoel je precies met realtime uitlezen ?
Afgaande op het bericht van 11 juni, zou ik zeggen dat eerst alle beschikbare .def files in de daarvoor bedoelde def directory geplaatst moeten worden (zie foutmelding). Ik weet niet welke interface je hebt en of deze met mijn software werkt, maar als dat wel het geval is inderdaad de juiste com port kiezen. Voordat je communicatie start de juiste .def file inlezen met "Open definition file". Omdat het hier over een diesel gaat met waarschijnlijk een EDC15 ECU, de daarvoor bedoelde .def inlezen en daarna de communicatie starten. Wat hierbij nog belangrijk is, dat de def file die ik voor de EDC15 gemaakt hebt voor de eerste variant hiervan is, waarbij het ECU address 0x0A is. Het kan zijn dat als je een nieuwer type EDC15 hebt, je het ECU address moet aanpassen naar 0x10.Ik heb uw programma Unidiag geïnstalleerd en een interface aangeschaft.
Nu ben ik er voorlopig nog niet veel mee bij gebrek aan een gebruiksaanwijzing.
Bestaat zoiets en waar kan ik het eventueel vinden?
Misschien nog een keer proberen? Helaas kan ik er weinig aan doen als het niet lukt om je bij yahoo aan te melden... Ik kan eventueel wel wat mailen.Die yahoo groep wil ik graag lid van worden, maar ik geloof dat ik dat eerder geprobeerd heb en dat het niet gelukt is?