Ze heeft de winter redelijk goed overleefd! De bodem is nog hard, op het gat in de dorpel na dat er al in zat
De afgelopen periode ging de motor toch echt steeds minder goed lopen, dus dan ga je je afvragen wat dat allemaal zou kunnen zijn. Klepspeling misschien omdat 1 cilinderbank een beetje ''knokkerd'' en dat deed ie eerst ook niet. Maar de kortste klap is toch ff de ontsteking nakijken en vernieuwen. Rotor en verdelerkap vervangen en een dop pas gemaakt om in de bougiegaten te passen.
3 van de 6 gaten stonden helemaal vol met olie; kleppendeksel-pakkingen dus lek. Het was al eens dichtgesmeerd met vloeibare pakking, dat kon je zien.
Maar bij cilinder 3 aangekomen (dat was de laatste bougie die ik moest vervangen) draaide de bougie te zwaar. Hij kon niet meer vooruit of achteruit. Dus dan toch maar eruit gedraaid...
Alle draad uit de kop
Dus ik heb haar maar van de brug gedrukt, en dat wordt eerst maar onderdelen zoeken en een helicoil-setje regelen.
Wat zijn de puntjes de komende tijd:
- Kleppendekselpakkingen vervangen
- Direct ook maar klepspeling meten
- Bobine ziet er een beetje groen/blauw uit van binnen, dus dat bevorderd de vonkjes ook niet
- Bougiegat ''repareren'' met een bougie in een helicoil
- Distributieriem en spanner controleren en misschien vervangen