Gebruikersavatar
Sam75
Member
Member
Berichten: 161
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 21:38
Locatie: Oplinter, Vlaams-Brabant (B)

Re: RE: 75 TS Semi racert

di mar 08, 2011 21:48

Castor is alleen instelbaar met kogels toch?
Zit nu nog origineel rubbers in, maar gaat zeker veranderen.
Verlagen moet inderdaad :roll:
Op het moment even pauze aan het houden, vanochtend 1 kuipstoel op de ori rails gebouwd, en bezig met verder verfklaar te maken.
Straks een fotootje.
Grtz!
Castor kan je ook stellen als je nog de rubbers hebt, het werkt op dezelfde manier!
In het geval dat de castorstangen niet lekker gangbaar zijn (dus met de hand te verstellen nadat de borgmoeren los zijn) eerst de stangen van de auto halen en even schoonmaken en invetten.
Ze zijn erg makkelijk los te halen van de auto en in je bankschroef zijn weer netjes gangbaar te krijgen zonder dat je onder je auto hoeft te liggen :D
Castorkogels zijn een goed idee, maar een ultra low budget upgrade is om de standaard "sponsjes" die daar als rubber zitten te vervangen met harder rubber, bijv schokdemperrubbers.
De castorkogels zijn nog beter, die houden de boel stijf op zijn plaats bij lastwisseling (voornamelijk remkracht)
Daarmee zorg je ervoor dat je je castor behoudt als je max op je rempedaal staat bij het aanremmen van een bocht.
Wat doen je wielen dan als je max castor hebt? (als ik goed begrijp stang helemaal uitdraaien?) Is max castor goed voor straatgebruik?
Gr. Sam75
75 1.8 Turbo QV Numerata Nr. 0051 '91
GT Junior 1300 '71

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: 75 TS Semi racert

wo mar 09, 2011 10:56

Castor is alleen instelbaar met kogels toch?
Zit nu nog origineel rubbers in, maar gaat zeker veranderen.
Verlagen moet inderdaad :roll:
Op het moment even pauze aan het houden, vanochtend 1 kuipstoel op de ori rails gebouwd, en bezig met verder verfklaar te maken.
Straks een fotootje.
Grtz!
Castor kan je ook stellen als je nog de rubbers hebt, het werkt op dezelfde manier!
In het geval dat de castorstangen niet lekker gangbaar zijn (dus met de hand te verstellen nadat de borgmoeren los zijn) eerst de stangen van de auto halen en even schoonmaken en invetten.
Ze zijn erg makkelijk los te halen van de auto en in je bankschroef zijn weer netjes gangbaar te krijgen zonder dat je onder je auto hoeft te liggen :D
Castorkogels zijn een goed idee, maar een ultra low budget upgrade is om de standaard "sponsjes" die daar als rubber zitten te vervangen met harder rubber, bijv schokdemperrubbers.
De castorkogels zijn nog beter, die houden de boel stijf op zijn plaats bij lastwisseling (voornamelijk remkracht)
Daarmee zorg je ervoor dat je je castor behoudt als je max op je rempedaal staat bij het aanremmen van een bocht.
Wat doen je wielen dan als je max castor hebt? (als ik goed begrijp stang helemaal uitdraaien?) Is max castor goed voor straatgebruik?
Gr. Sam75
Max castor is altijd goed, zowel op circuit als op straat. De auto wordt stabieler in een rechte lijn (minder nerveus), en levert meer grip in de bochten.
Mercedessen bijv hebben std mega veel castor. (wiel kantelt enorm bij insturen)
De castorstangen moet je zo lang mogelijk stellen, dus tot de eerste begrenzing die je tegenkomt. Dat is of de schokdemper tegen de bovenste draagarm, of de band tegen de wielkuip. Hangt van je bandenmaat, velbgbreedt en ET af.
Het is niet erg als de band soms eventjes aanloopt tegen de wielkuip bij inveren en max stuuruitslag. Het loont wel om de plastic kuipbeschermer met een extra parkertje onder wat naar achter te trekken.
Succes!
Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Sam75
Member
Member
Berichten: 161
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 21:38
Locatie: Oplinter, Vlaams-Brabant (B)

Re: RE: 75 TS Semi racert

wo mar 09, 2011 12:31

Castor kan je ook stellen als je nog de rubbers hebt, het werkt op dezelfde manier!
In het geval dat de castorstangen niet lekker gangbaar zijn (dus met de hand te verstellen nadat de borgmoeren los zijn) eerst de stangen van de auto halen en even schoonmaken en invetten.
Ze zijn erg makkelijk los te halen van de auto en in je bankschroef zijn weer netjes gangbaar te krijgen zonder dat je onder je auto hoeft te liggen :D
Castorkogels zijn een goed idee, maar een ultra low budget upgrade is om de standaard "sponsjes" die daar als rubber zitten te vervangen met harder rubber, bijv schokdemperrubbers.
De castorkogels zijn nog beter, die houden de boel stijf op zijn plaats bij lastwisseling (voornamelijk remkracht)
Daarmee zorg je ervoor dat je je castor behoudt als je max op je rempedaal staat bij het aanremmen van een bocht.
Wat doen je wielen dan als je max castor hebt? (als ik goed begrijp stang helemaal uitdraaien?) Is max castor goed voor straatgebruik?
Gr. Sam75
Max castor is altijd goed, zowel op circuit als op straat. De auto wordt stabieler in een rechte lijn (minder nerveus), en levert meer grip in de bochten.
Mercedessen bijv hebben std mega veel castor. (wiel kantelt enorm bij insturen)
De castorstangen moet je zo lang mogelijk stellen, dus tot de eerste begrenzing die je tegenkomt. Dat is of de schokdemper tegen de bovenste draagarm, of de band tegen de wielkuip. Hangt van je bandenmaat, velbgbreedt en ET af.
Het is niet erg als de band soms eventjes aanloopt tegen de wielkuip bij inveren en max stuuruitslag. Het loont wel om de plastic kuipbeschermer met een extra parkertje onder wat naar achter te trekken.
Succes!
Groet, Pieter
Weeral wat slimmer geworden. :D
Maar waarom zetten andere autofabrikanten niet altijd standaard max castor? Daar moet dan toch ook een reden voor zijn?
Gr. Sam75
75 1.8 Turbo QV Numerata Nr. 0051 '91
GT Junior 1300 '71

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 TS Semi racert

wo mar 09, 2011 13:59

Als je van de betere merken de rwd auto's bekijkt, zie je dat ze allemaal meer castor hebben staan dat dat je op een 75 onderstel kan creeren.
Het 75 onderstel met de torsies in de draagarmen maakt dat de draagarm niet naar achteren gekanteld kunnen worden, bij mcpherson etc kan dat wel, waardoor de castor ontstaat.
Er is ook zoiets als 'te veel" maar kijk eens naar een gemiddelde Benz of Bimmer en je kan gerust maximaal castor stellen op je Alfa transaxle.
Succes,
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

Re: RE: 75 TS Semi racert

wo mar 09, 2011 19:46


@Wouter, Ja het vloekt nu een beetje he! Zit nog beetje te twijfelen tussen blauw of oranje :roll:


Grtz, Alex
Ik zou m wit maken 8)

Wit is een lelijke kleur :whistle: ( is eigenlijk geen kleur,maar dat doet nu effe niet toe :P )
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1307
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: 75 TS Semi racert

wo mar 09, 2011 20:29

Maar waarom zetten andere autofabrikanten niet altijd standaard max castor? Daar moet dan toch ook een reden voor zijn?
Veel auto's zijn bewust verpest door ze onderstuurd te maken en dus foolproof :twisted:

Met max castor maak je dynamisch camber, namelijk bij insturen (buitenste wiel krijgt meer en binnenste wiel minder camber).
Voordeel tov statisch camber is dat je tijdens remmen (en dus rechtuit sturen meestal) meer bandoppervlak en dus grip ter beschikking hebt.

Let maar eens op hoeveel auto's achter juist wel (en vaak ook nog eens best veel) camber hebben staan en aan de voorzijde nauwelijks of niet.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: 75 TS Semi racert

wo mar 09, 2011 20:42

Let maar eens op hoeveel auto's achter juist wel (en vaak ook nog eens best veel) camber hebben staan en aan de voorzijde nauwelijks of niet.
Vooral een BMW X5 is een goede auto om dat op te zien, omdat daar vaak erg brede (255) achterbanden op zitten. Die lijken soms aan de buitenkant nauwelijks nog de straat te raken bij rechtuit rijden!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1263
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

RE: 75 TS Gulf

do apr 14, 2011 21:14

En toen was ze verlaagd 8)

Moet nog even ander torretje regelen, ander spruitstukje erop, en dan vanaf spruitstuk naar einddemper even fatsoenlijke uitlaat..Nu hangt hij 2 cm vd grond :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Grtz, Alex
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

RE: 75 TS Gulf

do apr 14, 2011 22:09

Op die kleuren zit copyright ! Graag overmaken op mijn rekening. Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1263
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

Re: RE: 75 TS Gulf

do apr 14, 2011 22:12

Op die kleuren zit copyright ! Graag overmaken op mijn rekening. Groeten, Arie
Ben jij diegene met die Gulf uit de AR Challenge?
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

RE: 75 TS Gulf

do apr 14, 2011 22:18

Nee, die is van een klant van mij. Ik heb hier ook een Saker in dezelfde kleuren staan van een klant. De 75 is vorig jaar flink beschadigd tijdens het SSAR. Was pas een paar races oud vanaf nieuw. Volgend jaar rijdt hij weer bij de Challenge. Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

Re: RE: 75 TS Gulf

do apr 14, 2011 22:19

Op die kleuren zit copyright ! Graag overmaken op mijn rekening. Groeten, Arie
Ben jij diegene met die Gulf uit de AR Challenge?
Duurt het nog langer voor je een nieuwe motor kunt kopen Blex, eerst geld betalen aan Arie als houder van de rechten op de Gulf kleuren. :lol: :lol: :lol:
Je kreeg dus wel de bouten in de onderste draagarmen?
Theo Romeo
Afbeelding

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

RE: 75 TS Gulf

do apr 14, 2011 22:22

Euro's voor de kleuren kunnen we ook verrekenen met een nieuwe motor natuurlijk !
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1263
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

Re: RE: 75 TS Gulf

do apr 14, 2011 23:20

Op die kleuren zit copyright ! Graag overmaken op mijn rekening. Groeten, Arie
Ben jij diegene met die Gulf uit de AR Challenge?
Duurt het nog langer voor je een nieuwe motor kunt kopen Blex, eerst geld betalen aan Arie als houder van de rechten op de Gulf kleuren. :lol: :lol: :lol:
Je kreeg dus wel de bouten in de onderste draagarmen?
Wout is langsgekomen, met zn 2en op stalen staaf gehangen en toen net de boutjes erin kunnen tikken :lol:
En tja, nu ben ik weer helemaal verliefd op de 75 :oops: Moet ik dr toch maar houden he :lol:

Grtz, Alex
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4426
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: 75 TS Gulf

do apr 14, 2011 23:38

Staat er netjes bij op de foto's.
Wat voor velgen zitten er onder?

Gr DJ

Terug naar “Projecten”