Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Deuren Alfa 75

vr apr 27, 2007 12:37

Zoals titel al omschrijft ben ik op zoek naar 2 deuren voor mijn 75. De mijne hebben wat korstjes.... :shock:

Ik heb nog wel eisen :wink:

Goede, strakke staat, roestvrij! en in Nero 602 Met. En alleen rechterzijde, voor en achter.

Ik hoor graag wat je er voor wilt hebben, mijn pb-box ziet jullie berichten graag tegemoet.
:thumbs:
had ik niet gezien/ gelezen, maar er is dus hoop voor bert! :D
@bert 155: kom maar een dag mee klussen, dan ga jij met die deuren naar huis. :idea: :?:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8230
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Project Alfa 75 1.8 IE (Het is een echte....:s)

za apr 28, 2007 14:55

Wordt het niet tijd voor een andere naam :wink:
Bert 75 bv ................. :roll:

Gebruikersavatar
Pinda
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: do nov 03, 2005 23:32

Re: RE: Project Alfa 75 1.8 IE (Het is een echte....:s)

za mei 05, 2007 01:20

Wordt het niet tijd voor een andere naam :wink:
Bert 75 bv ................. :roll:
Ja Bert vind ik ook :roll: 155 word trouwens niet echt gewaardeerd hier volgens mij :whistle:

Gebruikersavatar
Alfajack
Member
Member
Berichten: 191
Lid geworden op: vr mar 11, 2005 20:05

Re: RE: Project Alfa 75 1.8 IE (Het is een echte....:s)

di mei 22, 2007 11:42

[Vreemde is dat de andere standaard plek, de kriksteunen echt hard zijn..., toch nog iets om blij mee te zijn :lol:[/quote]

Bert, de gehele bodem is door mij in 2002 geheel roestvrij gemaakt. denk hierbij aan de kriksteunen waar roest zat, reservewielbak was rot, dus sleepoog weggehaald en plaat ingelast, binnenschermen achter nieuw plaatwerk ingelast, benzinetank vernieuwd want deze was doorgeroest, wielranden achter nieuw plaatwerk ingezet want deze waren ook geheel rot. en zo kan ik nog wel even door gaan! Bovendien is het geheel getectileerd in zowel de holle ruimten als op de bodem van de auto..

Vandaar dat je verder weinig roest op de bekende plaatsen kan vinden..

Plekjes onder de achterlichten heb ik in 2004 ook nog bijgewerkt.

Groeten,

Jack (ex eigenaar van je 75)

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Project Alfa 75 1.8 IE (Het is een echte....:s)

di mei 22, 2007 23:32

Weet ik Jack, die plekken zijn nog goed bekeken. :wink: Maar de plannen ijn eigenlijk momentele als volgt.....Paintjob buitenzijde... :wink: Gelijk alle parkeerdeukjes, krassen e.d. weg.. En dus weer een superstrakke 75 trug! Oh ja, de kleur word anders....een heel klein beetje anders, wel zwart..... :wink:

Groeten, Bert

Gebruikersavatar
Alfajack
Member
Member
Berichten: 191
Lid geworden op: vr mar 11, 2005 20:05

Re: RE: Project Alfa 75 1.8 IE (Het is een echte....:s)

wo mei 23, 2007 12:18

Weet ik Jack, die plekken zijn nog goed bekeken. :wink: Maar de plannen ijn eigenlijk momentele als volgt.....Paintjob buitenzijde... :wink: Gelijk alle parkeerdeukjes, krassen e.d. weg.. En dus weer een superstrakke 75 trug! Oh ja, de kleur word anders....een heel klein beetje anders, wel zwart..... :wink:

Groeten, Bert
Nou ik ben erg blij dat ze in goede handen terecht is gekomen!

Ik zal het project dan ook zeker blijven volgen.

Succes!

:o

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Project Alfa 75 1.8 IE (APk...afkeur..)

wo jun 13, 2007 21:27

Vandaag de 75 naar de apk gebracht...en afgekeurd...

Punten:

Stuurhuisrubber linksvoor
Fuseekogels onder links en rechts
achterste remblokken bijna af, rechterachterschijf licht roestig..

Nou ja, op zich niet zo'n probleem..totdat mijn oom me vertelde dat het ook wel verstandig was om de voorste krikpunten een beetje te ontzien :roll: Linksvoor is niet heel fris meer, had al zo'n vermoeden, maar goed. Gelukkig wil mijn oom er voor mij wel nieuwe inlassen. Zijn die kriksteunen zo te koop, of is het beter een plaatje in te lassen en de draagarm als krikpunt te gebruiken?

Stuurhuisrubbers laat ik mijn oom ook maar voor opdraven, nog niet eerder gedaan, heb ik iig hulp :wink: Nog speciale dingen met het vervangen?

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

Re: RE: Project Alfa 75 1.8 IE (APk...afkeur..)

wo jun 13, 2007 21:29

Vandaag de 75 naar de apk gebracht...en afgekeurd...

Punten:

Stuurhuisrubber linksvoor
Fuseekogels onder links en rechts
achterste remblokken bijna af, rechterachterschijf licht roestig..

Nou ja, op zich niet zo'n probleem..totdat mijn oom me vertelde dat het ook wel verstandig was om de voorste krikpunten een beetje te ontzien :roll: Linksvoor is niet heel fris meer, had al zo'n vermoeden, maar goed. Gelukkig wil mijn oom er voor mij wel nieuwe inlassen. Zijn die kriksteunen zo te koop, of is het beter een plaatje in te lassen en de draagarm als krikpunt te gebruiken?

Stuurhuisrubbers laat ik mijn oom ook maar voor opdraven, nog niet eerder gedaan, heb ik iig hulp :wink: Nog speciale dingen met het vervangen?
mijn 75 is morgen aan de beurt Bert,stuurhuisrubbers is een makkie,wees blij dat het geen 33 stuurhuis is :twisted: :wink:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8865
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Project Alfa 75 1.8 IE (APk...afkeur..)

wo jun 13, 2007 21:41

Bert: niks aan de hand, rubbertje is eitje, kriksteunen hoeven er voor de APK geloof ik niet eens te zijn dus je kunt er dan ook vlakke plaat lassen (weet ik niet 100% zeker, APK kenners....?), kogeltje is eitje met het juiste gereedschap, remmerij achter is een kwestie van oefenen maar in de regel doenlijk, mists alles niet vast zit (maar dat zal wel niet, je rijdt er immers mee). Succes!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Project Alfa 75 1.8 IE (APk...afkeur..)

wo jun 13, 2007 22:47

kriksteunen hoeven er voor de APK geloof ik niet eens te zijn dus je kunt er dan ook vlakke plaat lassen (weet ik niet 100% zeker, APK kenners....?),
Kriksteunen is idd geen apk afkeur. Zijn de steunen verrot of alleen de plaat er omheen? Als het alleen de bodemplaat is las je er een plaat in waar je de oude steunen weer op last. Heb ik ook gedaan en kan de steunen gewoon weer gebruiken.

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Project Alfa 75 1.8 IE (APk...afkeur..)

wo jun 13, 2007 22:48

Volgens mij de plaat, maar ik heb geen tijd gehad om zo te kijken....Maar mijn oom zei ook al dat die dingen niet hoefden..plaatje was voldoende zei hij. :)

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Project Alfa 75 1.8 IE (APk...afkeur..)

do jun 28, 2007 21:28

morgen wil ik de achterremmen doen, nog speciale handigheidjes, tips?

thx! 8)

Gebruikersavatar
Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:35
Locatie: Dordrecht

RE: Project Alfa 75 1.8 IE (APk...afkeur..)

do jun 28, 2007 21:37

Bij het terugstellen van de blokken: 3x linksom = los. en 1x rechtsom = los. Volgens mij de binnenste van de linker rem. Merk je snel genoeg op zich.

Niet schrikken als er remolie uit komt lopen bij het terugstellen. En een beetje geduld meenemen, dan komt het goed.
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Project Alfa 75 1.8 IE (APk...afkeur..)

do jun 28, 2007 21:59

Bij het terugstellen van de blokken: 3x linksom = los. en 1x rechtsom = los. Volgens mij de binnenste van de linker rem. Merk je snel genoeg op zich.

Niet schrikken als er remolie uit komt lopen bij het terugstellen. En een beetje geduld meenemen, dan komt het goed.
Volgens mij ook. :roll:
Check wel van te voren, of de klipjes op de buitenste stelboutjes zitten, anders krijg je lekkage. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Project Alfa 75 1.8 IE (APk...afkeur..)

vr jun 29, 2007 14:04

en natuurlijk geduld bert,en moest je moeten ontluchten KONT OMHOOG DAN!!!! :twisted: :wink:
ik heb bij de carbs de klauwen achteraan afgesteld dat het bij het vrij draaien de blokken net de schijven raken,ofwel 0.1 mm met de voelermaatjes tussen blok en schijf.
achteraf wat kopervet op gangbare onderdelen smeren is verrekt handig voor volgende keer.
suc6, niet zo een simpel werk dit :wink:

Terug naar “Projecten”