Zooo vandaag lekker het dashboard verbouwd. Dashboardkastje is eruit en erboven nog wat uitgezaagd. Behalve de elektrische verstelbare rechterbuitenspiegel is er niet meer uit te halen. Is dan trouwens de bedoeling dat ik de motoren eruit haal de buitenspiegel zelf moet natuurlijk gewoon blijven zitten. Heeft iemand dit al eens gedaan? Verder op internet een nieuwe kleinere "hoorn" gevonden voor het alarm de oude was zwaar! Komt volgens mij trouwens net zoveel herrie uit....
Hoorn 600 gram, stuurhuiskappen 90 gram, zekeringkastklep 100 gram, veren achterklep 150 gram, dashboardkastje 600 gram, ingekorte versnellingpook 50 gram en geleiders dashboardkastje 350 gram. Totaal 2 kg
Verder dus middelste motorkapsluiting gemonteerd, heb bewust een gat van ongeveer 1 cm tussen de kap en carroserie gelaten. Denken jullie dat dit kan (druk onder kap ivm rijwind en troep die naar binnen kan vliegen)
UPDATE 10 januari
Ondanks de sneew weer verder geklust, het originele luchtfilter wat er dus inmiddels uit is, heb ik nooit gewogen deze komt op 2350 gram. Het lichtfilter wat er nu in zit komt op 600 gram. Verschil daartussen is dus 1750 gram. Toch weer even onder het dashboard gekeken (ben niet snel tevreden) en bijna alle isolatie erachter vandaan getrokken. Ook om de ECU want deze rust op een soort van rubberen matje. Totaal 1350 gram uitgetrokken....oftewel 3 kg.....
UPDATE 11 januari
ECU houder eens goed bekeken en gezien dat ik er 200 gram vanaf kan halen. Houder weegt nu 500 gram. Is nu af en ik moet zeggen het ziet er racy uit. Verder heb ik de regenton leeggehaald en... in de kofferbak gelegd voor de laatste stukken bitumen. Is nu 1200 gram uit. Alle wonderverhalen over mensen die opeens hele stukken in hun handen hadden.... ik heb toch elk stukje eruit moeten bikken.
Zit nu alleen nog in de reservewielbak en dat is maar een paar honderd gram. Misschien laat ik het wel zitten hahahahaha. Rechterbinnendeur stukje vanaf geslepen, was300 gram.... Linkerduer laat ik lekker zitten, dat komt nog wel.....
UPDATE 12 januari
Besloten om zonder vloermat (kofferbak) te gaan rijden. Heeft tijdens trackdays toch geen zin om met de rijden. Gewicht hiervan is 1100 gram. ! ding weet ik zeker, sleutel NOOIT meer in de winter door. Volgend jaar ga ik een lekker verwarmde stalling zoeken voor mijn bella zodat ze lekker kan overwinteren. Maar goed de auto MOET over anderhalve maand klaar zijn. Hoop dan op 1040 kg te zitten.........