Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: GIULIETTA (update 7-3-2009; MOTOR DRAAIT)

do mar 12, 2009 07:54

Joris,

T ziet er iig allemaal erg netjes en verzorgd uit. Maar.....

Als ik jou was zou ik de kabels die je tussen binnenscherm en "kooi" door hebt gelegd toch aan de binnenkant van die kooi laten lopen. Als je nu een tikkie op je neus oploopt klem je die kabels af met verhoogde kans op sluiting en wellicht daardoor zelfs een brandje...

Wat vind je zelf het belangrijkste :roll:
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA (update 7-3-2009; MOTOR DRAAIT)

vr mar 13, 2009 09:15

Hee Bralfa,

Ik heb er gisteravond nog eens goed naar gekeken.
De ruimte tussen stang en zijscherm is vrij ruim en de boven- en onderkant zijn stevige delen.
Alle kabels zijn goed geisoleerd en daaromheen nog eens een extra huls.
De positie is, gezien vanaf de neus ook al een cm of 40 de auto in en bij een zijwaartse klap zit de wielophanging er ook nog tussen.
Bij een mogelijk ongeluk wordt de hoofdstroomschakelaar natuurlijk direct uitgezet tenzij je buiten bewust zijn bent.
Als ik de bedrading buiten de stang om leg komen ze dichter bij het uitlaatspruitstuk en dan zouden ze bij een soortgelijke hevige vervorming wellicht smelten met uiteindelijk zelfde resultaat.
Het is allemaal erg "worst-case scenario", en dat moet natuurlijk ook, maar je hebt absoluut een punt.
Ik ben er nog niet over uit of ik het omleg.

Verder gisteravond nog de kabels langs schutboard geleid en de doorvoer naar binnen afgewerkt.
Het enige dat nog in de motorruimte moet komen is de kunststof bak onder de parafan met daarop gemonteerd de ruitenwissermotor.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: GIULIETTA (update 7-3-2009; MOTOR DRAAIT)

ma mar 16, 2009 19:58

ik zou hem gewoon niet in elkaar rijden... (lees in het museum zetten) :lol:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA (update 7-3-2009; MOTOR DRAAIT)

za mar 28, 2009 21:43

Afgelopen weken veel aan het project gewerkt en goede progressie geboekt.

Alle elektriciteit achter en onder het dashboard gebundeld en bij elkaar gebonden en vele clusters voorzien van een huls.
Er zijn geen losse draadjes te zien als je de auto inkijkt.
De computer zwart gespoten en onder het dashboard gemonteerd (*).
De snelheidsmeter van een 75 in de cockpit van de Giulietta gebouwd (bedankt voor de tip Bralfa!) en het signaalkastje van de 75 gemonteerd.
De elektriciteit die naar de achterkant gaat voorzien van een huls en met blindklinkmoeren en leidingklemmen langs de dorpel gelegd en met ty-wraps langs de kooi door het brandschot naar de kofferbak geleid.

Edit: nu ik de foto's zie besef ik dat ik mischien een verkeerde teller heb gebruikt!!
Klokkensetje komt waarschijnlijk v.e. 2L carbs en niet v.e. 2.0 TS.
Dat krijg je dus met veel te veel van die zooi opgestapeld in schuurtjes.
Nah, even afwachten als de cardan er onder zit en kijken wat íe doet, anders moet er een andertje in.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De gordelogen voor het 5e en 6e punt en voor de lendegordels gemonteerd.
De bestuurdersstoel gemonteerd.
Stuurkolom voorzien van kappen en gat voor contactslot afgeblind.
De koolborstel voor de claxon was afgebroken.
Dankzij fRankalfa heb ik een iets te grote borstel uit een schakelaar van een Giulietta pasgemaakt (ongelooflijk he,er zijn dus gewoon verschillende types plastic schakelaars in de type 3 gebruikt).
Stuur gemonteerd (sportnaaf + afneembare naaf), de sportnaaf is kapot gegaan (eigen schuld dikke bult, liep er aan te douwen terwijl het niet vast zat en toen scheurde het alu) en een nieuwe is onderweg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vlotter gemonteerd en bedrading tbv brandstofsysteem afgewerkt.
De benzineleidingen moeten nog iets worden ingekort, dit doe ik als de tank er uit gaat om te coaten.

Afbeelding

De auto was vroeger voorzien van een trekhaak en de gaten die in de kofferbakbodem zitten heb ik nu gebruikt om ogen in te zetten.
Met een spin o.i.d. kan ik straks een tas vastzetten (voor helm, etc.) voor als ik onderweg naar een circuitevenement bent.

Afbeelding

De brandstofleidingen en de pluskabel met leidingklemmen in de cabine gemonteerd met blindklinkmoeren en leidingklemmen (*: note de computer onder dashboard).

Afbeelding
Afbeelding

Bedrading voor sensor handrem en ruitenpieser in een huls over tunnel naar achteren geleid.
Het reservoir van de ruitenpieser is een bidon in houder en het pompje is een universeel pompje, beide weer gemonteerd met blindklinkers.
Leidinkje voor pieser moet nog worden aangelegd en die bevestig ik met ty-wraps aan de bovengenoemde huls.

Afbeelding

De handrem netjes gemaakt.

Afbeelding

Verder heb ik bij DPT naast de nieuwe naaf nog een accu en accubak besteld.
Deze komen op de vloer achter de passagierstoel.

Volgende stappen zullen zijn:
Handrem en kabel monteren.
Bak laten kantelen en schakelstang en cardanas monteren.
Daarna weer in de kantelbrug voor het uitlaatsysteem.

Grt,

Joris
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: GIULIETTA (update 28-3-2009; DIVERSEN)

za mar 28, 2009 22:15

Weer geweldig mooi! 8) En mooi verslag ook! :thumbs:

Ik zie trouwens, dat jij de workemate hetzelfde gebruikt als ik..... => de mijne is nu helemaal zilver. :lol: (velgjes gespoten)
Laatst gewijzigd door Alessandro op za mar 28, 2009 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: GIULIETTA (update 28-3-2009; DIVERSEN)

za mar 28, 2009 22:16

Jij denkt ook aan alles Joris, geweldige details die het geheel af maken.
Wat ga je straks voor een binnenbekleding op de portieren plaatsen, aluplaat?
Of loop ik al tever vooruit. :lol: :lol: :wink:
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA (update 28-3-2009; DIVERSEN)

za mar 28, 2009 22:23

Sander gaat makkelijk zo en verf eenmaal droog heb je er ook geen last meer van :D
Officieel heb ik hem trouwens in bruikleen van mijn vader......

Harry, ik ga de deuren "leegslijpen" en laat de binnenkant gewoon netjes meespuiten.
Een plaat heeft daar eigenlijk geen nut.
Zit nog een kruis van de kooi tussen de deur en de stoel.
Er zal wel ergens een klein stukje plaat komen tbv een deur-openmaak-mechaniekje (staalkabeltje a la F40 boven in de hoek o.i.d.).
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: GIULIETTA (update 28-3-2009; DIVERSEN)

za mar 28, 2009 22:27

Dat is ook zo, scheelt weer aan gewicht. Zou mij persoonlijk storen aan die open gaten, maar
dat is en blijft persoonlijk. :wink:
Is er in de 75 wereld geen carbon te scoren, de portieren zijn per slot van rekening op een paar
zaken na bijna identiek?
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: GIULIETTA (update 28-3-2009; DIVERSEN)

zo mar 29, 2009 11:29

als dat gat netjes en meegespoten ergert niemand zich eraan en bij joris straks zal het wel lijken of het zo de fabriek uit is gerold.... :wink:


joris kan weer niet meer zeggen als 2 dikke duimen omhoog :D
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: GIULIETTA (update 28-3-2009; DIVERSEN)

zo mar 29, 2009 13:30

Bij de bestuurdersdeur mag dat gat volgens mij toch niet open zijn :? ? ivm de scherpe randen en de kans op letsel bij een ongeval lijkt mij dit ook wel logisch. Bij de andere deuren zou het geen probleem zijn ( passagierskant geldt overigens natuurlijk hetzelfde voor..).

Eventueel zou je de randen nog af kunnen werken met een klembiesje, zo'n rubberen profieletje dat als het ware om het blik heen geklemd wordt, staat ook nog eens netjes. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: GIULIETTA (update 28-3-2009; DIVERSEN)

zo mar 29, 2009 14:42

bij deuren waar een persoon zit (rijder, en ook eventueel een bijrijder op trainings en vrij-rijden dagen) ziet men toch heel graag een deurplaat. En m.b.t. leidingwerk: dit moet altijd binnen de omtrek van d ekooi lopen. Hangt er natuurlijk vanaf wat je uiteindelijk met de auto gaat doen, maar ik zou hem zo opbouwen dat je geen discussie hebt bij technische keuringen. Scheelt een hoop werk en teleurstelling. Nu rolt een net opgebouwde auto er meestal redleijk vlot doorheen, maar er zijn wel kernpunten waar ze echt serieus naar kijken, ook bij netjes opgebouwde auto`s.

Het ziet er wel heel fraai uit, mooi project! .
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA (update 28-3-2009; DIVERSEN)

zo mar 29, 2009 15:28

vV, wat betreft leidngwerk; doel je hier op de bedrading in de motorruimte waar Bralfa het ook over had?
De rest loopt nml. allemaal binnen de de omtrek van de kooi (waar van toepassing).
Of heb je wat anders gezien dat niet door de ''rol-beugel" kan?
Dat hoor ik nml. graag.

Wat betreft deurbekleding; tja, ik lees nu net dat het idd. verplicht is (annexe J: 6.7.2.3.).
Officieel mag je de deuren dus niet eens leegslijpen!

Afijn, duidelijk dus, dat worden deurpanelen van Alu plaat 0,5 mm.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: GIULIETTA (update 28-3-2009; DIVERSEN)

zo mar 29, 2009 16:00

ik heb het idd over hetzelfde leidingwerk. Als je daar op de zijkant/hoek een klapper krijgt zit het allemaal, zij het erg netjes. wel in de knel. een kabelbreuk, en dus kortsluiting is dan zo gebeurt. Met nog veel meer schade dan de klapper zelf geeft. Enne iets anders: als ik zo kijk zit je wel eg hoog ""op de bok"". Geen mogelijkheid stuurstang en stoel te laten zakken, en eventueel de stoel wat naar achteren? Kom je beter ""middenin"" de auto uit, geeft meer gevoel over wat ie doet.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA (update 28-3-2009; DIVERSEN)

zo mar 29, 2009 16:20

vV, bedankt voor je advies.

Wat betreft leidingwerk in motorruimte; Bralfa had het punt al gemaakt alleen toen wist ik nog niet dat het ook een vereiste is.
Ik ga dat nu zeker corrigeren, mischien niet direct voor de apk maar wel voor het eerste circuitevenement.

Wat betreft zitpositie; ik ben maar een klein ventje (1,75) en lager en nog verder naar achteren lukt gewoon niet.
Heb het heel nauwekeurig uitgemeten en heel vaak proefgezeten alvorens ik deze posities heb bepaald.
Dit is het beste dat ik er voor mezelf uit kan halen in combinatie met de originele pedalen en een stuurnaafverlenger.
En omdat allemaal nog eens aan te passen; ik wil eerst rijden!
Ik zit nu al zo laag dat ik de hele neus niet eens kan zien, dat zal wel wennen worden.
En ingetrapte rem en koppeling is licht gebogen knie/bijna gestrekt been.
Polsen liggen net op de bovenste rand v/h stuur.

Grt,

Joris
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
sibering
Member
Member
Berichten: 189
Lid geworden op: zo aug 03, 2008 21:40
Locatie: usa dam.

RE: GIULIETTA (update 28-3-2009; DIVERSEN)

zo mar 29, 2009 20:08

wat voor kenteken heeft deze mooie giulietta.
heb er ooit een zelf gehad gt 2.0 nn-86-xx ook zilverkleurig uit 1985.
rijden echt super en ziet ze weinig meer.
gr rick.
veel alfa folders TE KOOP!
slolex 5000 snorbrommert. 1972
vw polo 1.4 16v op lpg g3




gehad:alfasud ti 1.5 ,sud ti 1.2, sud giardinera. alfa giulietta gt 2.0,lancia beta coupe, autobianci a112 abarth
giulia nuova super 1.6. alfa33 type 2.

Terug naar “Projecten”