Update (eigenlijk technische vraag); na flink gezeur met banden die niet op het verbrede staal pasten etc etc nu de banden (Potenza RE720s) op Ronals met spaakjes (gaaf en goedkoop!) gekregen en die zijn nog de juiste steek ook, zullen wel van een oude Audi gekomen zijn of een Saab of whatever.
Anyhoo. De velgen hebben een veel te hoge ET, namelijk 35 en dat ziet er natuurlijk niet uit in die verbrede wielkasten, en het naafgat is -uiteraard- te klein. Nu wilde ik de eerder in dit topic genoemde spacers gebruiken als een
normale spacer, dus het 4x108 gatenpatroon gebruiken om beide bovengenoemde problemen op te lossen (gelieve geen discussie omtrent het al dan niet nodig zijn van centreerringen, dat gaat hier toch niet werken vermoed ik zo). MAAR; de draadeinden zijn uiteraard veel te kort. Voor zit
35 mm draad en achter
28 mm. Ik wil op beide minimaal hebben;
35 = dikte spacer
8 = dikte velg tussen conisch gat en vlak
20 = draad nodig in moer
--- +
63 mm
Het vervelende is nu dat de tapeinden vlgs. mij gewoon bouten met wat plattere kop zijn die vanaf de binnenkant door de naaf heen getrokken zijn en dat zou dan inhouden dat je achter het handremmechanisme moet zien te scheiden van de naaf etc etc ellende met steekassen en lagers enzo. Voor moet natuurlijk de naaf er ook af, maar daar zie ik niet zo tegenop. DUS (hier volgen de vragen eindelijk)
1) Mag ik de oude draadeinden afslijpen, uittikken en
draad tappen in de naaf om wielbouten te kunnen gebruiken ?
2) Zo nee, mag ik ze verwijderen,
"splined" 12x1.5 draadeinden kopen (Biesheuvel) en die door een geboord gat "duwen" ?
3) Anders ??
Oh ja en er zit een ander interieur in nu. MET (minimale) geluiddemping