Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6927
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

vr mei 14, 2010 11:46

Denk niet dat je je dfaar echt zorgen over hoeft te maken... de turbo's spoelen origineel op de Nissan al goed op en de Alfamotor heeft dezelfde inhoud. De originele spruitstukken van de Nissan zijn niet beter als de jouwe wat ik er zo van zie. :wink:

De diameter iets kleiner houden van de spruitstukken bevordert de snelheid van de uitlaatgassen wel, dus die vernauwing van een schotje oid aan het eind is niet zo'n probleem. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

vr mei 14, 2010 21:08

een schotje it will be. Kan ik die meest linkse ook nog wat gunstiger sturen :!:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4187
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 america

vr mei 14, 2010 23:17

Holy moly.... vet, nu al geslaagd dit project, wat mij betreft.

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

RE: 75 america

za mei 15, 2010 09:59

in een woord: WOW

Wat een project, een twinturbo V6 :P heerlijk

En dan loop ik stiekem te dromen over een supercharger-tje op mn 33 te schroeven, terwijl dat er ook nooit van gaat komen op deze manier...

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

wo mei 19, 2010 08:33

dank u, dank u :)

Ff een vraagje , heb de spruitstukken van staal gemaakt omdat ik dat thuis makkelijk kon lassen. Dit schijnt nog al snel te verouderen bij hoge temperaturen. Misschien wil ik ze laten coaten aan de binnenkant. Dit houdt de warmte meer uit het staal alleen kan die coating maar tot 1000 graden. Is dat genoeg? geen iedee hoe heet het daar wordt?
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6927
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

wo mei 19, 2010 22:49

Dat verouderen valt volgens mij wel mee hoor. Vriend van mij rijdt al jaren met een stalen gelast spruitstuk en dat houdt het ook nog steeds. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

zo mei 30, 2010 23:03

De voorwielophanging:

Afbeelding

Ook maar eens fris maken:

Afbeelding

Al een heel eind klaar op een paar dingen na.Dan de onderkant afwerken in de lak enzo. Die er straks weer terug onder en dan de motor gaan passen ivm de tb's. Daarna eens over nadenken hoe ver ik de motor ga demonteren. Optich word ie iig zeker nog aangepakt. Kleppen deksel en inlaat een mooi kleurtje geven.

En het stuurhuis terug erin. Ook het koelvloeistof resorvoir, het motorkapslot en stuurbekrachtingings tankje terug gezet:

Afbeelding

Ook de holle ruimtes aan de voorkant netjes behandeld met RX-7 (Hole ruimte "olie"). (RX-5 was al gedaan)
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6927
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

zo mei 30, 2010 23:27

Gratis tip :P ;

als je de luchtkamer 180 graden draait kom je met de gasklep heel mooi uit om op de intercooler aan te sluiten. :wink: Leg hem maar eens op de motor en zie wat ik bedoel. :)

Verder zou ik de motor als hij goed was niet uit elkaar halen, alleen een beurt geven en weer erin schroeven na het schoonmaken. Pas reviseren als het nodig is, niet uit voorzorg.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

ma mei 31, 2010 12:40

ook al aan gedacht maar misschien wil ik een nieuw inlaatspruitstuk maken met de gaskklep in het midden. Waarom, omdat het mooi is 8)
Moet ik nog wel wat verzinnen om de intercooler uitlaatbuis beven de radiator door te frotten..
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4187
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 america

ma mei 31, 2010 14:52

Twee IC's aan elkaar lassen en centraal samen laten komen... uitgang over de radiateur heen... vet.
Zou dat gaan met een GTV6 radiateur?

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 america

ma mei 31, 2010 16:28

Dit wordt een fraai karretje! :thumbs:
Over je motor, als je er al mee hebt gereden en weet wat de staat er van was, hoeft revisie niet per se.
Maar de klepgeleiders zijn gegarandeerd op, tenzij er in een eerder leven al een keer revisie is gedaan.
Wel zou ik bij een opfrisbeurt je nokkenassen en je uitlaatklepbekers allemaal nalopen op slijtage, deze hebben de neiging om te gaan vreten. En natuurlijk je uitlaatklepspeling nastellen, moet elke 20.000km.
Inlaatkleppen staan meestal gewoon nog goed.
Aangezien je gaat experimenteren is het wellicht niet onverstandig om het eerst maar eens met een blok van €500 te proberen, versus een blok van €5000 :D
Mocht deze boem zeggen heb ik nog een exemplaartje hier staan op de plank ter revisie.
Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

ma mei 31, 2010 20:52

bedankt voor de tips. Zal eens een paar dingen nazien denk ik. Hij rookt iig niet bij gas loslaten vanaf hoge toeren. Volgens mij is het een behoorlijk fris blokkie maar kan niet achterhalen of er ooit eens een andere in is gekomen. Hij loopt iig nog als een zonnentje :lol:

Maar nu het volgende. Ga eerst met een 300 pk beginnen maar wil dus ook eventueel 400 aan kunen al is dit nog wel verre toekomst muziek. Maar wil alvast ergens injectoren bestellen. Nu is het zo dat als ik zo'n injector calculator van internet gebruik ik volgens mij veel te hoog uit kom op het aantal cc/min nl. +/- 460cc/min.(duty cycle 90%) Zels heb ik in de gtv 2.0ts compressore 240 cc/min (van de 3.0 V6 24v) en dat is goed voor 200 pk. 2 cylinders meer met deze injectoren en je hebt 300pk. dan kan het toch niet zo zijn dat je voor 400pk 460cc/min injectoren nodig hebt volegens de calculator...

Kloppen die calculators niet of zo...? denk dat ik aan 320cc injectoren meer als genoeg heb voor eventueel de 400 te halen.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: RE: 75 america

ma mei 31, 2010 20:54

Twee IC's aan elkaar lassen en centraal samen laten komen... uitgang over de radiateur heen... vet.
Zou dat gaan met een GTV6 radiateur?
is die wel dikker als de 75 radiator? Anders kom ik zeker in de koelproblemen met een lager koel oppervlak?
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6927
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

ma mei 31, 2010 20:56

Op Marktplaats staat altijd iemand die van die rode Bosch injectoren te koop aanbied, 150 euro voor 4. Die zijn 359cc als ik me niet vergis en daar heb je voorlopig wel genoeg aan. :wink: Zitten volgens mij ook in oudere Saab turbo's, dus als je er daar twee van kunt vinden op de sloop... :)

Ik had een setje injectoren uit een audi rs4 2.7v6 Biturbo liggen en die waren 346cc als ik het me goed herinner en daarin leveren ze 380 pk. :)

Ik heb er nog 4 liggen van 650cc uit een getunede Subaru maar die zijn waarschijnlijk te klein voor mij, ik moet denk ik naar de 800+cc. :shock: Maar dat is 450+ pk uit een 4 cilinder. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

ma mei 31, 2010 21:07

Wat ben jij dan wel niet aan het bouwen :shock:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Terug naar “Projecten”