siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

di mar 09, 2010 21:44

ben er ook nog steeds erg blij mee, de auto.

Ondanks dat de laatste berichten wellicht anders doen vermoeden :wink: .

Ron GS
Full Member
Full Member

wo mar 10, 2010 17:53

Sieger, de auto is nmm altijd een beetje zoekerig geweest, wellicht dat het camber er ook iets mee van doen heeft ? Ik had ook wel het gevoel dat de carrosserie zo nu en dan ook wel eens om wat meer stijfheid schreewde. terwijl ik als een watje stuur......

gr Ron

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

wo mar 10, 2010 18:19

Sieger, de auto is nmm altijd een beetje zoekerig geweest, wellicht dat het camber er ook iets mee van doen heeft ? Ik had ook wel het gevoel dat de carrosserie zo nu en dan ook wel eens om wat meer stijfheid schreewde. terwijl ik als een watje stuur......

gr Ron

Hey Ron, wat ik me al een tijdje afvroeg, wanneer heb jij deze auto gehad? Nadatie van Aernoudt is geweest ging die naar ene Frank uit Limburg (geloof ik) en daarna naar Erwin, toen naar mij? Of mis ik wat :lol:

Zoekerige maakt me niet uit, dat licht aan de uitlijning. Maar ik bedoel echt speling op de achteras, je voelt echt dat het kontje wat deint bij baan verwisselen. Vooral als er iets zwaars achterin ligt, is het helemaal schrikken :roll: .

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 10, 2010 18:35

foto van de naar mijn idee te grote uitlaat:

Afbeelding

Als ik nou 17'' had in zilver had de uitlaat wél gekunt. Standaard gaat er weer onder met een opgelast sierstuk als de tank en wielbak weg zijn :).

Koplampsproeier er ook weer opgelijmd:

Afbeelding

En de motorruimte wat schoongemaakt, niet slecht toch, dit resultaat in een kwartiertje :D

Afbeelding

Afbeelding

Ciao!

ErwinV6

wo mar 10, 2010 18:46

Sieger, Ron had hem tussen Frank en mij :wink:
Ding ziet er nu echt goed uit! 8)

Jeroen S
Guru
Guru

wo mar 10, 2010 18:49

waar heb je dat blok zo netjes mee gekregen dan?
of was dit niet viezig en vettig?

Ziet er strak uit! 8)

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo mar 10, 2010 18:55

Nogmaals, wat een mooi bakje dit :P

Ron GS
Full Member
Full Member

wo mar 10, 2010 19:29

gr Ron

Hey Ron, wat ik me al een tijdje afvroeg, wanneer heb jij deze auto gehad? Nadatie van Aernoudt is geweest ging die naar ene Frank uit Limburg (geloof ik) en daarna naar Erwin, toen naar mij? Of mis ik wat :lol:

Zoekerige maakt me niet uit, dat licht aan de uitlijning. Maar ik bedoel echt speling op de achteras, je voelt echt dat het kontje wat deint bij baan verwisselen. Vooral als er iets zwaars achterin ligt, is het helemaal schrikken :roll: .
Ik heb hem tussen Frank en Erwin ook nog een blauwe maandag gehad. Ik moet eens verzinnen of ik hem ooit wel volgetankt heb, zo kort heb ik hem gehad geloof ik :oops: De meest strak sturende Alfa die ik ooit gehad heb, 1 keer een hoge dwarsrichel op een klaverblad in de regen tegengekomen, weet nu nog niet hoe ik de auto op de weg heb gehouden. :roll: :roll: Ik vond hem voor dagelijks voor het mooie te hard en de witte die ik nu heb te zacht. De 90 wordt een combi tussen de rode van jou en de huidige witte van mij.

Je maakt er een mooie 75 van, die zwarte wielen hebben wel wat vind ik maar dat wist je al !!

gr Ron

$ven

wo mar 10, 2010 20:24

Jaa super netjes geworden onder de kap joh :wink:
wel even slecht lopen maar dat zou nu denk ik wel weg zijn :lol:

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 16, 2010 22:53

Autootje doet het probleemloos....... :) Afkloppen!

Morgen een powerflex voor de dionas bestellen, wattstangen, dat centrale ding. Eerst maar met een powerflex proberen, lager is mooi maar wéér 130 euro en kan altijd nog.

Verder ook nieuwe schijven bestellen voor de achterkant en een nieuwe hoofdremcilinder, omdat we dan toch bezig zijn, just to be sure :) .

Nieuwe klauwen liggen klaar, 2 brembo's (std) voor, 2 giulia klauwen achter. Goede schijven voor, nieuw achter, remblokken rondom van latere zorg, stalen remslangen rondom en een nieuwe remcilinder en alles afvullen met Castrol SRF. Balansbar en hydro handrem komen later!

Ciao!

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 16, 2010 23:16

hey sieger! ziet er netjes uit onder de kap
Morgen een powerflex voor de dionas bestellen, wattstangen, dat centrale ding. Eerst maar met een powerflex proberen, lager is mooi maar wéér 130 euro en kan altijd nog.
maarre, ik hoop dat je geduld hebt... die fabriek heeft in de hens gestaan. wacht nu reeds een maand op de PU's voor de mijne...
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 17, 2010 13:08

Hoi Hans,

ja goed hè :D ! Als straks alles netjes in de verf staat in de auto gaatie helemaal netjes worden 8) ....

Maar heb de onderdeeltjes besteld bij Henk Prins, nieuwe hoofdremcilinder + nieuwe brembo schijven achter + een powerflex. Alles op voorraad en morgen ligt het hier thuis :D

Das het fijne van Henk, die heeft een best grote voorraad...... 8)

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 21, 2010 21:49

En helaas! Remcilinder was een namaak ding en voor + achter waren omgedraait dus had ik alle leidingen om moeten leggen. Daarbij bleek bij nadere inspectie dat het ook niet echt aan de hoofdremcilinder lag. Remmen achter waren echt hopeloos en eigenlijk vooraan ook.

Achter heb ik nieuwe brembo schijven gemonteerd met EBC Greenstuff blokken. Had ze nog dus ga dat eerst even proberen, kan altijd wisselen. Ook 2 nieuwe 105 achter klauwen gemonteerd zonder die handremverstelling en dergelijke en de rubber slang vervangen voor een staalomvlochten slang.

Vooraan bekeken en ga toch maar nieuwe schijven bestellen + blokken. Remklauwen zijn nog goed. Ook vooraan komen staalomvlochten remleidingen :)

Verder zit de achterbank er weer in, hoedenplank ga ik eerst bekleden, kijken of dat wil. C B en A stijl delen zitten er ook weer in, middenconsole zit er weer in op het armsteuntje na, handrem eruit... Dorpellijsten gaan er ook weer in, bodem ga ik glad schuren/schoonmaken en dan rood verven en dan nette voetenmatjes erover leggen :) . Denk dat dat wel netjes wordt.

Ook heb ik de standaard einddemper er weer onder gehangen, was mij teveel herrie dus ze wordt straks zo stil dat mijn audio installatie er in kan :D :D

Ook gaan er slappere veren onder aan de voorkant. Ik denk 100 ~ 110kg ofzo ipv 125 zodat het koetsje niet zoveel te leijah heeft. :)

Jeroen S
Guru
Guru

zo mar 21, 2010 22:50

Dus het hele interieur gaat er weer in,
en het word geen racer ?

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 21, 2010 23:55

niet het hele interieur!

Zie het als een veredelde racer.......... 8)

Terug naar “Projecten”