Na voorzichtige verkooppogingen toch besloten om de auto maar te houden en er wat extra liefde (lees: geld) in te stoppen om vooral al die irritatie puntjes op te lossen.
Dus wat is er allemaal aan gedaan (geen foto's van):
Gloednieuwe voorruit. De oude zat helemaal onder de steenslag, witte vlekken, krassen enzovoorts. De sponning was overigens 100% roestvrij wat ook een unicum is voor deze auto.
Supersprint uitlaatspruitstuk en voorpijp. Ein-de-lijk een gasdichte uitlaat en het geluid is echt super nu. Wauw dat maakt veel uit zeg. Voorpijp was een ramp om te monteren, maar hij hangt wel 2cm hoger dan origineel dus dat was het wel waard.
Voorophanging ook nog +-1cm hoger gezet. Klusje van niks, torsies waren 3 jaar terug al los geweest en toen heb ik ze ingevet. Wilde namelijk voorkomen dat ik mn supersprint stukreed op drempels. Moet wel nog even de sporing checken.
En de motor is er ook nog uit geweest. Er is een nieuw staartstuk rubber op gekomen (dit had ik gewoon moeten doen toen ik het vliegwiel had vervangen.....
) en een gereviseerde cilinderkop plus wat pakkingspul.
Dat staartstuk had ik veel eerder moeten doen. Ik heb nu ook voor het eerst sinds de 'restauratie' een trillingsvrije auto. Dat PU opgevulde staartstuk kan dus schijnbaar enorm veel trillingen doorgeven die een originele niet doorgeeft. Absoluut geen aanrader dus om iets anders te monteren dan origineel.
Ook de carterpan pakking vervangen, en wat vond ik daar in die carterpan? Een propje van de krukas..... De motor had niet eens echt verkeerde oliedruk dus echt een wonder dat dat goed is gegaan. Maarja die in ieder geval maar goed teruggezet (speciale loctite en omgeslagen) en waarempel: veel meer oliedruk
En verder ook nog de dorpel/wielrand linksachter aangepakt. Ik meende dat dit wel meeviel, omdat het redelijk hard aanvoelde en ooit al eens 'gelast' was. Bewust tussen haakjes, want het bleek gewoon stukjes metaal die over de roest gelijmd waren en met kit afgestreken....
Dus de slijptol erin en doorgaan tot je schoon metaal tegenkomt (kijk hoeveel er al weg is...)
En hier zit het meeste er al weer terug op. Niet Alfachirurg niveau maar wel stevig en je ziet er toch niks van met de sideskirts en verbreders.
En tenslotte ook de achteras er maar onder geknutseld. Mooi man. Bijzondere constructie blijft het toch.
Eerst de oude er onder uit
En de nieuwe klaar om er onder te gaan (spacers geslepen uit de oude remschijven)
Maar eerst iets fabrieken voor de handremkabels. Uiteindelijk zo weten te maken dat er niks is aangepast aan de kabels zelf. Wat wel zo makkelijk is met vervangen in het achterhoofd. Dus de 75 kabel gaat naar een constructie waar 166 handremkabels in zitten.
En dan een hoop gekloot met blokjes hout en diverse krikken het ding weer op zn plek gehangen (ik moet een brug hebben)
En het eindresultaat, remmen buiten in de wielen
lijkt bijna origineel