ma aug 11, 2008 10:44
Zo... een weekendje op jacht geweest naar allerhande onderdeeltje en middeltjes en hoewel de start niet al te bemoedigend was (2x dichte deur ivm vakantie...), ben ik best tevreden met de "oogst"....
Had her en der advies ingewonnen over een duurzame conservering van het dak van Dame omdat ik toch uiteindelijk wil gaan laten spuiten dus moet er een ondergrond komen die geschikt is de diverse bewerkingen (schuren, strakmaken etc) EN die niet weer een zelfde effect zal geven (reacties tussen lak / verflagen).
Ben uiteindelijk uitgekomen op schoonschuren / slijpen met een lamellenschijf, vervolgens een aantal keren behandelen met Fertan en dat verzegelen met een Epoxy Primer.
Voor dat doel een liter Fertan gescoord bij RustBuster in Veenendaal alwaar ik ook een zandstraalsetje gescoord heb samen met straalmiddel. Voor het spuiten van het dak zullen zowel de voor- als achterruit eruit moeten en als die er uit zijn kan ik prima aan de slag met de roestplekken om en op de naadjes tussen achterschermen en raamlijst dus daar zal het pistool ingezet gaan worden. Zou zonde zijn om die plekken NIET meteen mee te nemen.
Het verder afstruinen van de onderdelenboeren leverde nog een verse grootlicht koplamp op (Carello, NOS!) zodat de Dame binnenkort geen last meer heeft van haar "Droopy Eye", nieuwe deurrubbers en als je dan toch bezig bent, genoeg raamgeleidingsrubber om de overige postieren daar ook van te voorzien (na het experiment met het bestuurdersportier dat goed beviel) EN.... in mijn ogen toch wel de Coup de Grace van dit weekend.... een NOS grilletje (L+R)... voor een knuistje vol Euro's....
Genoeg om me de komende dagen dus weer bezig te houden!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...