Mooi Joël!!
Al is het discrete er nu toch wel een beetje af, niet?
Verder ziet de bodem van de auto er nog heel gelikt uit!
Succes nog en benieuwd naar de logs!
Bedankt Felice!
Geluid is allesbehalve discreet nu, op het asociale af zelfs!
Enfin, de logs, daar heb ik er de afgelopen dagen alweer tientallen van gemaakt met verschillende softwareversies. Op een detail na is de laatste mapping naar tevredenheid. De turbodruk is met de nieuwe compressor nu verhoogd naar 2.2 bar maar de injectiehoeveelheid is constant gehouden met een iets hogere AFR als gevolg. Hiermee is de EGT 30-40 graden gezakt, maar de acceleratiecijfers zijn ongewijzigd. In het gebied 4500-5000 rpm wordt nu nog behoorlijk wat temperatuur gegenereerd, dus hier zal de AFR nog een stukje hoger gezet worden om tot een acceptabele uitlaatgastemperatuur te komen. Voor het topvermogen is dat geen probleem want dat komt doorgaans iets vroeger.
De 147 rijdt echt super met de laatste aanpassingen, de turborespons is nu beter dan ooit (ik kan het spaghettispruitstuk missen als kiespijn) en de acceleratie in het topvermogengebied zo'n 7% hoger als met de 270 pk afstelling.
Kortom, tijd om weer eens een vermogensmeting te gaan doen, dit keer bij DP engineering omdat de grote 44 kw koeler en de hubdyno mij erg bevallen. Hier kom ik snel op terug.
De progressie die ik heb geboekt met de compressorupgrade heb ik in onderstaande curven uitgezet in zowel absolute druk als luchtmassa:
Ook heb ik een impressie van het uitlaatgeluid en de huidige roetuitstoot die alleen in de hoge toeren nog goed zichtbaar is:
https://www.youtube.com/watch?v=-N1NiV4ydqY" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=CYqF_47BeV8" onclick="window.open(this.href);return false;