Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

zo mei 19, 2013 20:21

Hey hylke,

vandaag op het circuit in assen even weer van jouw 33 kunnen genieten
ging wel lekker toch? en gelukkig niets kapot gereden.. op naar zandvoort hahah
groeten Lauris Tuasela
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

zo mei 19, 2013 20:50

Ha Lauris,

Ging zeker goed, sterker nog, een 7e tijd in de kwalificatie van Michelin Hotlaps.
Afbeelding
Zeker geen slecht resultaat, als je vervolgens Haak28 (Andre) ook nog achter je weet te houden ;-)

Gelukkig was de 7e tijd voldoende langzaam om te voorkomen dat ik nóg een keer moest in de finale :lol:

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

ma mei 20, 2013 12:34

Even wat geleende foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

wo jul 03, 2013 22:52

Zo, Italia a Zandvoort zit er op. Het ging erg lekker, maar dat is niet zo vreemd, aangezien ik met Lars (zonder de oranje 155) op pole stond ;-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's heb ik ook in normaal digitaal formaat gekocht, maar hier staan de credits voor de fotograaf er tenminste op.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

wo jul 03, 2013 23:05

Nog een stukje metamorfose, tussen deze foto's zit bijna op de dag af, 1 jaar verschil (mei 2012/mei 2013):

Afbeelding
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

wo aug 21, 2013 21:42

Jorik attendeerde mij nog op een "hoofdrol" voor de 33 in het nieuwe promo-filmpje van RSZ @ 0:15:

http://www.rsz.nl/9

8)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

do aug 22, 2013 18:58

Vandaag stond in het teken van het "afvinken" van het keuringseisen lijstje voor de Sportklasse.
Voorruit hoefde na overleg met de TC niet vervangen te worden, dus we dachten redelijk snel klaar te zijn.
Helaas kwamen we wat speling op de wielen tegen.

Eerst maar gekeken of de ophanging vast zat, dat was het geval.
Daarna eventuele speling op de wiellagers uitgesloten.
Uiteindelijk bleek de speling uit de uniballs in de topmount te komen.

In een eerdere post was een foto te zien van de setup.
Deze onderdelen lijken in een gelimiteerde oplage, of op speciale bestelling gemaakt.
Uiteindelijk dient de wielophanging te draaien op de uniball.

In mijn geval was de boel een beetje ingezakt (slijtage), waardoor twee aluminium onderdelen over elkaar schoven.
Nu draaide de houder voor de veer over de topmount, niet echt een ideale situatie.
Verklaarde meteen ook waarom er een verschil zat tussen de afstelling van de veerhoogte op de verschillende veerpoten.

De boel moest dus uit elkaar.
Afbeelding
Afbeelding

De uniballs zijn nu nieuw besteld en komen volgende week binnen.
De topmount en de veerhouders (bestuurderszijde was ook aardig aan het slijten) worden op de draaibank nagemaakt en zijn ook volgende week klaar.

Enige punt is dat de technische keuring morgenavond is.
Tsja, dan moet er wat anders onder.

Gelukkig is de racer van Serge (SKW Amersfoort) nog niet klaar.
Natuurlijk zonde van zo'n mooie setup, zomaar in de kast blijven liggen, monteren dus!

Andere topmounts met camber verstelling:
Afbeelding

Nog niet op z'n definitieve plek:
Afbeelding

En nog een beetje bitumen staan hakken in de achterportieren:
Afbeelding

Morgen weer verder met het klaar maken van een set wielen.
De auto zal wat lager komen waardoor de Gotti's niet zullen passen.

Gelukkig aan velgen nooit tekort, al zal mijn vrouw ook even de 16" R1R's moeten inleveren :oops:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
super_alfist
Full Member
Full Member
Berichten: 310
Lid geworden op: ma jun 27, 2005 15:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

do aug 22, 2013 20:20

IETSJE LAGER???? Ik heb hem nu al 2cm hoger staan t.o.v. de setup op mijn 33!!!! :D :D
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb mijn aangepaste stuurstangen er ook maar onder gezet, uniballs i.p.v. rubbers, later type 33 kogels (stelt wat gemakkelijker de sporing dan iedere keer de kogel losmaken, een slag draaien, weer vast zetten en sporing na meten, etc., etc.) ook zijn de stuurkogels nu vanaf de onderkant gemonteerd op het fusee zodat de spoorstangen weer horizontaal staan met de extreme verlaging.

Afbeelding
Afbeelding

Morgen ff afstellen en af bouwen (en de kont maar wat laten zakken) :D

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

zo sep 01, 2013 20:37

Het weekend was natuurlijk super, zelfs een week later zit ik nog te genieten van de beelden:

Zaterdag Sportklasse sessie 2, snelste tijd:
http://youtu.be/8nr0y4p2ph4
Zondag Sportklasse sessie 1, uitgevallen:
http://youtu.be/qCHR7ASehiE

Zaterdag Sportklasse sessie 1 met instructie:
Afbeelding

Zaterdag Sportklasse sessie 2 met transponder:
Afbeelding

Zondag Sportklasse sessie 1:
Afbeelding

De 159 op het paddock:
Afbeelding
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

zo sep 01, 2013 20:39

Ahhhh, betrapt na het kwijlen op de "ex" van Suzanne :lol:
Afbeelding
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

zo sep 01, 2013 22:15

En nog het bewijs van mijn snelste tijd:

Afbeelding
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

zo sep 01, 2013 22:30

Netjes hoor!
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

zo sep 01, 2013 22:45

Ziet er gaaf uit en mooie tijden gereden, even een klein vraagje
hoe heb heb jij de smering van het blok geregeld? ik kon zo 1 2 3 geen dry sump systeem vinden onder jouw motorkap
de oliekoeler zag ik wel volgens mij.
Ik ben hier even benieuwt naar omdat jouw blokje zo lekker blijft lopen na
het race geweld :lol: :lol: .
Veel plezier met het racen hylke en hou hem heel.

Boxer groet lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

ma sep 02, 2013 08:47

Ha Lauris,

Een oliekoeler is inderdaad aanwezig. Deze zit op de plek waar normaal de radiateur zit.
Er is verder geen drysump, aangepast carter of iets anders aanwezig.
Gewoon tijdig olie peilen, rustig rijden tijdens de laatste ronde en verder puur genieten.

Vooralsnog geen overmatig olieverbruik, tikkende kleppen, ratelende nokkenassen of kantelende zuigers.
Maar wat niet is kan altijd nog komen :lol:

Voor de toekomstige (ooit) 16v zou ik zeker minimaal een vergroot carter met klotsschotten kiezen.
De schade ontstaat zonder dat je er erg in hebt en zodra je de bijgeluiden hoort, is het al te laat (zie Bert308).

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

di sep 03, 2013 10:31

ja inderdaad jammer van zijn blokje, eerst een gat in het blok
en nu 2013 helaas olie te kort.
Heb laatst een krukas van hem gekocht (MOET JIJ HEM TERUG HEBBEN) vroeg ik
kon hij wel om lachen. spreek je nog groeten lau
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Terug naar “Projecten”