Vandaag stond in het teken van het "afvinken" van het keuringseisen lijstje voor de Sportklasse.
Voorruit hoefde na overleg met de TC niet vervangen te worden, dus we dachten redelijk snel klaar te zijn.
Helaas kwamen we wat speling op de wielen tegen.
Eerst maar gekeken of de ophanging vast zat, dat was het geval.
Daarna eventuele speling op de wiellagers uitgesloten.
Uiteindelijk bleek de speling uit de uniballs in de topmount te komen.
In een eerdere post was een foto te zien van de setup.
Deze onderdelen lijken in een gelimiteerde oplage, of op speciale bestelling gemaakt.
Uiteindelijk dient de wielophanging te draaien op de uniball.
In mijn geval was de boel een beetje ingezakt (slijtage), waardoor twee aluminium onderdelen over elkaar schoven.
Nu draaide de houder voor de veer over de topmount, niet echt een ideale situatie.
Verklaarde meteen ook waarom er een verschil zat tussen de afstelling van de veerhoogte op de verschillende veerpoten.
De boel moest dus uit elkaar.
De uniballs zijn nu nieuw besteld en komen volgende week binnen.
De topmount en de veerhouders (bestuurderszijde was ook aardig aan het slijten) worden op de draaibank nagemaakt en zijn ook volgende week klaar.
Enige punt is dat de technische keuring morgenavond is.
Tsja, dan moet er wat anders onder.
Gelukkig is de racer van Serge (
SKW Amersfoort) nog niet klaar.
Natuurlijk zonde van zo'n mooie setup, zomaar in de kast blijven liggen, monteren dus!
Andere topmounts met camber verstelling:
Nog niet op z'n definitieve plek:
En nog een beetje bitumen staan hakken in de achterportieren:
Morgen weer verder met het klaar maken van een set wielen.
De auto zal wat lager komen waardoor de Gotti's niet zullen passen.
Gelukkig aan velgen nooit tekort, al zal mijn vrouw ook even de 16" R1R's moeten inleveren
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18