thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Restauratie sudsprint '82 apkpuntjes op de i

zo mei 17, 2009 22:29

Wel die noodvoorziening even afzekeren. Eeuwig zonde als je Sud na zoveel werk zou afbranden door korstsluiting.

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Hylke
Moderator
Moderator

zo mei 17, 2009 22:31

Voor de APK is ook een simpel Halfords-ventilator-op-de-sigarettenaansteker-apparaat voldoende.
Als het maar op de voorruit waait.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

tis een sprint
Guru
Guru

ma mei 18, 2009 00:28

laatste loodjes stof! Kom ik dr poetsen voor je! kost slechts een hoop koffie!
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 18, 2009 13:57

O ja, de koffie vandaag :needcoffee: :oops:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

stof
Guru
Guru

ma mei 18, 2009 22:44

geeft niet Kees, andere keer :)

Pff vandaag letterlijk de hele dag bezig geweest met apkpuntjes op de i... alle verlichting werkt, alle belangrijke dingen in 't dashboard werken, de stuurschakelaar werkt 99%, ik heb de handrem zo goed mogelijk afgesteld (maar 't blijft maar matig, vind ik zelf... hoop dat het goed genoeg is) de kmtellerkabel weer aangesloten, ruitenwissers gehaald en gemonteerd (grr, moderne wissers lijken niet gemaakt voor ouderwetse armen, of ben ik de enige met dat probleem? dan heb ik net de verkeerde gekocht, maargoed, ze zitten en het werkt... oorlog gevoerd met het ruitensproeierpompje maar ook dat werkt nu... dashboard verder afgemonteerd en zo nog tig andere kleine zaken.

Eind van de avond, vlak voor het echt donker werd; paar proefrondjes om het blok gereden, iets groter als vorige keer... gaat goed! Kon niet echt harder als 60, maar hij klinkt en loopt volgens mij best wel goed, stuurt goed, trekt heel klein beetje naar rechts maar gezien 't feit dat ik 'm alleen puur op 't oog "uitgelijnd" had valt dat nog niet tegen... dat komt dus wel goed. Geen gekke geluiden of andere zaken verder alleen... ik vind dat hij niet echt goed remt. Pedaal gaat best wel diep - ok, dat maakt verder niet uit, alstie dan maar goed remt - maar de vertraging valt me echt tegen. Tegelijk valt het me op dat de koppeling best wel laag pakt... zou het dan toch nog een ontluchtingsprobleem kunnen zijn? Of iemand andere nuttige ideeen?

Ik wil voor de apk... toch een beetje spannend zo!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 18, 2009 22:49

je hebt nog lucht in het systeem zitten matthijs :wink:

slecht remmen is normaal omdat je nieuwe schijven en blokken hebt rondom, en die hebben zeker 100km nodig om lekker in te remmen

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 18, 2009 23:17

oorlog gevoerd met het ruitensproeierpompje maar ook dat werkt nu...
viel toch wel mee, was even rommelen :lol:

nu nog die drie dubbele fietsbel rinkel uit de uitlaat en je hebt morgen gewoon APK :!:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

stof
Guru
Guru

di mei 19, 2009 14:47

Zo, na gisteren de hele dag bezig geweest te zijn met de 'laatste' (nooit de laatste, denk ik...) dingetjes en vanochtend "nog even snel" nog een keer de remmen ontlucht te hebben, de uitlaat (weer) vastgezet te hebben (Gerwin, tot nu toe lijkt die turboloctite van jou te houden...) en 2 emmers water over het dak, de motorkap en de ramen zodat hij er iets minder uit zou zien als een schuurvondst kon ik om half 11 terecht bij het keurstation. Waar ik natuurlijk al om 10u was, want ik was veel te vroeg weggegaan "voor 't geval dat" :lol:

3 monteurs en 1 echte apk-meester, en geen van allen hadden ze ooit een sud of sprint gezien laat staan op de brug gehad. Een voordeel of een nadeel? Geen idee! Maakt niet uit. Alles ging soepel en ze liepen meer te gapen en (stomme) vragen te stellen dan dat ze lastig deden. Helaas wel behoorlijk veel remverschil achter, op de handrem helemaal niet maar met gewoon remmen wel... vaag. Verdient nog wel een beetje aandacht. Verder stonden de koplampen veel te laag (pff, ik was al blij dat ik ze zo op 't oog ongeveer recht gezet bleek te hebben) maar dat was snel verholpen. Remmen nog maar een keer ontlucht (ik gunde ze die lol wel, was bovendien geen klus van uren en al helemaal niet iets waar ik zin in had om thuis nog een keer te doen en dan weer terug te komen) en toen was (na nog een paar keer hard remmen, denk stiekem dat dat veel meer hielp dan 't ontluchten) de remproef ook goed!

Dus... voor 't eerst in 17 jaar:

Afbeelding

(dat van de WAM is geregeld hoor...)

Sfeerplaatje, let op het lijk van de Amazon in de hoek waar de monteurs geen goed woord voor over hadden:

Afbeelding

Afbeelding

En nu staatie weer veilig beneden in de garage, klaar voor nog een hoop tlc :D onder andere toch... die remmen. Ik vind het pedaal nog steeds niet vertrouwenwekkend aanvoelen, denk/vrees dat er alle pogingen ten spijt nog steeds een beetje lucht in 't systeem zit.... iemand tips?

Voorlopig: stof = blij!!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Restauratie sudsprint '82 APK tot 19-05-2010!!

di mei 19, 2009 15:06

Gefeleiciteerd!! (het spiegelvoetje gaat morgen op de post, lag nog in mijn 147 die gestrand was/is...)
Maar je hebt de Sprint ook pas vandaag tenaamgesteld, zie ik?? :?

Wat betreft het ontluchten, hebben ze dat met eend ruksysteem gedaan?

Mooie kar en weer een Sprintje extra op de weg!!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member

di mei 19, 2009 15:33

Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe APK =D> Veel werk zit erin. Wel heel gaaf dat er weer een Sudje de weg opgaat. Succes met het afwerken van de kleine zaken en daarna veel rijplezier gewenst (dat kan met een Sud Sprint niet anders :wink: )
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

ciclista
Guru
Guru

di mei 19, 2009 15:49

GAAAAAFFF, gefeliciteerd! Na zo'n hoop werk toch wel een verdiende beloning. Nu gewoon al rijdend de laatste onhebbelijheidjes eruit halen, die gaan toch niet lukken als je niet rijdt.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Hylke
Moderator
Moderator

Re: RE: Restauratie sudsprint '82 APK tot 19-05-2010!!

di mei 19, 2009 16:16

Gefeleiciteerd!! (het spiegelvoetje gaat morgen op de post, lag nog in mijn 147 die gestrand was/is...)
Maar je hebt de Sprint ook pas vandaag tenaamgesteld, zie ik?? :?
Zag ik idd ook, reden?
Wel super om deze Sprint weer in volle glorie te zien...

...met nog 15 dagen speling!

=D>
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

stof
Guru
Guru

di mei 19, 2009 16:32

Haha dank allemaal!

De sprint is nog lang niet 'klaar' maar dat maakt niet uit... precies zoals Ciclista al zei, je komt op een punt dat je bijna niet verder kunt als je er niet af en toe een stukje mee (proef) kunt rijden.

Serge & Hylke; over die tenaamstelling... omdat ik, onder andere door het gedoe met de 'woonkamersprint' afgelopen winter zelfs voor de rechter heb moeten uitleggen hoe het kwam dat ik met alleen de voorste 25 cm van een sprint, in mijn woonkamer (dus inboedel-verzekerd ;)) zonder motor of wielen eraan onverzekerd rondgereden zou hebben stond deze sprint (geschorst, dat wel) op naam van mijn vader. Ik heb in het verleden nogal veel auto's gehad en daar is wel eens iets misgegaan. Toen kwam er nog een probleempje met de woonkamersprint bij en was het feest compleet. Om gezeur te voorkomen hebben we toen deze sprint, die inmiddels al 5,5 jaar van mij is even een tijdje op mijn vaders naam gezet... en vandaag heb ik de schorsing opgeheven en 'm terug op mezelf overgeschreven, vandaar.

klein to-do lijstje dat alweer in me opborrelt...

- wassen/poetsen (kan ècht geen kwaad :oops: )
- remmen ontluchten (tenminste, ik blijf het erop houden dat het daarin zit...) zodat ik misschien toch wel de snelweg op durf :D
- laadcircuit nakijken (hij heeft veel starts gemaakt en veel korte stukjes gelopen etc maar ik vind de accu wel erg tam... had booster nodig om weg te komen bij apkstation)
- olie verversen
- dashboard/sensoren nakijken. Heb geen benzinemeter, geen oliedrukmeter, geen koelwatertempmeter... klopt allemaal niet en is ook niet zo handig
- fatsoenlijke einddemper scoren of deze nog een beetje bijwerken voor tijdelijk
- linkerdeur nog iets beter af (laten) hangen
- uitlijnen (had ik puur op 't oog gedaan, valt me nog niet tegen maar hij trekt een beetje naar rechts)
- rechter spiegel monteren (als je dat stukje op wilt sturen Serge... graag! en doe je eigen adres erbij dan stuur ik jou die andere terug...)
- :?: vast nog wel meer!

Harry Tijssen
Guru
Guru

di mei 19, 2009 17:07

Dat is fijn nieuws, nu lekker genieten na de laatste puntjes op de i te hebben gezet.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

scuderia roma
Member
Member

di mei 19, 2009 17:43

Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe APK =D>

Groet,

ronnie

Terug naar “Projecten”