
edit dat lekkende dekseltje doet niks aan of af aan het ontluchten an sich.
Grtz,fRank
Nee langs dat meetdingetje voor het niveau. Over dat piemeltje zat een rubbertje (Maar is het nu de bedoeling dat dat reservoir aan de bovenkant kan lekken?
Langs het dekseltje oid?? Nee, dat moet niet lekken.
pas op, daar komen die foto's van Fabio met de kont in lucht weer....Kont een meter in de lucht (van de auto) en dan de door Matteo omschreven makker/vrouw/vriendin/hond van de buren in de stoel en pompen op de rem methode, werkt gegarandeerd.
edit dat lekkende dekseltje doet niks aan of af aan het ontluchten an sich.
Grtz,fRank
Nee langs dat meetdingetje voor het niveau. Over dat piemeltje zat een rubbertje (Maar is het nu de bedoeling dat dat reservoir aan de bovenkant kan lekken?
Langs het dekseltje oid?? Nee, dat moet niet lekken.) en daaronder langs lekte het als er beperkte druk op kwam. Druk ik het piemeltje in, ging het nog harder lekken.
Ik wil nog even toevoegen dat getoonde bouten klasse 12 zijn origineel.Ja, raar is dat. Ik heb ook een paar beschadigde koppen en draden sinds ik de boel er onder vandaan had tijdens het rijden.Maar er is een probleem:
Links het afgeslepen boutje. In het midden 1 van de andere boutjes. Rechts de nieuwe. Die is ongeveer een cm korter (ca 60mm ipv ca 70 mm). Prins Bredevoort heeft maar een lengte en de plaatselijke ijzerboer alhier heeft ze ook niet. Hoe kan dit? Het lijkt wel of er een sport spacer tussen de aandrijfas en de remschijf zit van ca 2 cm. Is dat normaal?
Ne-r-g-ens te vinden. Het is namelijk MF 8x1 met een lengte van 60 (de kop wordt niet meegerekend).
PrinsB heeft idd de verkeerde in de verkoop......
EDIT: Ik vermoed dat PrinsB de wielkant in de verkoop heeft, Nummer 11600.17319.04
Wij zoeken de bakkant, Nummer 11650.17319.00
Ben geen voorstander van ontluchten met het pedaal.Kont een meter in de lucht (van de auto) en dan de door Matteo omschreven makker/vrouw/vriendin/hond van de buren in de stoel en pompen op de rem methode, werkt gegarandeerd.
edit dat lekkende dekseltje doet niks aan of af aan het ontluchten an sich.
Grtz,fRank
Niveau te hoog misschien?Nee langs dat meetdingetje voor het niveau. Over dat piemeltje zat een rubbertje () en daaronder langs lekte het als er beperkte druk op kwam. Druk ik het piemeltje in, ging het nog harder lekken.
Grouphug?spiegiese ondersteuning.
Uit t hoofd; alle bouten van de dwarsbalk eruit. dan 'hangt' ie ahw aan de cardanas vóór en je hebt er dan wat flex in zitten vanwege de donut. Met een sleuteltje (11?) en je hand er tussen gewurmd moest t volgens mij kunnen. Dacht ik.Godverdegloeiende. Hoe krijg je in de naam van alles dat heilig is dat bovenste boutje los van de hulpkoppelingscilinder? Deze draait mee en ik kan er totaal niet bij. Ik heb de dwarsbalk al wat laten zakken, maar kennelijk nog niet genoeg. Kan ik deze helemaal los halen zodat de bak misschien nog wat zakt? Of moet ik dan meer loshalen? Ik heb echt geen zin om de cardan en de uitlaat ook te lossen. Ik speel met de gedachte het boutje weg te dremelen, maar het spul moet ook ooit weer vast.
Hulp is gewenst, alsmede spiegiese ondersteuning.
Dat was een fijne tip van de meubelmaker, die gekartelde randjes. Geen doordraaien meer. Cilinder zit erop, is ontlucht en lijkt te functioneren. Al komt de lakmoesproef natuurlijk met draaiende motor. Maar dan ondervind je de nadelen van een garage onderin een seniorenflet: je kan het echt niet maken om om 11 uur op zaterdagavond aldaar Fabio met een machtige brul (of kreun zo u wilt) tot leven te wekken. Kortom, tests volgen maar is uiteraard eigenlijk niet nodig. Het kan niet anders dan dat t werkt.Ik heb helemaal niets losgemaakt qua ophanging. Een stuk ijzer (grote schroevendraaier) tussen de koets en de kop van de bout gedrukt en tegen geduwd om doordraaien tegen te gaan.
Met vastzetten een gekartelde ring ertussen, dan stopt het doordraaien bij de minste voorspanning reeds.