Eerst nog ff een oude koe...
De nacht vor de nachtrit was ik met de 75 naar egmond geweest,en om 12 uur 's nachts dacht ikj ff binnendoor naar de mcdonalds te rijden voor een drankje.
Toen ik achter de boekelemeer reed(in een gloednieuw gedeelte,wat in de tomtom nog niet bestaat) moest ik ff stevig remmen omdat ik anders een afslag voorbij ging.
Op dat moment trapte ik pardoes mn pedaal naar de bodem,en was mn remdruk geheel verdwenen.
Mn 75 met de handrem het industrieterein op gestuurd,en gekeken wat er loos was.
Ik ontdekte al snel dat mn remslang links voor gescheurd was,dus de ANWB maar gebeld,ik vond met enkel de handrem doorrijden naar de andere kant van alkmaar niet verstandig.
Na bijna een uur wachten,nog geen ANWB,wél politie
Op het moment dat die de bocht om kwamen belde de ANWBer mij voor de 2e keer,om te proberen mij te kunnen vinden.
De uiterst vriendelijke politiedames hebben hem telefonisch de goede kant op gestuurd,en zijn hem zelfs een stuk tegemoed gereden om te zorgen dat het goed zou komen.
Om 1 uur 's nachts was de ANWB bij me,en heb hem toen uitgelegd wat ik zelf al ontdekt had.
Gelukkig had ik mn goodrich remslangen achterin de kofferbak liggen,ik had alleen geen knap gereedschap,geen stevige krik,en geen remvloeistof bij.
Gelukkig had hij dat wel,en samen hebben we de remslang zitten wisselen.
Na iets meer als een half uurtje was de klus geslaagd,en kon ik mn weg naar huis vervolgen.
De volgende dag wel mn remvloeitstof nog maar even bijgevuld,stond echt op het minimum(de ANWB had ook niet zoveel vloeistof meer...)
Hierbij wil ik dus nogmaals de man van de ANWB bedanken(weet niet offie hier komt).
We zijn nu alweer een beste tijd verder en inmiddels ben ik weer eens wat gaan doen aan(of eigenlijk voor) mn 75.
Ondanks de drukte rond het krijgen van de sleutel van je eerste eigen huisje,het schilderen etc. en dan ook nog eens verhuizen,ben ik vandaag weer eens een eindje wezen rijden.
Ik had met dank aan mn vader een verlengde en verhoogde ster sprinter tot mn beschikking voor verhuizing,en daarmee ben ik vandaag "even" naar yuri gereden.
Bij yuri lag namelijk voor mij een mooie 5gaats achteras,en ee complete TS versnellingsbak(met sper
)
Inmiddels staan die bij mn eigen huisje in de berging,en ga ik binnenkort samen met een ander clublid een keertje het diff open trekken om het sper na te kijken,en evt opnieuw af te stellen.
Ook zal ik dan meteen eens kijken hoe de koppeling is,en als het nodig is die ook maar vervangen.
Tegen die tijd zal ik mn 17" OZ superturismo's ook wel (wit)gespoten hebben,en voorzien hebben van vers rubber.
Dan tussendoor ook nog ff 1 remklauw van mn brembosetje ff rood spuiten,en dan kan ik aan de grote wisseltruc beginnen waarbij ik van 4- naar 5-gaats ga,en dan zal ik ook meteen de 2 resterende rubberen remslangen vervangen...
Zal kijken of ik dr morgen aan denk ik mn digicam mee te nemen,dan zal ik wat foto's maken van mn nieuwe spulletje...