_Pieter_
Guru
Guru

RE: 75 voor trackdays 1054 kg

di apr 27, 2010 23:28

Zo dus:
Afbeelding

Aan de voorzijde ziet het er zo uit:
Afbeelding

En achter zitten deze jongens:
Afbeelding

:D
SCARB # 4710

elogiov6
Full Member
Full Member

vr apr 30, 2010 07:35

Zoo dikke torsies zien er goed uit man, ben nu echt aan het twijfelen. Neem volgende maand een beslissing hierover of de RS set of de dikkere torsies......
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

_Pieter_
Guru
Guru

Re: RE: 75 voor trackdays 1054 kg

vr apr 30, 2010 11:44

Zoo dikke torsies zien er goed uit man, ben nu echt aan het twijfelen. Neem volgende maand een beslissing hierover of de RS set of de dikkere torsies......
Ik kan je verklappen dat dit echt als een mes stuurt, ook mijn vaste monteur/coureur ;) is zeer tevreden over het resultaat, je kan m echt de bocht om hoeken nu, waanzinnig.
Body-roll is verleden tijd, evenals het onderstuur.

Een voordeel van dikke torsies is dat je zelfs met onaangepaste bovenste draagarmen giga castor kan stellen (wielen tegen de wielkasten als begrenzing) waardoor je je dynamische camber maximaal kan zetten, wat voor een auto die ook nog over de weg moet wel fijn is. Voor een 100% racer is iets dit minder van belang omdat je je statische camber hoog kan zetten, bandenslijtage of rechtelijn stabiliteit maken dan niks uit. Wel loont het uiteraard ook bij een racer om je draagarmen aan te passen zodat je wel je castor zo groot mogelijk te maken.
Een belangrijk voordeel van coilovers is dat je veel meer kan doen qua afstelling, effe de rijhoogte aanpassen in de pitbox is met torsies er niet bij, tenzij je zo'n Autodelta instelbare torsiebrug monteert.

Let wel dat de zgn. RS set echt het instapmodel is qua coilovers, je betaalt weinig en dat zie je ook terug in de levensduur. Voor een straatauto zou ik het niet aanraden.

Groet, Pieter
SCARB # 4710

elogiov6
Full Member
Full Member

ma mei 17, 2010 20:37

Hihi, ben nog elke dag druk bezig met mijn 75, vorderingen zijn teveel om op te noemen, maar deze foto wilde ik jullie niet onthouden......... Pluk de dag....
Afbeelding
Oh ja en de torsies worden over twee weken besteld :-)
1054kg

Peugeot 1.6 GTI daily

AlfaTony
Guru
Guru

Re: RE: 75 voor trackdays 1054 kg

ma mei 17, 2010 22:39

Hihi, ben nog elke dag druk bezig met mijn 75, vorderingen zijn teveel om op te noemen, maar deze foto wilde ik jullie niet onthouden......... Pluk de dag....
Afbeelding
Oh ja en de torsies worden over twee weken besteld :-)
Heb je die handrem nou nog niet gemonteerd :wink:
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

elogiov6
Full Member
Full Member

RE: 75 voor trackdays, ben weer verliefd!!

wo jul 28, 2010 11:21

Dustributieriem was 1 tand versprongen, deze is nu weer op tijd gezet en.........wat een enorm verschil!!! Loopt nu stationair weer als een zonnetje en ze is een partij gretig! Scheelt echt wel een flink aantal pk's... rijden van dieren terug naar huis was echt 1 groot feest.Ben echt weer verliefd op die v6..... Nu maar hopen dat ik mijn rijbewijs niet kwijt ben...

Door GR Autotechniek, instelbare remdrukregelaar erop, nieuwe achterremschijven, distributie dus weer op tijd gezet, aandrijfhoes vervangen (wat een smerig klusje) accuplaat voorzien van beugeltjes voor de spanband (zit nu beter vast) kachel weer gemaakt en nog veeel meer....

Afbeelding
Afbeelding

Bij van lingen alfa parts originele einddemper gehaald en de aftermarket tuningrommel er weer vanaf geschroeft. Het geluid is echt goddelijk/i]. Gewoon niet meer van deze wereld..Twee rechte pijpen naar achter op die originele einddemper......

Afbeelding
Afbeelding

En verder setje ronals bij van lingen parts opgehaald...

Afbeelding

En is weer een jaartje goedgekeurd.... via van de wereld auto's, I am a happy man!
1054kg

Peugeot 1.6 GTI daily

elogiov6
Full Member
Full Member

RE: 75 voor trackdays, nordschleife!!

zo aug 08, 2010 19:32

Zooo net weer terug van een lang weekend nordschleife, was echt heerlijk. De 75 heeft geen krimp gegeven alles werkte perfect met uitzondering van de waterlekkages bij de achterramen. Ik vermoed dat die bij de deurgrepen vandaan komen..... Even wat pictures.....

Afbeelding
Trappelen van ongeduld....

Afbeelding
Iemand enig idee wat deze stickers betekenen? ( oooo en de onderste daar ben ik al uit ;-))

Afbeelding
Deze stond er op zaterdag...

Afbeelding
Deze stond er ook op zaterdag

Afbeelding
Afbeelding
Heb even met je gekletst maar ben je naam kwijt

:oops: :oops:
1054kg

Peugeot 1.6 GTI daily

ErwinV6

RE: 75 voor trackdays, Nordschleife!

zo aug 08, 2010 19:44

De onderste V6 was van een vriend van mij!
Was (voor hem)jammer genoeg geen partij voor de mijne :lol:

Vitorio
Full Member
Full Member

ma aug 23, 2010 09:30

Elogio, kan ik jouw 75 gespot hebben zaterdag, centrum van utrecht rond een uur of 3?

Zag een 75 met een witte onderlip en een zwarte klep, moest meteen aan die lichtgewicht van jou denken

_Pieter_
Guru
Guru

ma aug 23, 2010 12:29

Ziet er goed uit!
Heb trouwens mijn achterste Koni's net terug van Frans Verbaas Preparations om ze te laten inkorten en aanpassen aan de 50kgf/cm veren.
De bump (ingaande slag) is zwaarder gemaakt en ook de rebound is natuurlijk flink aangepast. Rebound blijft na deze behandeling gewoon nog instelbaar als voorheen, maar dan in een zwaarder bereik.
Het is echt een andere auto geworden, de kont blijft nu netjes op het asfalt zonder deinen.
Echter ga ik nu twijfelen of ik mijn voordempers nu ook niet moet laten doen, want die voelen nu nogal 'los' t.o.v. de achterkant. :-)
Met name het gebrek aan 'bump' is erg te merken.
De kosten zijn €80 incl BTW per demper, dus nog zeer goed te overzien t.o.v. de alternatieven.
Groet, Pieter
SCARB # 4710

elogiov6
Full Member
Full Member

Re: RE: 75 voor trackdays, Nordschleife!

ma sep 20, 2010 19:10

Elogio, kan ik jouw 75 gespot hebben zaterdag, centrum van utrecht rond een uur of 3?

Zag een 75 met een witte onderlip en een zwarte klep, moest meteen aan die lichtgewicht van jou denken
Ja volgens mij wel! Leuk joh.... En pieter dat is echt een hele interessante oplossing! Heb helaas bilsteins... maar kan natuurlijk altijd overstappen op koni's:-)
Verleden week weer naar GR autotechniek geweest.... ferrodo 3000 achter gemonteerd, sleepoog voor en achter (zie foto) en zelf lekker bezig geweest met een aluminium brandschot bij de tank. Alberic heeft daar echt de perfecte spullen voor! Tevens een nieuwe oliedrukzender gemonteerd......

Afgelopen weekend op de ring geweest en....... was echt perfect...... Sneller dan een MX5 turbo, clio RS en heb het een Focus RS flink lastig gemaakt. Eindelijk....eindelijk.....loon naar werken.......

Afbeelding
Afbeelding
1054kg

Peugeot 1.6 GTI daily

_Pieter_
Guru
Guru

di sep 21, 2010 10:07

En pieter dat is echt een hele interessante oplossing! Heb helaas bilsteins... maar kan natuurlijk altijd overstappen op koni's:-)
Gelukkig kunnen Bilsteins ook worden gerevalved. Beek Auto Racing deed dat vroeger, en kunnen het volgens mij nog steeds.
Dus geen noodzaak om je dempers te vervangen.
Groet, Pieter
SCARB # 4710

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di sep 21, 2010 10:36

Echter ga ik nu twijfelen of ik mijn voordempers nu ook niet moet laten doen, want die voelen nu nogal 'los' t.o.v. de achterkant. :-)
Met name het gebrek aan 'bump' is erg te merken. De kosten zijn €80 incl BTW per demper, dus nog zeer goed te overzien t.o.v. de alternatieven.
Je hebt toch ook zwaardere torsies voor gemonteerd?
Zou ik niet twijfelen gezien de kosten... Is hij nu niet behoorlijk overstuurd geworden?

_Pieter_
Guru
Guru

di sep 21, 2010 11:12

Met name het gebrek aan 'bump' is erg te merken. De kosten zijn €80 incl BTW per demper, dus nog zeer goed te overzien t.o.v. de alternatieven.
Je hebt toch ook zwaardere torsies voor gemonteerd?
Zou ik niet twijfelen gezien de kosten... Is hij nu niet behoorlijk overstuurd geworden?
27mm torsies aan de voorzijde, en 50kgf/cm veren achter. Aan de voorzijde een 28mm stabi, achter standaard.
Hij is niet overstuurd, tenzij je dat wil opwekken, dan kan het. ;-) Maar geen angst dat in een doordraaier je ineens door de achterkant wordt ingehaald.
Voor het mooie zou ik de voordempers ook nog even laten tweaken in oud-beijerland, dan is ie echt snaarstrak.
Groet, Pieter
SCARB # 4710

GT 75V6
Guru
Guru

di sep 21, 2010 16:24

Trekken mijn ex-versnellingsbak + koppeling het allemaal nog een beetje? :lol:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Terug naar “Projecten”