pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 75 america

zo aug 15, 2010 10:46

betere verneveling betekend ook betere verbranding en dus idd vermogen-winst, alleen een bijkomend feit is ook WARMTE.... voordat je dus gaat wisselen en zeker omdat je al meer warmte gaat krijgen bereken ff hoeveel je zuigerbodem kan hebben :wink:

zit geen zuigerbodemkoeling in he.... 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

zo aug 15, 2010 12:01

denk dat dat wel mee zal vallen toch? Normaal spuit je gewoon meer in alleen verbrand er dan een hoop gewoon niet tegenover het inspuiten met een moderne injector. Die gooit ie er dan gewoon weer uit. Alleen het onverbrande mengsel koelt de zuigerbodem natuurlijk wel weer extra :? .

Denk trouwens dat ik de auto toch maar zelf ga spuiten in een mat kleur. Denk mat antreciet met mooie matte zwarte lijsten. Heb gisteren even een proef gehouden met matte lak. de motorkap gespoten en het ziet er echt verdomde strak uit. Nog een keer alle lagen er op zettten of het dan nog net zo mooi is maar anders gaat deze jongen zich veel geld besparen 8) .
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 16, 2010 09:36

gat in je zuiger heb je zo hoor... een TS is ook heel gevoelig voor brandstof druk. is deze te laag (dus lees te weinig koeling) kan je je bougi's weg gooien zijn dan compleet verbrand.

jij gaat nu drukken verhogen en een betere verbranding geven wat dus meer vermogen geeft. weet het niet meer uit mijn hoofd maar was een minimale zuigerbodem dikte voor. ik ben daar toen voor een TS mee bezig geweest en een zuiger door gezaagd om te meten. :wink:

zou het toch ff uitsluiten als ik jou was..... 8)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 16, 2010 20:03

standaard v6 zuigers zijn best sterk hoor.... :?

Jeroen Boer daaide 0.8 bar op standaard 164 zuigers en kwam er goed mee weg. Zolang er niks pingelt gaat er nioet snel iets kapot aan het blok. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma aug 16, 2010 20:55

Je kunt heel ver gaan met standaard zuigers inderdaad... dat heb ik ook wel geleerd met de TS.

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 18, 2010 18:11

Kom der maar niet uit over de definitieve kleur.... Het wordt gewon champagne of dit:

Afbeelding

Champagne is wel lekker koel in de zomer en gewoon een een van de mooiste kleuren (vindt ik) maar bovenstaande vind ik ook wel lekker bruut.

Of ben ik dan straks de BA van het forum :biggrin:
Giulietta 1.6jtm

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 18, 2010 18:53

Been there, done that.... (minus de rode streep..) 8)

matzwart is wat minder waardevast... is nogal smaakgebonden. :wink:

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 18, 2010 19:09

maar jjij had hem toch zonder matte blanke lak..? Dat vind ik nou net juist mooi aan deze combi. Die rooie strepen heb ik er zelf op gesjopt met paint 8)
Giulietta 1.6jtm

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 18, 2010 19:26

idd, gewoon rustoleum matzwart... geen blanke lak oid. :wink:

ben geen fan van strepen op auto's, en helemaal geen rode en/of blauwe. :wink:

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo aug 18, 2010 19:39

Ik vind die auto op de foto's eerder in dit topic zo mooi, ik zou hem na al dit werk weer zo laten spuiten.

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 18, 2010 22:50

misschien dan toch maar champagne. Daar weet ik igg helemaal zeker van dat ik een super kleur vind. Ga der nog eens wat nachtjes over slapen. Mijn spatboardjes voor achte zijn toch nog niet binnen :( . Zouden er al 2 weken motten zijn... Alle tijd dus nog helaas..
Giulietta 1.6jtm

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 19, 2010 09:10

gewoon weer in een mooie orginele kleur laten spuiten na al dat werk. dan heb je ook de meeste kans er nog evt wat leuk geld voor terug te krijgen.... :wink:

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do aug 19, 2010 09:41

Doe datgene wat je het eerste invalt (gevoel) al het andere krijg je vroeg of later spijt van.
Het moet dan wel ook haalbaar zijn en je een goed blijvend gevoel geven :)

ik zou zelf voor rood gaan... :lol:

just my 2cents :wink:

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 20, 2010 20:08

Denk idd toch dat het weer gewoon champagne wordt, dan is iedereen tevreden :wink:

Maar, toch weer een grote wending. Heb toch nog ergens een prachtige MP62 (supercharger) op de kop kunnen tikken. Met een m62 zou de 300pk grens moeilijk te halen zijn maar met deze MP62 Moet dit geen enkel probleem zijn. Dus 2 TB25 te koop! Scheelt ook een hoop euro's in de inbouw dus dat speelde ook mee. Denk aan een olie koeler (misschien doe ik die trouwens toch) al het aansluit werk kwa leidingen.

Ook met de melk installatie schiet het ook al behoorlijk op. Gaten gekotterd in de inlaatspruitstukken voor de andere injector opname en de nieuwe feul rail gefreesd. Moet alleen nog de kanalen er in boren en anodiseren en dan is ie klaar voor de moderne injectoren.

Afbeelding

Afbeelding

De gaten langs de injectoren zijn voor een verbindings stuk naar de kelken toe waar deze dan passen op de aanwezige tapgaten. Denk ook dat ik de benzinedruk regelaaar aansluiting naar achteren verhuis. Kan daar mooi een regelbare tegen het schutboard aan geschroefd worden. Volgens mij maakt het niks uit voor de werking van de benzine rail toch?

Misschien dat ik de rail later in productie ga brengen als er vraag naar is.
Giulietta 1.6jtm

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

do sep 16, 2010 16:11

De nieuwe achterspatboareden zitten er al weer even in. De acheter as moet ik er nu onder gaan zetten maar zit met het volgende. Bij de oude schermen waren de randen omgerold. Lijkt mij niet zo best ivm het barsten van de lak. Kan ik ze gewoon niet beter smaller knippen en dan goed in de antie steenslag zetten. Lijkt mij veel beter ivm eventuele roest. Hoe denken jullie hierover. De rand zit zowie zo niet in het zicht door de verbreder van de amarica dus de anti steenslag laag zie je niet.

Ook heb ik anti dreun platen geplaatst en ga ik binnen kort de kofferbak en binnenkant zelf spuiten. Zal weeer eenst wat foto's schieten van de vordereningen.
Giulietta 1.6jtm

Terug naar “Projecten”