Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadlegal !

zo sep 03, 2006 09:49

Me too, want to see pictures :P :P

Had dit topic al gevolgd, ziet heel netjes uit allemaal :thumbs:

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadlegal !

zo sep 03, 2006 20:57

Zo de beloofde foto's. Ik heb een beetje passende achtergrond uitgezocht. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Gebruikersavatar
tis een sprint
Guru
Guru
Berichten: 1302
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:46
Locatie: zoetermeer

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadlegal !

zo sep 03, 2006 21:02

WOW sinus, een plaatje echt een plaatje.
het heeft je even gekost, maar nu is ze dan ook echt klaar.
tijd voor project bertone :P

(enne over die achtergrond vergeleken bij de container is ze maagdelijk wit ;))
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadlegal !

zo sep 03, 2006 21:13

Petje af Sinus, een beauty ! :D
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadlegal !

zo sep 03, 2006 21:27

=D> =P~ =P~ =P~

Wowsers!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadlegal !

zo sep 03, 2006 21:34

Erg mooi hoor, maar ben je de wieldoppen onderweg kwijtgeraakt :wink: ?, dat maakt 'm wel helemaal af...

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadlegal !

zo sep 03, 2006 21:57

De replica wieldoppen die ik heb liggen krijg ik er met geen mogelijkheid op. Ze zijn te klein helaas. Dus ik ben nog op zoek naar goede wieldoppen.
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadlegal !

zo sep 03, 2006 22:22

Oh, das jammer. wielen lijken me zo op het oog anders (groter?) dan van een 750 of 101 dus dat zal wel lastig zijn te vinden

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadlegal !

zo sep 03, 2006 22:32

Het is in en woord een beauty =D>
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadleg

zo sep 03, 2006 22:36

Oh, das jammer. wielen lijken me zo op het oog anders (groter?) dan van een 750 of 101 dus dat zal wel lastig zijn te vinden
Effe vragen bij Steutel en Rob Dolfin. Komt vast wel goed. En inderdaad, hele mooie 2600 geworden!!!! :wink:
Dirk - Giulia2000TS


Gebruikersavatar
Elentinos
Member
Member
Berichten: 241
Lid geworden op: di jul 26, 2005 19:49
Locatie: Kampen

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadlegal !

ma sep 04, 2006 00:19

Schitterend.

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadlegal !

ma sep 04, 2006 21:21

He Sinus,

Wieldoppen ruilen we wel. Ik heb er nog een beste stapel liggen!!!
Replica moet passen, maar als het echt niet past, rossen we een paar glimmende ouwe van mij erop.

Ter info: De wielen van een 2600 en trouwens ook de 2000 hebben 3 nokjes waarover je de doppen dient te duwen. Door de conische vorm klemmen de wieldoppen zichzelf vast. Bij een 750 en een 101 heb je 4 clips zitten, welke vastgeklonken zijn tussen de wielboutgaten. Deze clips houden de binnenste rand vast van de dop. Als je goed kijkt bij een 750 en een 101-serie zijn de doppen gemaakt van een binnenkant welke als bevestigingsrand dient, en een verchroomde buitenkant. Deze kant zit op de randen omgefelst op zo,n manier dat hij de binnenrand omklemt en opsluit. Het zijn dus wel degelijk 2 compleet verschillende principes en derhalve onderling niet uitwisselbaar.......

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadlegal !

ma sep 04, 2006 21:24

:o wow.....

Mooie wagen zeg.... :P

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

Re: RE: Restauratie AR 2600 Touring Spider (1963) nu roadleg

ma sep 04, 2006 21:44

He Sinus,

Wieldoppen ruilen we wel. Ik heb er nog een beste stapel liggen!!!
Replica moet passen, maar als het echt niet past, rossen we een paar glimmende ouwe van mij erop.

Ter info: De wielen van een 2600 en trouwens ook de 2000 hebben 3 nokjes waarover je de doppen dient te duwen. Door de conische vorm klemmen de wieldoppen zichzelf vast. Bij een 750 en een 101 heb je 4 clips zitten, welke vastgeklonken zijn tussen de wielboutgaten. Deze clips houden de binnenste rand vast van de dop. Als je goed kijkt bij een 750 en een 101-serie zijn de doppen gemaakt van een binnenkant welke als bevestigingsrand dient, en een verchroomde buitenkant. Deze kant zit op de randen omgefelst op zo,n manier dat hij de binnenrand omklemt en opsluit. Het zijn dus wel degelijk 2 compleet verschillende principes en derhalve onderling niet uitwisselbaar.......
Ol heb bijna blauwe plekken van het rossen op die wieldoppen. Past met geen mogelijkheid. :cry:

Weet je al wanneer je in de buurt komt?
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Terug naar “Projecten”