RiniV6
Full Member
Full Member

Re: RE: Alfa 75 3.0 V6 Compressor

za jul 23, 2005 23:38

misschien is het dan een idee om die bypass eens uit te schakelen? misschien bouw je wel niet genoeg druk opdoordat die bypass niet goed functioneert.

Ga er eigenlijk van uit dat je dit al wel getest heb, maar moest het toch even melden. :oops:
Heb ik idd al getest :wink:
Wanneer de klep niet helemaal afsluit ,wanneer deze dat wel zo moeten doen, kan er nooit genoeg druk op worden gebouwd omdat deze dan terug het inlaattraject ingaat.. Maar dit is dus niet het geval. Al heb ik er nog steeds mn twijfels over...
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super
- Maserati Quattroporte Sport GT S

RiniV6
Full Member
Full Member

RE: Alfa 75 3.0 V6 Compressor

ma jul 25, 2005 17:41

Zoals al misschien al gelezen in het andere topic van me:

Doordat mijn 75 met L-jetronic niet is uitgerust met een lambdasonde (in de VS hebben alle L-jets een lambdasonde..) weet de ecu bij deellast niet dat er te veel brandstof wordt ingespoten (grotere injectoren) en das niet helemaal de bedoeling.

Is het mogelijk om alsnog een sensor in te bouwen en aan te sluiten op de ecu (op sommige L-jetronics zit dus wel een L-sonde) ???
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma jul 25, 2005 20:55

Ja mits je de goede compjuter hebt.
Ik weet niet of de draadboom verder helemaal gelijk is.

Een andere goedkope optie is een MegaSquirt.
Greg is er ook wel bekend mee. En er zijn genoeg mensen met een Alfa V6 en een MegaSquirt. Kijk maar op het GTV6 forum: http://www.alfagtv6.com/bb/viewforum.ph ... 20d93db968
En hier voor de MS Homepage: http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
Dit MS ding vervangt alleen de benzine inspuiting van de motor en werkt goed met een Lambda sensor.

Om het helemaal mooi te maken : ik heb er een compleet gebouwd liggen. Inclusief Relais bord en stimulator. Kom er toch niet aan toe en voor kostprijs kun je m overnemen als je wilt.
T is lastig dat je zover woont anders zou ik graag helpen met het instellen, maar zoals ik al zei: op het gtv6 forum zijn er genoeg mensen die dat veel beter kunnen !!
Of dit de eenvoudigste oplossing is? Nee natuurlijk maar je hebt wel precieze controle over de hoeveelheid benzine.

Heb hier ook nog een Jetronic computer van een 3.0 V6 met nummer: 0 280 001 133
Geen idee wat dat er voor een precies is.
Anderen een idee ??[/i]

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

di jul 26, 2005 09:29

De laatste GTV6-en waren volgens mij met kat...En een milano heeft ook zeker een lambdasonde...Er zijn ook America's met lambdasonde geleverd (ik weet alleen niet of dat in NL is). Mijn zwitserse America had er ook een, maar die heb ik omgebouwd naar QV (met uitgeschakelde kat en sonde). Mogelijk dat mijn computer en kabelboom nog ergens rondzwerft bij AlfaNord in Grou.
Alfa romeo: The art of the machine!

kai
Advanced Member
Advanced Member

di jul 26, 2005 09:32

Een Milano heeft een sonde, maar niet alle 75's.
Het is heel "onhandig" je sonde uit te zetten. Kat weg ... OK, maar sonde heeft goede functie

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

di jul 26, 2005 09:40

Ben het in principe helemaal met je eens, maarre, de motronic of de lambdasonde in de 75 regelt over het algemeen (te) traag. Mogelijk lag dat in mijn geval aan een slechte lambdasonde (ook 3 maal gewisseld), maar ik was er op een gegeven moment klaar mee (ook genoeg dit forum mee vervuild).

Sinds ik die lambdasonde heb losgekoppeld (is al een 2 jaar zo, is hetzelfde als je bij de Tspark kunt doen, maar dan met het stekkertje) heb ik een veel zuinigere auto (bij normaal gebruik (dus veel deellast)) en veel lekkerder lopende auto. Mogelijk ook iets meer PKs (en ja, ik rijdt danook alleen op 98 ron, das wel de voorwaarde natuurlijk, als je de kat erop laat zitten staat ie op 95ron en heeft het totaal geen nut er 98 in te gooien.

kai
Advanced Member
Advanced Member

di jul 26, 2005 09:42

How is het met je mooie GTV6 ?

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

di jul 26, 2005 10:07

Staat weg te kwijnen in een schuur bij mijn ouders... :( wel droog trouwens.

Mooi verlaagd (niet te veel), gerestaureerde ronals eronder, uitlaat die steeds holler wordt, remt goed, stuurt goed, accelereert heerlijk en klinkt steeds beter. Nog ff de fietspompen voor vervangen door een paar gele koni's.

Af en toe uitlaten...Loopt heerlijk, ga binnenkort even een tijdje in rijden, anders is de zomer weer voorbij. Wel wat kleine roestplekjes ontdekt (rechtsonderde voorruit, zijachterruit rechts, voor net boven de gril bij de rechterkoplampen).

RiniV6
Full Member
Full Member

di jul 26, 2005 17:49

Heb een pb gestuurd Kai.
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super

RiniV6
Full Member
Full Member

vr jul 29, 2005 22:00

Heb nu de goede ECU (Met dank aan Petje75 !). Weet iemand of er verschil zit in stekkers of zitten er gewoon 2 loze pinnen in de stekker / ecu van de versie zonder cat. ???
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 29, 2005 22:29

die zijn dan van de kat zeker hahahahahahaha 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 30, 2005 12:45

Ik denk gewoon 'plug and play and you'll find out!' :lol:

Effe serieus: ik vermoed dat er loze gaten in je stekker zitten. als je wilt weten op welke pinnen de sonde aangesloten moet zitten, dan zoek ik dat wel 'even' voor je op. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

RiniV6
Full Member
Full Member

Re: RE: Alfa 75 3.0 V6 Compressor

za jul 30, 2005 13:54

Ik denk gewoon 'plug and play and you'll find out!' :lol:

Effe serieus: ik vermoed dat er loze gaten in je stekker zitten. als je wilt weten op welke pinnen de sonde aangesloten moet zitten, dan zoek ik dat wel 'even' voor je op. :wink:
Dat zou echt helemaal top zijn !
..Toch die trekhaak er maar wat sneller onder vandaan halen :wink:
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super

164 Q4

di aug 02, 2005 22:19

Het heeft even geduurd maar ik heb vandaag ook mijn compressor binnengekregen. Valt me niks tegen, hij ziet er niet verkeerd uit. Nou alleen nog kijken dat ik 'm onder de kap krijg want het is een behoorlijk groot ding, maar dat wist ik natuurlijk van te voren al. Een bypass-klep heb ik er standaard niet op zitten maar ik heb wel een externe bypass-klep en die past er ook wel op. Een water-to-air intercoolercore heb ik ook al. Gewoon eentje van een VW en daar de plastic zijstukken van af geslepen en wat je dan overhoud is alles van zo'n 1.5mm alu (maar dat valt goed te lassen :thumbs: ). Het heavy duty pompje heb ik in Engeland op de kop getikt en is eigenlijk voor boten bedoeld, dus die kan het makkelijk doen.

Wordt vervolgt....(maar dat gaat nog wel even duren natuurlijk :wink: )

kai
Advanced Member
Advanced Member

di aug 02, 2005 22:22

Bikkel !

Fotos maken ?

En ik ben *!@#^*&) nog maar bezig met het dicht lassen van de auto waarin alles moet plaats vinden.

Terug naar “Projecten”