Inmiddels ivm verhuizing en een huis waar veel aan gedaan moest worden heeft men gtvtje al weer bijna 2 jaar stil gestaan als project zijnde.
Nu is mijn eigen schuur geissoleerd en voorzien van 2 dikke cv verwarmings ... dus men project krijgt het nu niet meer koud.
Ik ben dan ook nu weer eindelijk begonnen, en heb besloten ondanks dat ik de motor erin gehangen had deze er maar weer uit te halen. en opnieuw de motor ruimte te schuren/spuiten.
Tevens heb ik de motor uitelkaar gehaald, dit omdat mijn vermoeden was dat ik een kromme klep had, (compressie test van de middelste kwam uit op 10 bar terwijl de rest 14 bar drukte.)
Het was maar goed dat ik de kopjes er even af haalde....
Alles uitgeblazen en geprobeert schoon te deppen. het ergste is er nu in ieder geval uit. mya wat verwacht ja na 20 jaar bijna stilstaan...
De cylinder koppen wou ik eerst proberen te schuren want krom waren ze niet echt, maar na advies (van men pa) heb ik toch maar besloten hem te laten vlakken.
Voor het vlakken moesten de kleppen er ook uitgehaald worden, men neme een hoekijzer en een lompe beer(ikke) en je vader byv. om de halve maantjes er af te slaan.. want ook deze zitten erg vast na 20 jaar niets doen.
Na het vlakken beide koppen in een ontvetbak gedaan, dit omat er een behoorijk dikke drap in zat olie zo dik als vet.
Uiteraard nu je toch alles los hebt gelijk de kleppen maar behandelen.
Met schuurpapier en een oud mes oppassen voor de rand van de klep deze moeten we nog op schuren,
En zo ziet hij eruit als we klaar zijn met de klep:
Zo de accu boormachine kreeg het hier warm van ... nu nog helaas even wat handwerk,
Alle klepjes in geschuurd
Morgen de klepveren weer monteren en uiteraard overal nieuwe keeringen in, (nu alles toch los ligt en wat 20 jaar rubber zonder olie doet...) De klepsteel rubbers waren zelfs in zulke verre staat van ontbinding dat deze er al half af lagen.
Krukas keeringen ook maar besteld, zodat ik zeker weet dat deze olie lek vrij is als ik hem er straks weer in hang.
Heeft er iemand nog een vrachtwagen slagmoer bij huis liggen? ... deze krijg ik nu namelijk nog niet los...
Zo staat de gtver op dit moment bij,
Maar ik heb nu iemand gevonden die kan uitdeuken plamuren en strak maken... zodra er weer wat meer veranderd zal ik foto's plaatsen.