3.0 V6 met TS bak klinkt bekend,
Voor Challenge aspiraties, raad ik je aan, aangezien de boel nog opgebouwd moet worden, modificeer je achterbak zo, dat je er een extra oliepomp op kunt monteren, ter koeling.
De TS bak zal heftige krachten te verwerken krijgen met die V6. Olie retourleidingen monteren aan een oliepomp, die manueel te bedienen is, lijkt me geen luxe. Bakolie loopt al snel op tot zo'n 130-150 graden na een rondje of 12 tot 15.
Als olie 100 graden bereikt lekker de pomp aangooien, kan ook met thermostaat, maar manueel weet je dat ie het iig doet. Scheelt aardig wat schakelschade.
Neus ook eens rustig voorbij de bestaande Challenge auto's. Die wielen zijn al eerder uitgevonden!
De V6 moet veeeeel lucht hebben. Dan komt ie pas echt los. Dat kan alleen in icm een vrijprogrammeerbaar systeem. Legio voor handen. Ook daar is alles al een keertje gedaan. ZIe ook eens de V6 van M. Roffelsen.
Succes!
Ps.
Niet te veel races "volgen", maar lekker doorbouwen zeg ik