Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 imsa.

zo apr 13, 2008 17:20

Hee, hoe is het hiermee?

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: 75 imsa.

zo apr 13, 2008 19:37

Beetje stil met het project?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 imsa.

ma apr 14, 2008 20:47

Ja, stilte voor de storm hoop ik!

Gebruikersavatar
Reinders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 50
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 13:40
Locatie: Empel

RE: 75 imsa.

di apr 15, 2008 21:03

We hebben weinig tijd gehad aangezien het nieuwe race seizoen van start gaat is er veel werk. Dus hebben we alleen zaterdag wanneer jeroen er voor het grootste gedeelte aan kan werken.
Maar...

We hebben nu een andere chassis, oude was toch slechter dan we dachten maar kunnen we wel als donor gebruiken. We hebben deze bijna leeg de dreunplaten etc. zijn al verwijderd.
Verder nog een stabilisator en een torsie verwijderen.
Dan kan het chassis in een bad zodat we alle rotzooi, lakken en kit kwijt zijn.
Hierna kunnen we wat plaatwerk reparatie's verrichten zoals rechtsvoor kriksteun rechtsachter veerschotel ,parafan etc.

Verder chassis doorlassen en aanpassen aan de nieuwe imsa spatborddelen.
Dan zal VA Engineering de kooi erin maken. Zodat wij tijd krijgen om de motor, versnellingsbak en de achteras aan te pakken.
We willen een 3.0. V6 met een bak van een TS met 50% sper gebruiken. We gaan deze reviseren en opnieuw opbouwen en tunen. Als jullie nog adviesen hebben houden wij ons graag aanbevolen.

Zal Jeroen vragen om volgende week een update met foto's te plaatsen aangezien jullie toch heel erg nieuwsgierig zijn.

Groeten Robbie

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: 75 imsa.

do apr 17, 2008 10:25

3.0 V6 met TS bak klinkt bekend,

Voor Challenge aspiraties, raad ik je aan, aangezien de boel nog opgebouwd moet worden, modificeer je achterbak zo, dat je er een extra oliepomp op kunt monteren, ter koeling.
De TS bak zal heftige krachten te verwerken krijgen met die V6. Olie retourleidingen monteren aan een oliepomp, die manueel te bedienen is, lijkt me geen luxe. Bakolie loopt al snel op tot zo'n 130-150 graden na een rondje of 12 tot 15.
Als olie 100 graden bereikt lekker de pomp aangooien, kan ook met thermostaat, maar manueel weet je dat ie het iig doet. Scheelt aardig wat schakelschade.

Neus ook eens rustig voorbij de bestaande Challenge auto's. Die wielen zijn al eerder uitgevonden!

De V6 moet veeeeel lucht hebben. Dan komt ie pas echt los. Dat kan alleen in icm een vrijprogrammeerbaar systeem. Legio voor handen. Ook daar is alles al een keertje gedaan. ZIe ook eens de V6 van M. Roffelsen.

Succes!

Ps.

Niet te veel races "volgen", maar lekker doorbouwen zeg ik :wink:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 imsa.

vr apr 18, 2008 19:37

Dikke kans dat je dat vergeet tijdens verhitte gevechten...
Als je er een temperatuurschakelaar indraait zoals die in je radiateur van je ventilator, ben je er vanaf en doet ie het vanzelf!
Scheelt weer een knopje en een metertje op je dashboard plus het nodige extra dradentrekkerij.
Maar da's mijn bescheiden mening natuurlijk...

Idee voor de V6:
Laatst een stukje met een GTV6 gereden met een 2,8 Gleich voorzien van KMS, paar snellere nokstokken, 2 gaskleppen en standaard (!) uitlaatsysteem.
Verder niet echt heel bijzondere dingen aan gedaan, maar wel 250pk bij 7200rpm...

Gebruikersavatar
Reinders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 50
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 13:40
Locatie: Empel

RE: 75 imsa.

vr apr 18, 2008 21:55

Beste Michel 75,

Kun je mischien wat meer informatie geven. We weten eigenlijk niets van een Gleich motor.
Zou mischien wel een leuke optie zijn.

Bedankt.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: 75 imsa.

vr apr 18, 2008 22:36

250 pk, N/A, met ongemodificeerde inlaatkanalen in de koppen, bij 7200rpm? Da's interessant :!: Want een reguliere 3.0 V6 raakt bij 5500 rpm al door zijn adem heen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 imsa.

vr apr 18, 2008 23:20

Het schijnt dat de koppen van een Sei motor vele betere (grotere) inlaatkanalen hebben. Zouden zelfs beter zijn als van een 3.0. :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: 75 imsa.

za apr 19, 2008 01:23

250 pk, N/A, met ongemodificeerde inlaatkanalen in de koppen, bij 7200rpm? Da's interessant :!: Want een reguliere 3.0 V6 raakt bij 5500 rpm al door zijn adem heen.
Zal eens ff kijken wat er verder mee is gedaan, niet zoveel volgens mij, in ieder geval is't een opgeboorde 2,5 met dikke inlaatkanalen en in basis een 24V inlaatspruitstuk met 2 gasklephuizen erop...

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 75 imsa.

za apr 19, 2008 10:00

Er is er net nog een gespot in Germanië (Gleich).
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 imsa.

za apr 19, 2008 11:22

2.8 krijg je door 3.0 zuigers in een 2.5 te bouwen. :wink:

Die dubbele gasklep zie ik het nut niet zo van, de oppervlakte van een zo'n ding is al groot zat. die van een 24v is ook niks groter. die inlaatbochten zijn een groter probleem, diameter is te klein.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: 75 imsa.

za apr 19, 2008 13:14

250 pk, N/A, met ongemodificeerde inlaatkanalen in de koppen, bij 7200rpm? Da's interessant :!: Want een reguliere 3.0 V6 raakt bij 5500 rpm al door zijn adem heen.
Zal eens ff kijken wat er verder mee is gedaan, niet zoveel volgens mij, in ieder geval is't een opgeboorde 2,5 met dikke inlaatkanalen en in basis een 24V inlaatspruitstuk met 2 gasklephuizen erop...
Aha, dikkere inlaatkanalen. Daar ga je al! :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Jeroen-75

Re: RE: 75 imsa.

zo apr 20, 2008 15:24

We hebben weinig tijd gehad aangezien het nieuwe race seizoen van start gaat is er veel werk. Dus hebben we alleen zaterdag wanneer jeroen er voor het grootste gedeelte aan kan werken.
Maar...

We hebben nu een andere chassis, oude was toch slechter dan we dachten maar kunnen we wel als donor gebruiken. We hebben deze bijna leeg de dreunplaten etc. zijn al verwijderd.
Verder nog een stabilisator en een torsie verwijderen.
Dan kan het chassis in een bad zodat we alle rotzooi, lakken en kit kwijt zijn.
Hierna kunnen we wat plaatwerk reparatie's verrichten zoals rechtsvoor kriksteun rechtsachter veerschotel ,parafan etc.

Verder chassis doorlassen en aanpassen aan de nieuwe imsa spatborddelen.
Dan zal VA Engineering de kooi erin maken. Zodat wij tijd krijgen om de motor, versnellingsbak en de achteras aan te pakken.
We willen een 3.0. V6 met een bak van een TS met 50% sper gebruiken. We gaan deze reviseren en opnieuw opbouwen en tunen. Als jullie nog adviesen hebben houden wij ons graag aanbevolen.

Zal Jeroen vragen om volgende week een update met foto's te plaatsen aangezien jullie toch heel erg nieuwsgierig zijn.

Groeten Robbie
Hierbij dan wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


zo, hopelijk zijn jullie weer even zoet. :lol:

binnen kort (lees zo snel mogelijk) gaat dus de auto net over de grens in bad, en dan kunnen we mooi verder met de cas.
en daarna de motor als de auto bij va-engeneeringstaat voor de kooi

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 75 imsa.

zo apr 20, 2008 17:22

Bekend gezicht, succes met de opbouw en bij VA zit het wel goed volgens mij.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Terug naar “Projecten”