Zo even een korte update (zijn hier namelijk HEEEEEEEL erg druk met een Jazz festival en de daaarbij behorende bierinname....
)
Gisteren Benna weer opgehaald van de slachterij....
De lijst valt enorm mee moet ik zeggen!
- Beide onderste fuseekogels zijn kritisch en moeten vervangen worden - Is prima te doen dus maandag bestellen
- De achterste remslang heeft een droogte scheurtje en moet vervangen worden - ze hadden er 34 (!) op voorraad dus ik kreeg er meteen gratis eentje mee! (Toffe peren daar!)
- De benzine slang van tank naar vaste leiding heeft wat droogte scheurtjes - wordt uiteraard vervangen en ik redeneer dan maar zo dat het gedeelte onder de motorkap (dus van vaste leiding naar filter - naar pomp - naar carbs) ook niet het eeuwige leven heeft en dus ook vervangen gaat worden (zijn beslist de kosten niet en zeker is zeker!)
- De stalen remleidingen zijn de mooisten niet meer dus werd er gevraagd om die een beetje van schilfers te ontdoen en dan te teren - niet echt mijn ding dus overweeg ik ze te vervangen door Cunifer leidingen.
- Het beruchte knipperlichtje - verder geen discussie gevoerd omdat er zich intussen een vervanging aangediend heeft!
- Hebben gezamelijk de APK boeken erop na geslagen en de barst die in de voorruit zit mag in principe blijven zitten... Is een stuk ingewikkelder geworden met het berekenen van het primair zichtveld, daaraan gespiegeld het secundair gezichtsveld en de rest is "randvlak"... de scheur zit in het randvlak! De ruit wordt zeer binnenkort toch vervangen maar wil eerst de APK hebben...
- Als ik toch bezig ben... of ik dan de lasplekken aan de rechter dorpel een beetje wil teren voor ALS er een steekproef komt...
Ik schat het op een dagje sleutelen en dat Benna dan "good to go" is... en dat valt me ZEER mee!
Heb ondertussen die groene Berlina wat beter bekeken en afgezien van die kleur (die in mijn ogen gewoon NIET mooi is voor een Berlina) zit er meer werk aan dan je op het eerste gezicht zou zeggen... ondanks de relatief nieuwe lak, zit er al een gaatje in de rechterdorpel... de APK afkeurlijst is fors... zeker vergeleken met die van Benna.... remmen... lassen, kogels, leidingen EN... een fors gat in de radiateurbalk en daar zit uiteraard de voorste stabilisator aan vast.... Heb er een gepast bod op gedaan en de Garagist zal van de week contact opnemen met de eigenaar. Ben benieuwd!
Wie zegt trouwens dat onze hobby niet sociaal is?
Toen ik vrijdag Benna heenbracht kwam ik bij die garage al een achterbuurman tegen (reeds een keer een uitvoerig gesprek mee gevoerd over de schutting heen toen Benna er net was) - hij is Fiat man, heeft een 850 en een X1/9 - en hij is daar ingehuurd om het magazijn op poten te zetten dus uitvoerig aan de praat.
Toen we zaterdag Benna weer ophaalden liep mijn maatje er binnen om meteen iemand met een uitvoerig "HEUUUUUUUUUUUUUU!" te begroeten - was weer iemand die hij kent via zijn werk...
De vrouw van de Garagist had me vrijdag al uitgebreid de Lancia Fulvia Coupe laten zien die binnenkort voor haar gerestaureerd gaat worden dus die was ook al weer vrolijk toen we Zaterdag uitgebreid stonden te OH-en...
One happy family!
Ik heb het gemist!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...