stof
Guru
Guru

RE: Opbouw Alfa 33 1.7iE S 16v Q4 SW

zo jul 06, 2008 11:44

ziet er goed uit serge! En oo wat herkenbaar... ondanks alle goeie voornemens de tijd zo vaak niet kunnen vinden om ook echt iets te doen... ga zo door! ooit ontmoeten mijn sprint en jouw q4 elkaar ergens in 't wild ;)

in 2010 ofzo? :oops:
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 07, 2008 23:46

Een mini-update, het project saat even in de ijskast omdat ik eerst de 33 Permanent 4 rijdend wil hebben.

1 nieuwe fuseekogel gemonteerd....

Afbeelding
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

sudsprint
Guru
Guru

zo dec 07, 2008 23:48

Goed,

Toch weer iets gedaan :thumbs:
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 07, 2008 23:57

Precies.
Dit is echt een prototype project dat als een klein klusje begint maar uit de hand loopt naar een restauratie, of eigenlijk het verbeteren van het origineel (zover als ik dat kan realiseren).
Mijn schuur ligt niet naast de deur, hierdoor loopt het project niet hard, ik moet altijd een klusdag inplannen en dan mis je wel eens een onderdeel, moet iets lakken en dus laten drogen, heeft je dagelijks vervoer aandacht nodig of heb je gewoon prive andere prioriteiten. Mijn 'hobby', verhuizen, heb ik nu maar eens afgezworen dus er is gelukkig weer tijd en de Q4 komt zeker op de weg!

Maar de hoeveelheid ellende die alleen al handgemaakte remslangen kunnen geven......... Een Q4 heeft andere remslagnen dan welke andere 33 dan ook dus moeten ze op order gemaakt worden, inclusief alle juiste koppelingen. Ik heb het setje nu bijna compleet, maar het heeft wat voeten in aarde gehad. Des te meer waardering voor het eindresultaat als het eenmaal gemonteerd is en werkt.

Binnnenkort vast meer foto's.
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

bricefromparis
Junior Member
Junior Member
Contacteer: Website

do feb 05, 2009 23:10

you don't have any problem voor the APK after this changing ??
In France you can't made thinks like this.
www.carb.fr

Om een beter overzicht van u 33 te hebben vul dan het hieronder vermelde formulier in !
http://pagesperso-orange.fr/alfaromeo33 ... r_1553.htm

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

do feb 05, 2009 23:13

No, over here in Holland this is no problem. There are no rules for these enhancements, as long as they are improvements. APK is only a check if the car is roadworthy. If engine power increase exceeds a certain percentage the car needs to be checked thoroughly but still it's possible.
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

stof
Guru
Guru

zo sep 20, 2009 23:28

updaaate!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

zo sep 20, 2009 23:36

Het heeft even geduurd tot de volgende update, project 33 Permanent 4 was voorbij gekomen, maar vandaag heb ik dit project ( 33 Q4 SW) weer vlot getrokken en ik heb er zin in!

Even een klein verhaaltje, iets dat bij enkelen bekend was maar nu zo goed als afgerond is, nl. de hoofdreden waarom ik dit project even op hold had gezet.
Deze 33 Q4 SW is van oorsprong een Duitse auto, er zijn maar 2 Q4's in Duitsland in deze kleur geleverd, ooit ingezet voor de Duitse douane. Ik heb de Q4 van de 2e eigenaar gekocht maar die was de originele papieren van deze auto kwijtgeraakt. Wel heb ik bij aankoop de papieren ontvangen waarmee ik in Duitsland weer de originele papieren zou kunnen verkrijgen.
Het bleek echter een probleem in NL te zijn om weer papieren te verkrijgen. de RDW eiste dat de auto voorzien zou zijn van geldige Duitse papieren, de papieren waarmee ik in Duitsland weer het kentekenbewijs aan kon vragen waren niet afdoende.... Dit betekende dat ik met de auto zonder nummerplaten naar de TUV in Duitsland zou moeten gaan en daarna naar de RDW om de Duitse papieren weer in te wisselen.... Al het transport uiteraard op een trailer ivm geen kentekenplaten...
Na meermalig overleg met de RDW kon er afgeweken worden van deze procedure en kon ik direct naar de RDW, met auto en de tijdelijke papieren van de Q4. Er zou dan een onderzoek plaats vinden maar ik moest hierbij ook een origineel aankoopbewijs van de auto kunnen overleggen, dit was een vereiste. En laat ik dit document nu net niet hebben......
Nu kan je op een minder officiele wijze dit probleem wel oplossen maar dat is niet mijn manier van werken, dus ben ik op zoek gegaan naar de vorige eigenaar van de Q4, maar dat bleek minder makkelijk dan gedacht... De beste man bleek onvindbaar. Tot een week geleden!
Via internet heb ik via allerlei omwegen, via de geboorteplaats van de oude eigenaar, een oude school van hem en vervolgens via een klasgenoot van hem, hem teruggevonden in Wenen. Ik heb contact met hem kunnen leggen en ik ontvang nu van hem een getekende verkoopovereenkomst, de papierwinkel is binnenkort dus rond en de auto kan daarmee naar de RDW! Jullie weten niet hoe blij ik hiermee ben!!

Om dit te vieren ben ik vandaag weer van start gegaan met het project, de Panhardstang moest ik nog van een nieuwe coating voorzien dus heb ik de oude bussen er uit geperst (de rest van het onderstel heb ik al voorzien van PU bussen) en heb ik de stang van een mooi nieuw zwart laagje voorzien. Helaas nog geen foto's maar die zullen nog volgen
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 21, 2009 22:13

Geweldig verhaal! =D>

De ware aanhouder wint blijkt wel weer, en een overwinning is het zeker als je dat bij de RDW voor elkaar krijgt. :thumbs:

Succes met het invoeren straks! :P
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 05, 2009 11:55

Even een klein plaatje voor de lol, ik heb een vreemd object in de Q4 ontdekt.... :)
Ivm met roestvorming aan de bekende dop in de vloerplaat (bestuurderskant) had ik het tapijt weggehaald. Onder het tapijt, aan de dwarsbalk waar de voorstoel op rust, zat iets vreemds, zie onderstaande foto...

Het is haast schuimachtig materiaal en lijkt een soort van nestje van een insect. iemand een idee wat het is?

Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels heb ik de Q4 weer verder gedemonteerd...... De hemebekleding was nogal vergeeld (de vorige eigenaar was een roker) dus deze moest er uit. Hiervoor heb ik het merendeel van het interieur gedemonteerd. Lijsten om de achterste zijruiten, lijsten op de B-stijlen, zijdelen van de rugleuning, afdekkappen van de achtergordels en de afdekkappen van de A-stijlen moesten los. Daarnaast heeft mijn Q4 een fabrieks-schuifdak dus hier moest ook eea. los. De hemel is er inmiddels uit en er zijn nu twee mogelijkheden:
1. Een reserve-hemel die ik heb liggen, monteren
2. De hemel reinigen.

Wie heeft tips voor het reinigen van de hemel? Deze is nl verder onbeschadigd.

Een andere klus was het uitboren van één van de bouten waarmee de bestuurdersstoel vast heeft gezeten. Deze was afgebroken bij demontage van de stoel, een kwaal bij de 33's.
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

Hylke
Moderator
Moderator

do nov 05, 2009 12:15

Op de foto's ziet het er meer uit als een klodder lijm die is gaan korrelen.
Maar, het idee van een insect is ook leuk.

:wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 15, 2009 21:20

Deze keer een update zonder foto's, alleen een stukje tekst.
Het doel is om met de Q4 naar het Centenario van Alfa Romeo te gaan dus ik ben allerlei 'kleine' klusjes aan het afronden:

- De hemelbekleding had nogal wat rookschade, deze heb ik vervangen door een schonere hemel. Helaas lukt het mij niet om het paneeltje in het schuifdak los te halen, hier moet ik nog iets op vinden.

- In de panhardstang bleek 1 metalen bus van de PU-set niet te passen, de diameter van het oog was te klein. Een mede-alfist heeft deze voor mij wat opgeboord dus bij deze is het hele onderstel AF! Nog 1 stukje remleiding moet vernieuwd worden (is er een Alfist in de regio Eindhoven die koppelingen aan remleidingen kan maken?).

- Een dop in de vloerplaat was verroest, deze dop heb ik vervangen door een deksel van een verblikje, paste precies! Meteen heb ik de roestadertjes weggehaald.

- De lak van de achterspoiler was afgebladderd, deze heb ik weer strak gemaakt en (met een spuitbus) opnieuw gespoten. Het resultaat is best ok.

- Bij het demonteren van het 'oude' Recaro interieur was 1 bout afgebroken. Deze bout heb ik uit moeten boren, wat 3 metaalboren gekost heeft... Bloed, zweet en tranen maar de bout is er uit. Als de kit rond de nieuwe dop in de vloerplaat gedroogd is kan de vloerbekleding weer vast en de voorstoel er in (deze keer lederen Recaro's!).

Ik zoek wel nog hulp bij het aansluiten van de bedrading van de airco. Het is een officiele airco voor de 33, met originele stekkerverbindingen maar de ventilator van de unit wil niet draaien.... Wie is er thuis in deze materie en kan komen helpen??

Wordt vervolgd.
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 15, 2009 21:57

Bij de meeste automaterialen zaken kunnen ze nippels op remleidingen zetten. Laat het hier altijd bij de Brezan maken. Gewoon de oude nippels meenemen en de lengte van de leiding opmeten, dan kunnen zij het maken. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 15, 2009 22:13

En anders even een garagebedrijf opzoeken,de meeste hebben zulke aparatuur ook wel,en willen vaak zon klusje wel even voor de doen voor een paar knaken ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Hylke
Moderator
Moderator

ma nov 16, 2009 21:29

Ik kan binnenkort wel even langs komen met mijn aria condizinata, is ook tutti originale.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Terug naar “Projecten”