Wie oh wie is de technoStig?

Viola Holt
17%
11
Alpha Romeo
8%
5
Jeremy Claxon
Geen stemmen
0
Mercedes Benz
2%
1
Andretti Confetti
35%
23
De technoStig bestaat helemaal niet, malloot!
39%
26

Totaal aantal stemmen: 66
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Doopceel Deel II

ma jun 09, 2008 16:49

Toch ook nog weer even de gegevens van La Grande Dame opgevraagd...

Verbaast me toch wel moet ik zeggen, te meer daar LGD qua uitvoering volgens mij ouder is dan zusje...

Voor de compleetheid hier nog even zusje:
According to our documentation files, the chassis number AR 1336034 originally corresponds to an Alfa Romeo 1750 Berlina ( 105.48 ), manufactured on the 7th March 1969 and sold on the 13th March 1969 in Italy.

The body colour is metallic medium grey, with camel interiors.
En dit is LGD:
According to our documentation files, the chassis number AR 1346418 originally corresponds to an Alfa Romeo 1750 Berlina (105.48 ), manufactured on the 27th August 1969 and sold on the 3rd September 1969 in Milan, Italy.

The body colour is metallic medium grey (AR 728), with camel interiors.
Zusje is dus duidelijk de oudste...

Wel grappig om te zien dat beide auto's dus exact dezelfde uitvoering waren met Grigio Medio Metallizato (AR728) en camel interieur...

Rest ons dus de vraag of knipperlichtjes in het front & houten stuur dus een uitvoering is die vooraf ging aan de versie met knippers op de bumper en zwart plastic stuur... Volgens mij dus niet...

Wie kan hier enig licht op schijnen?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Grande Dame - Doopceel Deel II Verwarring!

ma jun 09, 2008 18:10

www.BerlinaRegister.com meldt het volgende:
For non-US cars, the turn signals were first mounted on the upper bumper face, near the corners, which had cutouts built in. This was changed fairly soon, perhaps 1969, to a turn signal mounted in the body just above the bumper, and just below the grille, similar to the arrangement on the Giulia sedan.
Ik verkeerde dus ook altijd in deze veronderstelling maar de beide dames bewijzen het tegendeel...

:roll: :roll: :roll: :roll:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Grande Dame - Doopceel Deel II Verwarring!

wo jun 11, 2008 11:41

Preparatie voor het vertrek naar La Sarthe in volle gang...

Nieuwe binnenband laten monteren - CHECK

Wisselen met de reserveband - CHECK

Setje sleutels laten bijmaken voor de bijrijder - CHECK

Tanks vol - CHECK

Ga vanwege een discussie op het andere forum (benzine vs LPG) de brandstofkosten bijhouden... 8)

Emergency kit:
Kruissleutel: check
Ducttape: check
Vliegertouw: check
Pleisters: check

Almost ready to go! 8)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Grande Dame - Les 24 Heures du Mans....

wo jun 11, 2008 20:24

And gone...

8)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Grande Dame - Les 24 Heures du Mans....

ma jun 16, 2008 03:51

And back! 8)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Grande Dame - Koelfan los... + 1-2-3...

wo jun 25, 2008 12:28

De koelventilator zit los...

Hoort niet zo te zijn... Moet het nog allemaal loshalen om te kijken wat er gebeurd is... boutjes los getrild of domweg afgebroken...

Goede gelegenheid om de zaak om te bouwen naar thermostatisch gestuurde electrische fan. Zou op hoge toeren een PK of 3 moeten opleveren volgens de kenners... EN veel herrie wegnemen...

Zal hem eerst maar weer eens gewoon vastzetten (als de boutjes niet afgebroken zijn tenminste) zodat er weer gereden kan worden en dan eens rustig aan de slag gaan met die modificatie.

Blijkbaar reed er op en neer naar Le Mans toch een engeltje op mijn schouder mee want voor hetzelfde geld was de fan er als een propellor afgevlogen en had zich door de radiateur geboord (hoewel het een zuigende fan is... misschien wel de reden waarom ie er NIET af vloog...).

Intussen een 123ignition besteld voor de Dame... ondanks de tegenstrijdige berichten... in mijn tomeloos (hopeloos?) optimisme ga ik ervan uit dat het een enorme verbetering zal zijn... zeker als er binnenkort de juiste carbs op, en hetere nokkenstokken in, zitten...

Intussen ook aan het overwegen om zusje eens aan de praat te maken... Is tenslotte een hoegenaamd complete auto en het blokje zit los... dus waarom zou het niet willen lopen?

Wordt vervolgd!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Grande Dame - Koelfan los + 1-2-3

do jun 26, 2008 13:13

En de fan zit weer vast... boutjes waren foetsie... was ff klooien maar gelukt zonder de radiator er uit te hoeven halen... 8)

De Dame kan dus weer dienst gaan doen en goedkope LPG kilometers gaan maken! 8)

Het wachten is nu nog op de 123ignition....

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Grande Dame - Koelfan los & weer vast...

do jun 26, 2008 19:28

Intussen met zusje aan het rollebollen gegaan... (it's all in the family! 8) ) en het kofferbakslotcilindertje (wow... wat een woord!) gedemonteerd en tevens het cilindergedeelte van het contactslot eraf gehaald om nieuwe sleutels te laten maken... Heb een adresje gevonden dus daar gaat het hele zaakje van de week heen...

Het contactslot bungelde al los van de stuurkolom dus wat nader bestudeerd (is ook maar voor het eerst dat ik me daar mee bezighoud...) en het leek erop dat het met een schroevendraaier in de sleuf gewoon te bedienen moest zijn... de draadjes waren nog aangesloten... dus.... dat smeekt toch eigenlijk om een poging om te kijken of zusje tot leven te wekken is?

Had al een paar accu's aan de nieuwverworven druppelladers gezet en een van de eigenlijk afgeschreven zuurvaten werd door de lader aangegeven als zijnde "OK!"...

Hmz... nu wordt het wel HEEL verleidelijk...

Had al een topic geopend over het tot leven wekken van een slapend blokje...

Bougies eruit... flinke hoeveelheid WD40 naar binnen gekieperd... (remolie leek me te schraal....), olie peilen... looks OK... radiateur bijgevuld... (er stond nog vloeistof in wat hoopgevend was....

WD40 tijdje laten inwerken...

Zuurvat erin en aangesloten... eerst maar eens kijken of het dashboard wat doet...

Schroevendraaier erin...

VERREK! Lampjes die branden! contact een paar keer heen en weer... metertjes die reageren op stroom krijgen (koeltemperatuur & oliedruk)...

JUMMIE!

Doordraaien? Ach... wat ken er 'beur'n?

JAAAAAAAAAAAAAAAAA! Startmotor reageert! Blokje draait rond! Niet te lang geprobeerd... Zo eerst weer WD40 spuiten... accu weer aan de lader... en dan later eens proberen of we oliedruk kunnen opbouwen zonder bougies erin...

Dan wachten tot de 123 in de Dame zit... dan kan die verdeler weer hier in... (de verdeler mist dus...) kan ik intussen mooi een slang aan de benzine pomp priegelen om uit een jerrycan hemelsap aan te zuigen... en kijken of ze bereid is tot het verbranden van dat sap...

Heb zo'n gevoel dat dat wel gaat lukken!

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Progetto Grande Dame - Zusje leeft BIJNA weer...

do jun 26, 2008 21:22

een nordje start altijd, stond ik ook van te kijken. Benzine, lucht en ontsteking, meer heeft zo'n blok niet nodig...... 8)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 26, 2008 22:10

Nou.... voorlopig doet ze nog even niks... de carbs zitten redelijk vast... heel veel spuiten met Imal dus en er komt langzaam aan beweging in... idem met de choke...

Had de benzineslang losgekoppeld van de carb om te voorkomen dat er vervuilde benzine (of iig oude...) in de carbs zou komen en hij proestte er inderdaad een beetje uit... pompje lijkt dus te werken.... Van het weekend gaat ie aan de jerrycan...

Koppelingspedaal zit ook vast... hoop dat het de cilinder is... anders de as in de pedalenbak... moet dus ook nog even uit elkaar voor er gereden kan worden....

Krijg puur op de toeren van de startmotor (zonder bougies erin) nog niet echt oliedruk op het metertje...

Accu staat weer aan de lader...

Morgen eerst de Italiaanse tweecilinder ophalen en daarmee broez'n! 8)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 04, 2008 23:19

Zo... de 123ignition is er EINDELIJK!

Had nog wat voeten in aarde maar hij ligt op tafel...

Moet zeggen, ziet er netjes uit... hoop van ganser harte dat de prestaties navenant zijn...

Zal er nog wel een fotootje van schieten....

Eens kijken wanneer we die erin knutselen... dan kan de huidige verdeler in zusje en eens kijken of die wil vonken.....

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Grande Dame - 1,2,3 je proeft het zo.....

do jul 10, 2008 16:10

De dames blijven me verbazen... ik was al in de war doordat de oudste van de twee (zusje dus...) de modernste uitvoering is qua front... zie ik net dat zusje GEEN alfa logo op de kofferklep heeft.... en dat zou weer allereerste serie zijn...

Ik weet dat een kofferklep snel gewisseld is... maar toch... Italiaanse logica!

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Progetto Grande Dame - Meer Italiaanse Logica....

vr jul 11, 2008 11:05

ben benieuwd naar je ervaringen dalijk met de 123-ignition!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Grande Dame - Meer Italiaanse Logica....

vr jul 11, 2008 11:43

Die zit er nog niet in maar ik laat je het weten!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Grande Dame - Glimmerdeglim!

di jul 15, 2008 13:43

Maar eens een beetje aan het poetsen geslagen... HEEL belangrijk natuurlijk...

La Grande Dame werd altijd heel netjes schoongehouden en regelmatig van een waslaagje voorzien maar dat is er de laatste jaren behoorlijk bij in geschoten dus nu maar eens een inhaalslag maken...

Wel een beetje rigoreus maar ach... niks menselijks is mij vreemd... 8)

Achterlichten eruit... kappen in de vaatwasser... het bladderende "chroom" verflaagje verwijderd en vandaag of morgen opnieuw erop spuiten...

Kentekenlampjes gingen mee in de vaatwasser en zijn nu ook weer helder... lapje met Belgom er overheen en ze glimmen als een tiet!

Ook met belgom en de poetsmachine bezig op de achterbumper... die is nooit echt mooi geweest maar ik moet zeggen... het begint er op te lijken!

Aan 1 kant nu de rozet eraf gehaald... best een klus want er is ooit een dame met een 90 in Italie achterin gekleund en de rozet zat sinds die tijd fors scheef hetgeen ook goed te merken was aan hoe lastig de bout los ging... zo krom als een hoepel! De bout is al in de bankschroef gezet en een stuk rechter intussen... Nu de rozet eraf is kan ik mooie lange halen maken met de poetsmachine en wordt ook het kiertjes tussen riozet en bumper niet overgeslagen... zoals ik zei... redelijk rigoreus poetsen...

De Dame heeft een jaar buiten voor mijn deur onder een boom doorgebracht hetgeen haar geen goed gedaan heeft maar ook de lak er niet mooier op gemaakt heeft... De aanslag zat dusdanig vast dat ik het er alleen met een mild schuursponsje af kreeg en dat laat natuurlijk sporen na... Ook daar komt de poetsmachine goed van pas want eerst de krasjes wegpoetsen met commandant en dan nabehandelen met Autoglym doet de lak weer stralen als vanouds!

Er zitten alleen in de bumpers een aantal diepere krassen (al jaaaaaaaaaaaaaaren!) die ik ook nu niet weggepoetst krijg... kan ik hier heel fijn schuurpapier voor gebruiken? Krijg ik de krasjes daarvan weer weg met Belgom?

Alle advies is welkom!

Afbeelding

Terug naar “Projecten”