Pagina 3 van 7

Re: RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: wo jun 11, 2008 23:17
door Alessandro
[gewoon goedkope silicone kit werkt perfect hiervoor.
Nee, geen silicone!!!!!!!!! Da's hartstikke zuur man ;)

Re: RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: wo jun 11, 2008 23:21
door pieter van baalen
[gewoon goedkope silicone kit werkt perfect hiervoor.
Nee, geen silicone!!!!!!!!! Da's hartstikke zuur man ;)

:oops: :oops: :oops: :oops:

klopt, zat alleen aan het makkelijk verwijderen te denken..... :oops:

dus GEEN silicone kit :wink: 8)

RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 10:41
door edwinvanpoeijer
Zal d'r eens over nadenken, idd geen siliconekit maar dat was mij door mijn pa ook al verteld.
Daarmee gaat de boel net lekker hard roesten.

Dat van de skirt is idd iets om rekening mee te houden, zal eerst weleens kijken of het plaatwerk bij
die plastic dopjes nog wel goed is anders rij ik de komende maanden rond zonder skirts en veel roest :S

RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 11:30
door AlfettaOwner
De skirts blijven ook wel ff (best lang) zitten zonder de plastic dopbevestiging :wink:

RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 13:49
door GiuliaCorse
Ik heb ook zo'n gevalletje van reservewielgat ipv kuip. Mijn oplossing de hele kofferbodem eruit slijpen frame inlassen (als je dat niet zelf kan even paar stukjes koker zelf op maat maken en in laten lassen, kost niet veel) en hierop een alu plaat lijmen met carroserielijm. Klaar geen roest meer en een snellere auto (gewichtsbesparing) wel geen reservewielkuip meer :wink:

Re: RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 14:03
door Tom VDW
Ik heb ook zo'n gevalletje van reservewielgat ipv kuip. Mijn oplossing de hele kofferbodem eruit slijpen frame inlassen (als je dat niet zelf kan even paar stukjes koker zelf op maat maken en in laten lassen, kost niet veel) en hierop een alu plaat lijmen met carroserielijm. Klaar geen roest meer en een snellere auto (gewichtsbesparing) wel geen reservewielkuip meer :wink:
Is misschien wel een goede manier, maar als ie hem dagelijks wil gebruiken heeft ie toch een reservewiiel nodig en wat beschikbare kofferruimte veronderstel ik :? :D

RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 14:09
door GiuliaCorse
Waarom heb je een reservewiel nodig? Wanneer heb je voor het laatst lek gereden?
Je bagageruimte blijft gelijk in ieder geval, op je reservewielkuip na.

EDET je bespaart niet alleen het gewicht van je kofferbodem maar dus ook van je krik, wielsleutel en reservewiel. :lol:

Re: RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 14:13
door Tom VDW
Waarom heb je een reservewiel nodig? Wanneer heb je voor het laatst lek gereden?
Je bagageruimte blijft gelijk in ieder geval, op je reservewielkuip na.
Heb met mijn vorige alfa slechts een jaar gereden...toch twee keer lek met nieuwe banden (elke keer op dezelfde manier doordat een idioot zo nodig vond zijn spijkers op de weg achter te laten :( ). Ik vond mijn reservewiel toen echt wel handig :lol: ...natuurlijk moet je dan wel al brute pech hebben om 2keer op een jaar lek te rijden. Ik ken er anderen die nog nooit zijn lek gereden. Maar jammer genoeg komen die dingen meestal bij mij voor :cry: :lol:

RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 14:17
door GiuliaCorse
Dat is wel erg lullig idd bij mij is het al 6 jr geleden geloof ik.
Al vaker zoder benzine gestaan :mrgreen:

Re: RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 14:23
door Tom VDW
Dat is wel erg lullig idd bij mij is het al 6 jr geleden geloof ik.
Al vaker zoder benzine gestaan :mrgreen:
Lijkt me ook niet prettig :? Of tenzij je wel een reservebidonnetje meeneemt :lol: ..
Denk dat de meesten ondertussen wel al weten, wat ze reserve moeten meenemen en wat niet :lol:

On topic: Al een oplossing gevonden Edwin?

RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 14:24
door pieter van baalen
zoveel nw auto's hebben geen reservewiel meer maar een spuitbusje in de auto....

en ja een plaat is super simpel... alleen ik zou er toch een appart gevoel bij hebben omdat het niet zo hoort. zal misschien ook een qwestie van wennen zijn :wink:

maar die keus blijft ieder voor zich :D

RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 14:25
door edwinvanpoeijer
Het is een oplossing maar zoals al gezegd, voor dagelijks gebruik is een reservewiel toch wel handig.
Heb idd zelf ook al een aantal keren een lekke band gehad :S

Ik ga gewoon de slechte stukken eruit slijpen, nieuwe plaat er in en de reservewielbak proberen te repareren of een andere er in.
Het slijpen en plaat op maat maken kan ik wel zelf hoef dan alleen een lasser te vinden.

zijn die reservewielbakken nog "nieuw" leverbaar voor de 75?

Ik controleer ook meteen de benzinetank, die ziet er nog goed uit (geen lek gezien/gemerkt) en zal die meteen goed behandelen.

RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 14:50
door pieter van baalen
zijn idd nog leverbaar zover ik weet. goof van pelt leverd ze ook nog dacht ik.

puntlassen uitboren en dan kan de nw er zo in :wink:

Re: RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 15:49
door frankalfa
zijn idd nog leverbaar zover ik weet. goof van pelt leverd ze ook nog dacht ik.

puntlassen uitboren en dan kan de nw er zo in :wink:
Mi had Tuynder ze ook nog . Alleen die waren van een verrekte slechte staalkwaliteit destijds (1996 oid) Leek wel karton ipv ijzah,ook de pasvorm was niet je van het>bij mijn 75 carbs hebben we de nwe kuip in 4en :shock: moeten slijpen om de diameter zodanig gereduceerd te krijgen dat ie fatsoenlijk in de kofferbodem paste...

Grtz,fRank

Re: RE: Alfa 75 TS (Daily Driver) DILEMMA

Geplaatst: do jun 12, 2008 15:59
door pieter van baalen
zijn idd nog leverbaar zover ik weet. goof van pelt leverd ze ook nog dacht ik.

puntlassen uitboren en dan kan de nw er zo in :wink:
Mi had Tuynder ze ook nog . Alleen die waren van een verrekte slechte staalkwaliteit destijds (1996 oid) Leek wel karton ipv ijzah,ook de pasvorm was niet je van het>bij mijn 75 carbs hebben we de nwe kuip in 4en :shock: moeten slijpen om de diameter zodanig gereduceerd te krijgen dat ie fatsoenlijk in de kofferbodem paste...

Grtz,fRank
oei :shock: dan heb je idd niet echt een goeie gehad..... over het algemeen passen ze wel netjes hoor.