Vandaag was het weer klusdag. De dag begon slecht, ik was vergeten om een nieuwe bus zinkspray te kopen dus kon niet verder met de bodemplaat.
Als alternatief ben ik de bedrading van de P4 gaan bekijken, er lagen enkele draden met losse stekkers. Aangezien bedrading geen favoriet van mij is (ik heb er zelfs een hekel aan), maar het toch moest gebeuren, ben ik met tegenzin er maar eens voor gaan zitten.
Ik heb het vloerkleed uit de P4 gehaald en daar de bedrading netjes gelegd en de matchende stekkers bij elkaar gezocht, eignelijk ging dat best voorspoedig,totdat ik bij de tunnel aankwam ter hoogte van de bevestiging van de handremkabel.
Zoals ik al eerder gemeld had ontbreekt dit bevestigingsplaatje en was ik op zoek naar een nieuw plaatje. Deze is geregeld maar had ik nog niet klaarliggen, maar het interieur stond in eerste instantie nog niet op het prioriteitenlijstje. Maar wat blijkt, de bodemplaat/tunnelplaat waarop het plaatje bevestigd hoort te zijn, is vervormd, zie hieronder:
![Afbeelding](http://i56.photobucket.com/albums/g177/sevaco/Permanent%204/P4_bevestiginghandrem02.jpg)
Het is misschien moeilijk te zien op de foto, maar het driehoekige vlak dat de 3 boutgaten verbindt, behoort helemaal vlak te zijn....Hoe de vervorming gekomen is, is mij inmiddels ook duidelijk geworden..... De auto is aan de onderkant voorzien van een enorme hoeveelheid zand en er zijn 2 bevestigingspunten van de visco-koppeling afgebroken, de auto moet behoorlijk lomp misbruikt zijn voor een middagje wild crossen op onverhard.... De ophanging van de visco-koppeling is daarbij losgescheurd en tegen de bodemplaat geklapt, dit is precies onder het montagepunt van de handremkabels op de tunnel.
Ik heb inmiddels dit montagepunt teruggetikt zodat montage van de plaat weer mogelijk moet zijn, maar ik moet wel nog enkele scheuren gaan dichtlassen. Zonde dat dit alles nodig blijkt te zijn, maar ook dit wordt verholpen.
Verder maakte ik mij zorgen om een krakend geluid in de voorwielophanging, maar na een korte blik onder de motorkap kon ik dit oplossen, de veerpoten bleken aan de bovenzijde niet vastgezet te zijn. De moeren zaten er wel op maar waren niet aangedraaid en de ringetjes die ertusen horen te zitten waren niet gemonteerd, dit heb ik aan beide zijden hersteld (net als 2 ontbrekende bouten waarmee de veerpoot aan het fuseestuk vastgezet wordt.
Naast de genomde klussen heb ik remklauwen voor de voorkant van de P4 opgezocht (deze ontbreken) en wat klein grut gemonteerd.