Jaja, Yuri kan het niet laten om af en toe een autootje te kopen. En omdat ik besloten heb om mijn America 'gewoon' een America te laten en van de 3.5 een leuk, redelijk onopvallend spele-dingetje te maken, heb ik na de tip van Graffiaturo (dank! duizendmaal!) voor errug wenagh deze gekocht:
De oplettende kijkert ziet dat dit een TwinSpark is. Of beter gezegd wás, want onder de kap ligt een V6, en die staat ook op kenteken

Een soort Ravado-mobiel, dus

En ondanks dat het een auto van '91 is, is het een L-Jetronic blok (tenzij de motronics ook zo'n stekkertje op de verdeler hebben

ik was te lui om de ECU even los te trekken
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Nou ja is ook geen ramp, ik heb nog een complete ECU en kabelboom liggen) zonder kat op kenteken, en op kenteken weegt-ie 1240 kg. Da's al 45 kg winst (hopelijk schuift-ie dan ook op in de houderschapsbelastingstabellen

).
Op de foto's ziet-ie er misschien vies uit (joh...) maar hij lijkt hard. Kriksteunen hard, spatbordranden voelden hard, al zal er vast wel wat roest zijn, geen roest onder de achterlichten. Enne, tja, best een leuk ding eigenlijk. Ook leuk: Turbo-voorbumper zonder mistlampen. Meteen een plek om de oliekoeler in de rijwind te zetten
Bij de koop inbegrepen: QV stoelen en bank, dus de zwarte stof (liefhebbers? de deurpanelen matchen niet en QV deurpanelen heb ik niet, ik ga over op America spul for the time being), centrale lager van de De Dion is vervangen door een uniball

, versnellingsbaksteunen vervangen, en nieuwe Koni's rondom.
Nou, ik ben benieuwd, maandagavond krijg ik hem, dan zal ik er wel eens een accu ingooien en kijken of hij een beetje rijdt na een poosje stilstaan. Eerste ritje wordt de wasstraat

Even andere koplampjes erop, remmetjes nazien... en dan besluit ik of ik hem ga schorsen, of zsm door de keuring ga trekken voor de kicks. Want lachen moet het zijn, met die korte bak van de TS.
En godzijdank krijg ik vanavond weer een cilinderkop om te reviseren, en dan is het een kwestie van koppakkingen en cilinderbusafdichtringen scoren (even hypotheekje verhogen

), zuigerveertjes organiseren, busjes en zuigertjes opfrissen, en het zaakje in elkaar knopen.
Streefdatum: zomer!