Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Semi trackday car project

di aug 20, 2013 14:21

Daar mag nog wel een honderdje bij, of je moet héle goede contacten hebben ;-)
Ik heb gerekend op 595.- ext 20% vat is 714 pond incl vat. is € 842.-. Voor € 60.- moet dat pakket toch wel aan deze kant van de plas zijn?
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 849
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

RE: Semi trackday car project

di aug 20, 2013 14:41

Prijsopgave die ik pas heb gekregen was 950 aan deze kant van de plas, geloof ik. Voordeel van de SD kooi is natuurlijk wel dat 'ie a gepoedercoat is, op de juiste plekken gemonteerd zit, dat er een gordelstang in zit en dat er fatsoenlijke (!) voetplaten bij zitten. Het was mij de extra muntjes wel waard t.o.v. een Sparco / OMP / etc, en er staat er hier nu eentje op de zolder te wachten om gemonteerd te worden als het weer slechter wordt.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Semi trackday car project

di aug 20, 2013 15:10

idd de SD kooi. Als je hem uitschroefbaar wilt hebben en de steunpunten handig geplaatst (op achterbankverhoging ipv ervoor, goede steun naar achteren, idd gordelbuizen) the way to go. Zeker wanneer iemand goed kan lassen end e basis ok is goed te doen.
En de kooi los is ook gewoon weer geld waard mocht de auto ooit weggaan en de koper wil de kooi niet.
voor een zelfbouw kooi krijg je vaak niet meer dan een zak hooi en een pak peuken, een SD (of AH want die heeft geloof ik alleenrecht van verkoop) is altijd meer waard , ook voor een beginnend racer omdat ie gewoon aan de FIA eisen voldoet.

en voor verzenden zou je eens met Erwin kunnen overleggen, als AH vertegenwoordiger. Even kijken wanneer hij die kant wellicht weer op gaat. Kan ie wellicht mee (als Erwin niet met de Bert of iets anders kleins reist)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

wout1235
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: ma dec 17, 2012 15:27
Contacteer: Website

Re: RE: Semi trackday car project

di aug 20, 2013 15:29

idd de SD kooi. Als je hem uitschroefbaar wilt hebben en de steunpunten handig geplaatst (op achterbankverhoging ipv ervoor, goede steun naar achteren, idd gordelbuizen) the way to go. Zeker wanneer iemand goed kan lassen end e basis ok is goed te doen.
En de kooi los is ook gewoon weer geld waard mocht de auto ooit weggaan en de koper wil de kooi niet.
voor een zelfbouw kooi krijg je vaak niet meer dan een zak hooi en een pak peuken, een SD (of AH want die heeft geloof ik alleenrecht van verkoop) is altijd meer waard , ook voor een beginnend racer omdat ie gewoon aan de FIA eisen voldoet.

en voor verzenden zou je eens met Erwin kunnen overleggen, als AH vertegenwoordiger. Even kijken wanneer hij die kant wellicht weer op gaat. Kan ie wellicht mee (als Erwin niet met de Bert of iets anders kleins reist)
Jep, ik ga er nog even goed over nadenken! Maar heb idd wel erg trek in SD. Overigens zit er in Be ook nog een verdeler van SD Beuckelare Import meen ik mij te herinneren, wel hogere prijzen dan AH dacht ik, straks even opzoeken (heb wel nog een offerte ergens liggen).

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Semi trackday car project

di aug 20, 2013 15:57

Jep, ik ga er nog even goed over nadenken! Maar heb idd wel erg trek in SD. Overigens zit er in Be ook nog een verdeler van SD Beuckelare Import meen ik mij te herinneren, wel hogere prijzen dan AH dacht ik, straks even opzoeken (heb wel nog een offerte ergens liggen).
Ik heb verhalen gehoord dat de kooi dan nog duurder wordt als ze hem uberhoubt al kunnen leveren. Want AH heeft volgens mij idd alleenrecht en haalt Beuckelare hem dan via AH. :wink:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

wout1235
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: ma dec 17, 2012 15:27
Contacteer: Website

Re: RE: Semi trackday car project

di aug 20, 2013 16:09

Jep, ik ga er nog even goed over nadenken! Maar heb idd wel erg trek in SD. Overigens zit er in Be ook nog een verdeler van SD Beuckelare Import meen ik mij te herinneren, wel hogere prijzen dan AH dacht ik, straks even opzoeken (heb wel nog een offerte ergens liggen).
Ik heb verhalen gehoord dat de kooi dan nog duurder wordt als ze hem uberhoubt al kunnen leveren. Want AH heeft volgens mij idd alleenrecht en haalt Beuckelare hem dan via AH. :wink:
Ja zou kunnen, maar lijkt me raar. En ze hadden hem op voorraad liggen. Mailadres was zelfs info@safetydevices.be en op de site stond er iets van SD Benelux? Raar

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Semi trackday car project

di aug 20, 2013 20:05

Ik weet zeker dat een jaar of zo geleden als je deze kooi op de SD site opzocht je naar AH verwezen werd als alleen leverancier. Nu niet meer, en je hebt nu ook keuze in kleuren of naar keuze ongespoten. zou kunnen dat wanneer je gaat informeren het uiteindelijk toch via ah gaat idd.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

wout1235
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: ma dec 17, 2012 15:27
Contacteer: Website

Re: RE: Semi trackday car project

di aug 20, 2013 20:11

Ik weet zeker dat een jaar of zo geleden als je deze kooi op de SD site opzocht je naar AH verwezen werd als alleen leverancier. Nu niet meer, en je hebt nu ook keuze in kleuren of naar keuze ongespoten. zou kunnen dat wanneer je gaat informeren het uiteindelijk toch via ah gaat idd.
Alleen verdeler zijn ze niet meer precies, als je klikt op get a price krijg je dit:

Adlandsvik Motorsport > Norway
Adlandsvik Motorsport > Norway
Rindadalsvegen 50, Hauglandshella, 5310.
Tel: + 47 9242 3853
Email: morten@adlandsvikmotorsport.no, firmapost@adlandsvikmotorsport.no
Web: http://www.adlandsvikmotorsport.no

Alfaholics > UK
Alfaholics > UK
Unit 12 Hithergreen Industrial Estate, Clevedon, Bristol, BS21 6XU.
Tel: + 44 (0) 1275 349 449
Fax: +44 (0) 1275 349 455
Email: mail@alfaholics.com
Web: http://www.alfaholics.com

Beuckelaere Import > Belgium
Beuckelaere Import > Belgium
Provinciebaan 76, 8680, Koekelare.
Tel: + 32 (0) 5158 99 18
Fax: + 32 (0) 5158 95 11
Email: info@safetydevices.be
Web: http://www.safetydevices.be

Bruno Hansen Motorsport > Denmark
Bruno Hansen Motorsport > Denmark
Stationsvej 120, Arslev, 5792.
Tel: + 45 (0) 6599 1616
Fax: + 45 (0) 6599 1316
Email: soren@motorsportshop.dk
Web: http://www.brunohansen-msport.dk

L'Atelier Bergamote > France
L'Atelier Bergamote > France
6' Avenue De La Gare, Bayon, 54290.
Tel: + 33 (0) 383 724 537
Fax: + 33 (0) 383 724 537
Email: atelier.bergamote@orange.fr
Web: http://www.atelierbergamote.fr

Mfkl Vagaras Ab > Sweden
Vägarås 1244, 287 91 Stromsnasbruk, Markaryd, Kronobergs län.
Tel: + 46 479 700 70
Fax: + 46 479 700 70
Email: safetydevices@mfkl.se

Naito Auto Engineering > Japan
Naito Auto Engineering > Japan
5-4-18 Maesawa, Higasshikurume-shi, Tokyo, 203-0032.
Tel: + 81 3 5382 1774
Fax: +81 3 5382 5527
Email: hotcobra@nij.co.jp
Web: http://www.nij.co.jp

RSEuroford Performance > Norway
RSEuroford Performance > Norway
Hellaveien 29b, Skjetten, 2013.
Tel: + 47 9952 1298
Fax: + 47 6384 5971
Email: rs_euroford@chello.no
Web: http://home.gethome.no/euroford/index.htm

Stable Energies > USA
Stable Energies > USA
175 Passaic Street, Garfield, New Jersey, NJ 07026-1317.
Tel: +1 (973) 773 3177
Fax: +1 (973) 773 3178
Email: bob@stableenergies.com, laurette@stableenergies.com
Web: http://www.stableenergies.com
-

wout1235
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: ma dec 17, 2012 15:27
Contacteer: Website

RE: Semi trackday car project

za aug 24, 2013 12:13

Het viel me de vorige keer op dat mijn teller bij 120 stopt, ook al rijdt je harder; meer dan 120 geeft hij niet aan. Wel mooie smoes als ze je pakken, " maar meneer de agent, ik reed echt maar 120 hoor :lol:". Zoiets valt je in eerste instantie niet echt op, totdat je echt harder dan het gewone verkeer gaat rijden en dat je bij jezelf denkt dat de rest echt wel traag rijdt. Dus maar even met de gps ernaast, en toen had ik het door.

Iemand die weet hoe dit komt of wat de oplossing tot het probleem kan zijn?

wout1235
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: ma dec 17, 2012 15:27
Contacteer: Website

RE: Semi trackday car project

wo aug 28, 2013 14:53

Nieuwe bandjes zijn binnen, een leuke band voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Afbeelding

Iemand nog een suggestie wat er kan mis zijn et de kilometer teller?

wout1235
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: ma dec 17, 2012 15:27
Contacteer: Website

RE: Semi trackday car project

za aug 31, 2013 18:33

Velgjes zijn geschuurd, worden klaargemaakt voor het spuiten. Het wordt een donkere kleur grijs; RAL 7015. Op het internet totaal niet te vergelijken met wat het in real life is. Maar goed, zat "veel" schade op maar nu zien ze er weer mooi uit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wout1235
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: ma dec 17, 2012 15:27
Contacteer: Website

RE: Semi trackday car project

za sep 28, 2013 12:01

Zo, weer even een update plaatsen van wat er de laatste tijd allemaal is gebeurd mbt tot dit gaaf bakkie.
Afbeelding

Velgen worden nu toch gepoederlakt, het verschil in prijs tov lakken bedraagt maar iets van €50, dus dan kan je beter voor poederlakken gaan. Spijtig van het schuurwerk wat eraan vooraf ging, want ze worden natuurlijk gezandstraald bij poederlakken anders hecht het niet. Zat nog een redelijk diepe groef in, dus dit even laten dichtlassen en weer opknappen. De velgen zitten nu binnen, ik hoop ze ergens volgende week terug te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen hebben we ook de beslissing gemaakt om de rolkooi toch zelf te maken, tijdrovende en moeilijke klus als je het zelf goed wilt doen. Maar het voorlopige resultaat mag er zijn vind ik!
Het achterste deel moet dit weekend nog afgelast worden en dan natuurlijk nog een kleurtje krijgen. Het voorste deel komt misschien ooit wel nog eens, maar voorlopig ben ik blij met juist het achterste deel, ook naar veiligheid in de wagen (auto wordt vooral op de weg gebruikt, waar je dus geen helm draagt en met een kooi die ook vanvoor zit is dit niet altijd even interessant als je bv een ongeval krijgt.).
Eerst moeten natuurlijk de juiste plaatsen bepaald worden waar je de kooi gaat installeren, overigens is dit toch een demonteerbare kooi geworden, was voor mij wel belangrijk.

Ons gedacht was van eerst een mooie en goede mal te maken om zo de correcte bochten te bepalen, is aardig gelukt. We hebben hiervoor betonstaal gebruikt dat makkelijk te plooien is. Mal daarna naar een plooier gebracht die een zeer keurige buis heeft geplooid, zat heel weinig verschil in met de mal. Dus dat was prima.
Afbeelding

Eens de buis klaar was, begonnen met de steunen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Achterste steunen heb ik spijtig genoeg geen foto van voor het proces :(, maar ziet er met hechtlas zo uit.
Afbeelding

Het moeilijkste van de hele zaak is eigenlijk bepalen van hoe de ene buis ingrijpt in de andere, Als de buis loodrecht op de andere staat is dit gemakkelijk te bepalen, dan is het gewoon dit.
Afbeelding

Maar wanneer je onder hoeken begint te werken verandert dit dus drastisch! Dan is het gewoon goed opletten en veel passen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de volgende stappen maar even een paar hoekprofielen gemonteerd tegen het trekken, waant eenmaal de zijdelingse gelast zijn en het past niet meer kan je alles terug loshalen.
Afbeelding
Afbeelding

De zijdelingse buis is terug onder een hoek, dus again goed passen en denken over wat er weggeslepen moet worden. Hechtlasjes erop en op naar de volgende.
Afbeelding
Afbeelding

De andere zijdelingse is dus in 2 stukken en heeft dus 4 hoeken die bepaald moeten worden, overigens ook niet eenvoudig om het midden te bepalen, want die loopt dus door de andere buis. En dan is het kwestie van veel kijken om de 2de buis zo evenwijdig mogelijk te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding

Ook hier hechtlasjes erop en door. Hier werd dus te snel de fout gemaakt om hechtlasjes erop te doen, omdat de gordelbuis er natuurlijk nog tussen moet. En wanneer de zijdelingse al geïnstalleerd is krijg je die er dus nooit meer tussen ( of je moet een hele dikke las willen leggen die er niet uitziet).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er is nog veel opzoekwerk aan te pas gekomen, over hoe de gordel juist moet bevestigd worden. Dus niet zomaar op de eerste beste plaats bevestigd.
Dan moet natuurlijk alles nog afgelast worden en nog een keer passen, want het trekt meer dan je verwacht.
Afbeelding

Zo, dat was een weekend werk maar het loont wel, mooie kooi voor €65 en veel vrije tijd. Maar voor mij is het een hobby dus die vrije tijd die je erin steekt betaald dubbel en dik terug! Ook erg veel bijgeleerd trouwens.
Volgende update komt er hopelijk snel aan met de velgen en de fotoshoot met Ben Kwanten!


Groetjes,

Wouter
Afbeelding

wout1235
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: ma dec 17, 2012 15:27
Contacteer: Website

RE: Semi trackday car project

za sep 28, 2013 19:22

Rolkooi is inmiddels ook gespoten. Best wel geslaagd voor mij. Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6925
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Semi trackday car project

za sep 28, 2013 19:31

Ziet er heel netjes uit!

Maar het lijkt op de foto wel of jullie gewone gelaste buis gebruikt hebben. :? Dat zou zonde zijn...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Semi trackday car project

wo okt 02, 2013 00:11

Ziet er mooi uit. Ik vraag me alleen af of ie niet overengineerd is voor een halve kooi.. Had je gewicht kunnen besparen. Plus natuurlijk wat juulevo zegt..

Maer als het tussen de oren goed zit ben je al halverwege ;)

Terug naar “Projecten”