Thomas

RE: Opknappen Alfa 75 Imola / circuit TS

wo apr 19, 2006 23:40

tijd voor een update:
Vandaag HTS-circuitdag gehad :) :
begin van de dag ging niet echt volgens plan kon de gehuurd oprijwagen pas om 8 uur ophalen. Met als gevolg pas om 10.30 in zandvoort te zijn waardoor we 1 heat moesten missen. Wat uiteindelijk wel goed was aangezien we met ze 3'en waren, ieder 1 heat.
Ik begon omdat zij nog nooit op zandvoort hadden gereden en eerst wilden kijken.Heat ging zeer goed 100 keer beter dan de vorige 2 jaren met straat sierra's. Wat een wegliging, remmen en motor zeg :D. ! Golfje's VR6, BMW E30 325 een makkie in de bochten.

1 nadeel had geen tijd/geld om de bak te vervangen. Dus krakende 2 en 3, om het te sparen veel bochten in 3 gedaan waar 2 beter zou zijn geweest. In totaal 1 keer 360 graden gespint met als les: de hele tarzanbocht dwars nemen gaat lang goed totdat je weer rechtdoor moet.

Heat 2, vriend van me achter het stuur, reed heeeel voorzichtig. Werd aan alle kanten voorbij gereden. 2 keer gespint maar uiteindelijk geen schade en toch veel lol gehad en daar draait het om.

Laatste heat om 16.00 uur, Andere vriend achter het stuur: 2 ronden goed gereden, steeds stukje bij beetje harder. 3'de ronde: "he waar is dennis? "
Hmmmm zeker gespint?" 2 minuten later: pacecar op de baan, en nog geen dennis te zien :? .
Toen maar op onderzoek uit gegaan: uiteindelijk aangekomen op die tribune bij de nissenbocht. Ja hoor een zwarte alfa 75 TS achter een landrover :cry: .
OORZAAK: vast gelopen versnellingsbak waardoor blokkerende wielen + motor. Dus geen stuurbekrachtiging, rembekrachtiging meer.
GEVOLG:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de dader, die heeft meer imago schade dan de auto. Gaat ie nog wel een half jaar horen :lol: :
Afbeelding

motor loopt nog maar bak zit totaal vast, alleen schakkelen naar1 en 2 mogelijk, heel vaag allemaal. Maarja morgen aan de gang met demonteren van de koni's, stoel enz. en dan naar de sloop ermee. Rest In Peace my friend!

DENNIS
Guru
Guru

wo apr 19, 2006 23:51

Balen zeg :cry:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark

EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Het-Licht
Guru
Guru

do apr 20, 2006 00:07

Naar de sloop ? Zo terminaal ziet het er ook weer niet uit hoor... Paar schermpies, motorkappie en bumpertje, zou een hoop op moeten kunnen lossen hoor... Enne 2de versnelling gebruiken ??? Die gebruik ik maar op 1 punt, en das bij het uitrijden van de pitstraat !

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

do apr 20, 2006 07:33

Dat is zeker balen zeg! maar wat Het Licht ook al zegt, is opknappen niet een optie? met sloop onderdelen zal het niet zo gek veel kosten misschien?

christian75
Member
Member
Contacteer: Website

do apr 20, 2006 10:20

Ciao,

Idd gewoon opknappen en een andere bak zien te scoren zo gek veel gaat
dat echt niet kosten.

ff offtopic En over die achterlichten: het zijn toch echt 2 verschillende typen en nee
het is geen veroudering. En anders moet je toch echt maar eens de
folders erbij pakken. Lijkt me toch niet dat de nieuwe 75ers die net van de
band liepen dat die al veroudering hadden :roll:

Suc6 met het opknappen van de 75 :lol:
Alfa75greetz

Christian75

- Peugeot 106 Xsi (snel en blijft het doen)
- Slopel Vectra vd zaak

Komt snel: Volvo S40 T4

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do apr 20, 2006 12:31

intrappen van de koppeling was geen optie?? dan had die vriend van je tenminste nog rem en stuur bekrachtiging gehad... :wink:

wel jammer van je 75... kost weer een boel energie en tijd en wat centjes.... :sad:

suc6
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

patje1100
Guru
Guru

do apr 20, 2006 21:11

Een paar schermpies ??????????. Dat ga je vast niet redden.

Die hele neus staat linksaf voorgesorteert :cry:

Zonde hoor.

Thomas

do apr 20, 2006 23:11

De auto is veel te geroest om er nog wat moois van te maken. En dan nog een nieuwe bak. Dat gaat meer kosten dan de gehele aanschaf van de auto. Ik heb vandaag alles van waarde er uit gehaald en morgen wordt die gratis opgehaald door de sloop. Voor geintersseerde: sloperij de zaag in krimpen a/d lek. Er staat daar trouwens ook een 75 imola.

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 20, 2006 23:14

Balen zeg.. :(

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Opknappen Alfa 75 Imola / circuit TS

do apr 20, 2006 23:21

Naar de sloop ? Zo terminaal ziet het er ook weer niet uit hoor... Paar schermpies, motorkappie en bumpertje, zou een hoop op moeten kunnen lossen hoor... Enne 2de versnelling gebruiken ??? Die gebruik ik maar op 1 punt, en das bij het uitrijden van de pitstraat !
In de America moet je af en toe wel... lange overbrenging :( Tijd voor een TS bak of zo.

@ Thomas: heb je echt alles van waarde erafgehaald? Zoals de tank, als die niet kuis-verrot was, reservewielbak uitgeslepen etc? 5-gaats onderstel is ook handig om te hebben, evenals achterremklauwen :roll: Je zult jezelf vervloeken als je zoiets voor je 1.8 nodig hebt en dan voor euro veel moet kopen terwijl je het voor niks al had!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Thomas

vr apr 21, 2006 11:59

Ik heb bijna alles van waarde er onder vandaan. Wou meer er uit halen maar de auto staat nu op het terrein van me buurman ipv op de straat. Maar dat vindt die niet zo leuk dus daarom met die weg :( . Er zit inderdaad nog een harde benzinetank onder, een goeie startmotor en een werkende oliedrukzender.

Wat ik nu over heb is: een OMP race kuipje + 4punt gordels, remklauwen voor, ferodo DS 2500 blokken rondom, dikke stabi (die was gelukkig net niet geraakt), het lmm met k&n ophanging en de gele koni's. Binnekort maar eens wat te koop gaan zetten, eerst eveen alles ordenen en kijken naar de staat.

Ohja over de tweede versnelling. Ik heb hem 1 keer gebruikt in de audi-s of nissanbocht (die haaks rechts die gelijk naar een doordraaier naar links over loopt). Vond hem daar toch beter in ze 2. Had geen slicks dus kan er niet zo snel doorheen. Als ik harder dan +- 70 instuurde kreeg ik onderstuur. is de 4de keer dat ik op zandvoort heb gereden maar blijf het een klote bocht vinden. Het is steeds: of ik rem veel te vroeg of ik ver rem me.

Het-Licht
Guru
Guru

Re: RE: Opknappen Alfa 75 Imola / circuit TS

vr apr 21, 2006 13:29

Ik heb bijna alles van waarde er onder vandaan. Wou meer er uit halen maar de auto staat nu op het terrein van me buurman ipv op de straat. Maar dat vindt die niet zo leuk dus daarom met die weg :( . Er zit inderdaad nog een harde benzinetank onder, een goeie startmotor en een werkende oliedrukzender.

Wat ik nu over heb is: een OMP race kuipje + 4punt gordels, remklauwen voor, ferodo DS 2500 blokken rondom, dikke stabi (die was gelukkig net niet geraakt), het lmm met k&n ophanging en de gele koni's. Binnekort maar eens wat te koop gaan zetten, eerst eveen alles ordenen en kijken naar de staat.

Ohja over de tweede versnelling. Ik heb hem 1 keer gebruikt in de audi-s of nissanbocht (die haaks rechts die gelijk naar een doordraaier naar links over loopt). Vond hem daar toch beter in ze 2. Had geen slicks dus kan er niet zo snel doorheen. Als ik harder dan +- 70 instuurde kreeg ik onderstuur. is de 4de keer dat ik op zandvoort heb gereden maar blijf het een klote bocht vinden. Het is steeds: of ik rem veel te vroeg of ik ver rem me.
Ik vin hem redelijk eenvoudig : Remmen bij 100m, terug naar 3. Vrij laat insturen, kurbs rechts mee pakken en halverwege uit komen, voorzichtig gas gaan geven, dan zo snel mogelijk naar de binnenkant, meer gas geven (limiet grip opzoeken) en dan al het alsvalt inc. kerbs rechts mee pakken en dan tot de toerenbegrenzer richting de Kumho bocht...

Thomas

RE: Opknappen Alfa 75 Imola / circuit TS RIP

zo apr 23, 2006 16:02

bedankt voor de tip .Eerst remde ik bij 125 meter dan kom je te langzaam aan dan heeft het geen nut om de curbs nog mee te pakken. maar volgende keer maar wat later remmen dan en lkkr snijden. Daar hou ik wel van, rally rijden :lol: uit de tweede bocht komen moest ik wel rustig op het gas gaan anders stond ik dwars. Maar dat slippende kontje maakty het vor mij extra leuk want het gaat toch niet om tijd.

Thomas

zo apr 23, 2006 23:26

ja hoorrrr het moet toch niet veel gekker worden. Kom ik vandaag terug op me kamer in arnhem ligt er een envelop van het incasso bureau.
Boete 75 euro voor verlopen van de APK keuring van de GESCHORSTE racer. Dus dat wordt bezwaar aantekenen, pfff wat een gedoe. Iemand ervaring hiermee en wellicht een brief? [-o<

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 26, 2006 19:40

Brief kan simpel zijn. Kopietje van schorsingsbewijs met datum, daarboven in dikke Edding3000 dat je niet gaat betalen. Enevlop eromheen, opsturen, klaar. :wink: Als je tenminste de auto niet eventjes ongeschorst op naam hebt gehad. Dus kopie overschrijvingsbewijs erbij, dan hebben ze de tijden bij elkaar.

75 euro vind ik overigens wel schappelijk, dacht dat het tweehonderdnogwat was...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Projecten”