Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6925
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

zo okt 17, 2010 11:34

Dat is een flinke jongen zo'n M112.. 8) Voor op de Benz? dat zal wel leuk gaan lopen... Toevallig een link naar de ombouw oid? Dat soort projecten volg ik graag... :P
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

zo okt 17, 2010 12:03

Hey charles, idd zelf gemaakt. Bij je pully keuze moet je wel rekening houden met het vermogen wat ie kan overbrengen. Mijn charger vraargt ongeveer 33 pk op 6000 motor toeren. Het is een simpel sommetje. Per inch contactvlak kan een 6 pk riem 6 pk overbrengen (6 ribbeltjes) Een 7 pk riem 7 pk per inch contact vlak enz.. Denk aan 70 procent pully contactvlak maximaal. Daarom heb ik dus de krukas pullie een stuk groter gemaakt en de charger pully kleiner en een rib extra (anders zou ik het hier niet halen kwa vermogens overdracht) Wat ik hiermee dus wil zeggen is dat je niet zomaar charger pully's kan verkleinen.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

thamaesta
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di mei 26, 2009 22:06

RE: 75 america

zo okt 17, 2010 15:14

Wooooow Peter!
ik had wel wat gehoord over een 75 die met een twin turbo set up ging rijden, maaaar dit is oook wel weer heerlijk!
toch de compressor weg ingeslagen? :P (ik moet nog even 20 pagina's inlezen :lol: zoals eerder met jouw projecten geen straf)
wij hadden vorig jaar nog even contact over het eaton gtv project van jouw! Ik ben nog steeds van plan mn eaton er een keer op te klussen, nu eerst hs evo nokkenassen erop.
Ik ga je nog een keer contacte betreft dat gtv eaton project van jouw :wink:
heel veel succes!

grtz,

Ramesh

Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

Re: RE: 75 america

zo okt 17, 2010 15:34

Hey charles, idd zelf gemaakt. Bij je pully keuze moet je wel rekening houden met het vermogen wat ie kan overbrengen. Mijn charger vraargt ongeveer 33 pk op 6000 motor toeren. Het is een simpel sommetje. Per inch contactvlak kan een 6 pk riem 6 pk overbrengen (6 ribbeltjes) Een 7 pk riem 7 pk per inch contact vlak enz.. Denk aan 70 procent pully contactvlak maximaal. Daarom heb ik dus de krukas pullie een stuk groter gemaakt en de charger pully kleiner en een rib extra (anders zou ik het hier niet halen kwa vermogens overdracht) Wat ik hiermee dus wil zeggen is dat je niet zomaar charger pully's kan verkleinen.
ik ga de originele compressorpulley (6.5cm)gebruiken maar moet nog een goede krukaspulley (13-14cm)hebben er wordt dus geen pulley verkleind hooguit vergroot
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

zo okt 17, 2010 19:59

Hier de compressor gegevens van een M112:

Afbeelding

Met jou pully verhouding ratio van 0.5 kom je er dus op uit dat ie ongeveer 40 pk nodig heeft bij 6000 motor rpm , weet niet precies wat je max rpm is.(afhangkelijk van de laaddruk meer of minder). Je pully met 70% contact oppervlak is goed voor 33 pk
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

zo okt 17, 2010 20:17

Zo moet het ongeveer gaan worden:

Afbeelding

Afbeelding
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6925
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

zo okt 17, 2010 20:53

Van die eerste hoge u-bocht zou ik af willen... :? Hoe minder bochten hoe beter. :wink:

Dat je de inlaat omgedraaid hebt is een goede zet, komt veel mooier uit met de gasklep op die manier. :thumbs:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

RE: 75 america

zo okt 17, 2010 21:27

de m112 komt van een jaquar xkr, en heft de originele pulley, het zal dus wel werken, het is ook een 8ribspulley en dat is nou net het probleem, ik kan niet aan een geschikte krusaspulley komen met meer als 6ribben..... :evil:
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

zo okt 17, 2010 22:00

Charles: Misschien een pully van een vrachtwagen motor..? Of kan je niet zo'n krukas pully van een Jaguar aanpassen?

giuliettaevo: Moet me nog een beetje verdiepen in de uitlaatvorm van de SC. Bij mijn gtv zit ei er haaks op maar daar heb ik het idee dat ie eigenlijk meer laaddruk moet leveren maar dat kan ook komen ann de grote intercooler. Hier wil ik het zo goed mogenlijk hebben. Ook moet ik er zo een bogie uit kunnen schroeven en de carterontluchting zit er ook nog (al zou die naar de ander kant kunnen verhuizen).
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

thamaesta
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di mei 26, 2009 22:06

RE: 75 america

ma okt 18, 2010 01:13

mischien een 90 graden bocht gebruiken op de uitlaatzijde van je compressor en vandaar naar beneden leiden
volgens mij gaat idd die 180 graden bocht niet passen onder je motorkap 8)

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

ma okt 18, 2010 18:50

Stond ongeveer he :wink: Bocht past eventueel wel. De foto geeft een vertekend beeld. Hij zit nog onder het inlaatspruitstuk.
Maar naaar veel naar jaguar sc gekeken te hebben lijkt het geen probleem te zijn de uitlaat parralel aan de assen van de rotors te hebben. Alleen wordt het dan krap voor een sileconen aansltuit stuk. En wil ik met de pijp voor de riem omhoog kom ik weer te kort voor de bocht direct aan de intercooler. Misschien daar een pijp oplassen of zo. scheelt weer een sileconen aansluitstuk en dus 4cm waardoor het misschien net kan :?
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4187
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 america

ma okt 18, 2010 20:32

Ik heb een VAG pully gepakt met een doorsnede van 13,5 cm en deze aangepast.

Afbeelding

Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

RE: 75 america

ma okt 18, 2010 21:17

gaat bij mij niet lukken, ik moet een 8ribs hebben die vind je niet, zoals peter al aangaf er gaan bij een m112 iets meer pktjes door de riem als eem m45 :cry:
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6925
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

ma okt 18, 2010 21:29

En de poelie van de Jaguar? :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4187
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: 75 america

ma okt 18, 2010 21:44

gaat bij mij niet lukken, ik moet een 8ribs hebben die vind je niet, zoals peter al aangaf er gaan bij een m112 iets meer pktjes door de riem als eem m45 :cry:
Het was maar een idee om in die hoek te shoppen.... d'r zijn ook Benzen met grote blowers...

Terug naar “Projecten”