Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

vr aug 13, 2010 08:13

Dat is balen, Bert.
Zou zeker een van de blik-vangende Boxers geweest zijn!

Succes met de rest van dit indrukwekkende project.
Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

vr aug 20, 2010 22:03

Post uit Italië van ebay verkoper lautodepoca, een kakelvers grille logo ze worden nieuw gemaakt door Franco Ragni. Ik had eerst een soversized erin zitten van een 33 en nog een originele kleine met een barst erin maar deze is perfect, misschien wel te mooi en helder ik wou ´m dimmen met wat zwarte colorwax maar dat deed niets. Onderste foto vergeleken met een typisch origineel. Overigens is het nieuwe embleem voor een Alfetta ofzo want de pootjes staan net te dicht bijelkaar, dus de gaatjes in de grille bijvijlen en monteren met wat kit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice

vr aug 20, 2010 22:09

En voor de rest hard werk verbrand die caloriën ben ze nu weer aan het aanvullen met Leffe Tripel.
Ik plamuur, spuit er wat matzwart op, schuur en de donkere plekken moeten dan nog aangevuld worden. Na deze procedure een keer of 5 te doen is het strak, maar sneller gezegd dan gedaan. Volgende week nog een paar vrije dagen, dan moet ie strak zijn en kan ik de week erna spuiten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

B-lee
Guru
Guru
Contacteer: ICQ

za aug 21, 2010 07:08

:cry: :cry: :cry:
spijtig dat hij net niet klaar is voor SSAR ,hij was wel een blikvanger geweest
:wink:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 21, 2010 20:55

Nou, vandaag op weg naar mijn werk is de Lancia gesneuvelt, begon opeens te ratelen terwijl ik gewoon voortsukkelde met 80 of zo. Iets met de kleppen oliedruk normaal, ik was bijna op mijn werk en ben doorgereden en heb eerst gewerkt, toen maar eens de wegenwacht gebeld ondanks dat ik wist dat die eigenlijk toch niets kon doen maar een gratis diagnose is nooit weg dacht ik want ik had geen zin om zelf te gaan sleutelen. Die heeft wat gefrunnikt onder de nokkenas aan de klepspeling maar kon niet zeggen wat het precies was. Ben ik maar naar huis gereden op zowat 2 cilinders en een hoop herrie. Motor werd steeds warmer ik kom in Roermond daar was Eneco Tour omleidingen en opstoppingen, ging ie nog slechter van lopen toen overkoken met een hoop rook van koelvloeistof op de uitlaat, dat alles op de Roerkade voor het stoplicht zeer drukke straat op zaterdag midden voor de terrasjes, de motor sloeg af en kreeg ik niet meer aan. Uitstappen, zelf duwen, een paar bekenden kwamen mij tegen in een cabrio en 2 sprongen eruit om te helpen en we hebben hem een parkeerplaats opgeduwd. Ben ´s avonds teruggegaan en toen startte ie weer, en heb ´m naar mijn ouders huis gereden en in de struiken gezet, en daar blijft ie voorlopig staan. Zelfs al kon ik ´m met 1 dag werk en 100 euro weer maken, dan deed ik het niet heb er echt geen zin in. Heeft een moderne motor nodig (suggesties?) een Lampredi gebaseerde 2.0 TS 16V ofzo, iets dat toeren draait met 150 pk ofzo, trekkracht is minder belangrijk want heeft zeer korte overbrengingen en is niet zwaar.
2 weken geleden had ik er ook al pech mee, het subframe waar de motor op steunt was gescheurd al een tijdje. Toen ik er 2 weken niet in gereden had startte ie niet en zette ik ´m in de parkeergarage klaar voor de helling naar een lager niveau om er dan in te springen en ´m zo te starten, die schokken waren teveel voor de dwarsbalk die zakte helemaal door en het schakelmechanisme schoot daardoor uit zijn scharnierpunt. Heb ´m toen handmatig in de 2 gezet en zo naar de loods gereden en daar de balk gelast, was ook al een dag werk. Voorlopig genoeg van die avonturen en zo snel mogelijk de Sud klaar maken...en met de fiets naar het werk. Nu deed ik dat toch al vaker (20 km) maar alleen als ik er zin in had en nu moet ik, en op vroege dienst betekend dat om 4 uur ´s morgens vertrekken lekker gezond.
Afbeelding

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za aug 21, 2010 22:00

Pff jammer hoor, het enigste bakje welke naast de gt en 75 op mijn oprit wil hebben =P~

Ff wegzetten onder een doek idd en een jaar later er weer onderuit trekken :wink:

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 21, 2010 22:03

Zou daar geen mooie Alfa v6 in passen? net zoals in die Matra hier op het forum.. :)

Dat zou wel een mooie motor zijn voor erin, klinkt ook nog eens lekker ook. :P
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

za aug 21, 2010 22:22

Zou daar geen mooie Alfa v6 in passen? net zoals in die Matra hier op het forum.. :)

Dat zou wel een mooie motor zijn voor erin, klinkt ook nog eens lekker ook. :P
Dat past, is al meermaals gedaan, met een juiste selectie van onderdelen als bak, assen naven uit de Fiat Alfa Lancia types zelfs bolt in. Maar ik hoef geen V6 voor de MC dan wordt het zo´n zelfmoordmachine, ook een Thema 16v turbo wordt wel gedaan maar ik wil gewoon een lekkere 2.0 16V die goed klinkt. Probleem is, als bijvoorbeeld een Coupé Fiat 2.0 makkelijk zou passen, dan was dat al vele malen gedaan maar het schijnt nog niet zo makkelijk te zijn, ondanks dat er veel plaats is achterin. Probleem is dat de 16V koppen voor het Lampredi blok uit en inlaat verwisseld hebben, ik zie het probleem niet zo 1 2 3 maar dat wordt op Lancia forums gezegd. Trouwens een Zweed heeft er een Thema 8.32 ingelegd en hij werd er zelf bang van.

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 21, 2010 22:33

Pff jammer hoor, het enigste bakje welke naast de gt en 75 op mijn oprit wil hebben =P~
Ik denk altijd, als ik ´m helemaal in orde heb kan ik ´m voor een mooie prijs verkopen, probleem is, ik steek er tijd en geld in, en hij is nooit helemaal in orde. Als ie net gewassen is en ik rijd ermee krijg ik altijd veel bekijks maar in het voorbijgaan ziet men de roestplekken niet die er nooit van te voren waren maar na het spuiten opeens binnen een jaar te voorschijn kwamen, en het interieur ligt vol met afgebroken plastic dingen die ik erin gesmeten heb. En het is een mooi en elegant ontwerp waar je met plezier instapt, en dan draai je de sleutel om om het ding te starten en dan barst een inferno aan herrie los met resonanties ergens links achterin waar ik mij kapot aan erger maar nooit heb kunnen achterhalen. En ik ben niet echt kritisch, ik vind immers de Alfasud de beste auto die ooit ontworpen is.

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

za aug 21, 2010 22:48

. En ik ben niet echt kritisch, ik vind immers de Alfasud de beste auto die ooit ontworpen is.
Daar begin ik ook aan te denken,hoewel het koppel van een nord blok nog fijner zou zijn.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 21, 2010 22:49

Zou de latere 5 cilinder van FIAT er niet in passen? mooi blokje dat ook erg lekker klinkt... :D

Als ze er een thema turbo blok in kunnen hangen dan moet de normale 16v makkelijk zijn... :?

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 21, 2010 23:57

Zou de latere 5 cilinder van FIAT er niet in passen? mooi blokje dat ook erg lekker klinkt... :D

Als ze er een thema turbo blok in kunnen hangen dan moet de normale 16v makkelijk zijn... :?
Geen gedoe met RDW enzo, 4 cilinders is afdoende. Die thema turbo ombouw was een topic van 86 pagina´s. In mijn research las ik overigens een topic over een Pool die een (schraapt keel) Honda S2000 blok in een 131 Racing had gelegd (youtube) maar dat gaat voor mij ook weer veel te ver, is duur te veel ombouwen ik wil gewoon een mooie italiaanse 2.0 die mooi loopt.
Laatst gewijzigd door bert308 op zo aug 22, 2010 06:09, 1 keer totaal gewijzigd.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 22, 2010 02:43

Dan ga je toch gewoon voor een 155/164 2.0 TS... Lekker de oerbetrouwbare 8 klepper. Als de v6 makelijk in te bouwen is moet het met de TS ook goedkomen. :D

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 22, 2010 09:52

Wat is er mis met gewoon de 8V twincam die er af fabriek in zit? Die kan je ook prima 150 pk laten geven met een behoorlijke betrouwbaarheid hoor. Of gewoon zo verkopen, je hebt genoeg projecten.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 22, 2010 12:49

[-X

genoeg projecten bestaat niet...

Terug naar “Projecten”