te weinig tijd wel...genoeg projecten bestaat niet...
Ik lees juichende verhalen over de twin cam dohc Fiat Lampredi en wat allemaal mogelijk is maar het exemplaar in mijn MC heeft nooit goed gelopen, zelf omgebouwd naar 2x weber DCNF met een speciaal voor de MC inlaatspruitstuk (alquati geloof ik). De carbs zitten zowat tegen de achterruit zeer beperkte ruimte en de gasklep bediening is ook wat knutselwerk. Ook heeft de MC maar plaats voor 1 uitlaatdemper en die heeft bij 4000 toeren zodanige harmonische eigenschappen dat ie het geluid wel lijkt te versterken. Enfin, met een moderne 2.0 16V wordt het een heel andere auto en daarbij heb ik een voorkeur voor eentje van een 156-147-916 omdat die toch gebaseerd is op het Lampredi blok dat is dan wat makkelijker met motorsteunen en kan de MC bak misschien gebruikt blijven worden (is uniek voor de MC) en de speciale carterpan vanwege de ook unieke schuine ligging van het blok in een MC. Maar inderdaad, projecten genoeg en de Lancia is niet aan de beurt, er zijn nog 2 wachtenden voor hem. Komt goed uit, over 2-3 jaar zullen de slopen volstaan met 156, nu zijn die blokken nog redelijk aan de prijs. De Lancia hoeft niet buiten te blijven staan, zodra de Sud klaar is is weer een plek vrij. En nu verkopen, wat is ie waard met matige lak en defecte motor, ik wil het niet weten.