Het is weer woensdag...dus heeft Sander weer een lesje autotechniek gegeven. Deze keer wiellagers vervangen en powerrrrrflex.
In Sander's eigen beunhok!!! Da's nog eens relaxt werken aan een Alfa. En helemaal als alles een beetje meewerkt, wat vandaag zowaar ook het geval was!
Eerst wielnaafjes d'r af. Paar tikjes met het overtuigingsgereedschap en ze kwamen los.
Op de luxe werkbank (sorry van de paintjob, Jur!!)
Met een beetje overtuigingskracht kwamen de lagers allemaal soepel los uit de naaf.
Ik vermoed enige ervaring met dit soort handelingen.....
Restanten van de oude wiellagers. Van schrapende lagers naar soepel draaiende wielen: de eerste hindernis van de APK punten is genomen!
En omdat 't allemaal zo soepel ging hebben we meteen de half vergane casterstangrubbers onder handen genomen. En om het stuurgedrag van de op originele hoogte verkerende 75 wat te helpen mocht er powerrrrflex in.
Dat 't nodig was blijkt wel uit de staat van 't rubber in de motorruimte aan de bijrijderskant.
Toch benieuwd of ik het verschil zou gaan merken...
Mooi paars is niet lelijk
En, ja, nieuwe wiellagers en powerflex maken zeker verschil! De 75 stuurt merkbaar scherper, wat ik natuurlijk onderweg even heb getest. Nice!!
Kortom; een wel bestede woensdagmiddag!